Marta Jaakson • 21. märts 2013 kell 15:38

Vimberg: imidž on kõige olulisem

Yoga juhatuse liige Priit Vimberg jagas täna Gateway Baltic ekspordi üritusel kogemusi kuidas Lähisidas äri teha ning ütles, et oluline on suursugune imidž, kontaktid, religiooniga arvestamine ning kannatlikkus.

„Imidž on everything (kõik – toim.) kui te tahate Araabias müüa, siis kõik peab olema suursugune ja viimseni lihvitud,” rääkis Vimberg. Araablastele meeldib tema sõnul kõik, mis särab ja  hiilgab, et läbi lüüa, tuleb sellega arvestada, müüb isegi vanem tehnoloogia, mille servad lihtsalt kullatud on.

Araablased tahavad tema sõnul head ja tugevad välja näha ning raha Vimbergi sõnul, et seda näidata on araablastel küllalt. „Toode peab olema eksklusiivne, muidu see ei müü. Seal on veidi nagu haraka kultuur - sära peab olema palju,” nentis Vimberg.

Otsuseid tehakse paljuski tagatubades ning emotsioonide baasilt, Vimberg nentis, et ratsionaalsust on Lähis-Idas äri tegemisel vähe.

Kontaktide loomine on ülioluline, alustades lepingute sõlmimisest kuni toote müümiseni., on äri ajamisel oluline leida kohalik partner. „Kui ühtegi kontakti ei ole, minge messile, see maksab, aga sa saad kontakte,” soovitas Vimberg. Messidel käimine näitab kohalikele partneritele, kuna araablased teevad tema sõnul parema meelega koostööd suurte firmade ning traditsioonidega firmadega.

Ajamäärus on Vimbergi sõnul araablastel eurooplastest täiesti erinev. „Kui te lähete sinna, siis arvestage palun sellega, et kolm kohtumist võtab aega kaks nädalat. Lääne- ja idamaa inimeste ajaarvestamine käib erinevalt,” märkis Vimberg.

Yoga AS tegeleb intelligentsete majade ehitamisega ning on välja kasvanud ettevõttest Yoga Intelligence.  Lähisidas on Yoga AS tegutsenud ligi kolm aastat ning aastas on kontaktide loomise ning äritegemiseks investeeritud enam kui 95 tuhat eurot.

Hetkel kuum