• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 500−0,01%6 197,39
  • DOW 30−0,13%44 436,46
  • Nasdaq 0,22%20 247,27
  • FTSE 100−0,41%8 749,48
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,74
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 500−0,01%6 197,39
  • DOW 30−0,13%44 436,46
  • Nasdaq 0,22%20 247,27
  • FTSE 100−0,41%8 749,48
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,74
  • 21.03.13, 17:38
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vimberg: imidž on kõige olulisem

Yoga juhatuse liige Priit Vimberg jagas täna Gateway Baltic ekspordi üritusel kogemusi kuidas Lähisidas äri teha ning ütles, et oluline on suursugune imidž, kontaktid, religiooniga arvestamine ning kannatlikkus.
„Imidž on everything (kõik – toim.) kui te tahate Araabias müüa, siis kõik peab olema suursugune ja viimseni lihvitud,” rääkis Vimberg. Araablastele meeldib tema sõnul kõik, mis särab ja  hiilgab, et läbi lüüa, tuleb sellega arvestada, müüb isegi vanem tehnoloogia, mille servad lihtsalt kullatud on.
Araablased tahavad tema sõnul head ja tugevad välja näha ning raha Vimbergi sõnul, et seda näidata on araablastel küllalt. „Toode peab olema eksklusiivne, muidu see ei müü. Seal on veidi nagu haraka kultuur - sära peab olema palju,” nentis Vimberg.
Otsuseid tehakse paljuski tagatubades ning emotsioonide baasilt, Vimberg nentis, et ratsionaalsust on Lähis-Idas äri tegemisel vähe.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kontaktide loomine on ülioluline, alustades lepingute sõlmimisest kuni toote müümiseni., on äri ajamisel oluline leida kohalik partner. „Kui ühtegi kontakti ei ole, minge messile, see maksab, aga sa saad kontakte,” soovitas Vimberg. Messidel käimine näitab kohalikele partneritele, kuna araablased teevad tema sõnul parema meelega koostööd suurte firmade ning traditsioonidega firmadega.
Ajamäärus on Vimbergi sõnul araablastel eurooplastest täiesti erinev. „Kui te lähete sinna, siis arvestage palun sellega, et kolm kohtumist võtab aega kaks nädalat. Lääne- ja idamaa inimeste ajaarvestamine käib erinevalt,” märkis Vimberg.
Yoga AS tegeleb intelligentsete majade ehitamisega ning on välja kasvanud ettevõttest Yoga Intelligence.  Lähisidas on Yoga AS tegutsenud ligi kolm aastat ning aastas on kontaktide loomise ning äritegemiseks investeeritud enam kui 95 tuhat eurot.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 16 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele