• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • 27.05.13, 14:49
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Saaremaa krusiisisadamast sai kaubasadam

Mustjala vallavolikogu kehtestas reedel Saaremaa Sadama tegevusalade laiendamise detailplaneeringu, mis annab võimaluse hakata algselt ristluslaevade teenindamiseks ehitatud sadamas ka kaupa vedama.
ASi Tallinna Sadam ärisuunajuht Ahto Ader ei soovinud võimaliku võtmekliendi nime enne lepingu sõlmimist avalikustada, kuid ütles, et tegemist on väga tugeva taustaga puidu- ja puidu ümbertöötlemise ettevõttega, mis tegutseb aktiivselt nii Eestis kui ka Soomes ning arendab tegevust ka Ida-Euroopas. Ettevõtte plaanides on üldkaupade lao ehitus ja maa ettevalmistamine puiduäriks.
Aderi sõnul võiks sadamast aastas läbi käia umbes 100 000 tonni kaupa, kuid sellisele tasemele ei jõuta kindlasti ühe hooajaga, kirjutas Saarte Hääl.
Mustjala volikogus oli üheksast liikmest kohal kaheksa ning otsus oli vallavanem Kalle Kolteri sõnul üksmeelne. "Kahtlusi ei olnud ja mul on selle üle siiralt hea meel. Need, kes tavaliselt seda teemat oponeerivad, ei võtnud vaevaks kohale tulla ega oma protesti avaldada," rääkis ta Meie Maale.

Artikkel jätkub pärast reklaami

See, et asi võttis kolm aastat aega, väärib Kolteri hinnangul kvaliteedimärki. "Kulunud aeg tõestab, et keskkonnamõju ja muud uuringud on tehtud põhjalikult. Oli palju kahtlusi, aga nüüd läheme sirgelt edasi. Kõige parem on see, et leping sai sõlmitud, et plaanisolevad asjad saaks ära tehtud," märkis ta.
Kolter lisas, et talle teada olevalt peaks kaubasadama tingimustes tööd saama 15–20 kohalikku inimest. Valla jaoks on see väga suur asi. "Lepingut Tallinna Sadamaga hakati ette valmistama juba täna. Samas, tegutsema hakkavad sadamas alltöövõtjad, erafirmad. Tallinna Sadam paneb lihtsalt paika infrastruktuuri," selgitas vallavanem.
Saaremaa suuremate sadamate operaatori ASi Saarte Liinid juhatuse esimehe Villu Vatsfeldi sõnul oleks kõige mõistlikum, kui Saaremaa Sadamas hakkaks kaubavedusid opereerima Saarte Liinid, kellel on kohapeal olemas personal ja oskusteave.
Saaremaal Küdema lahes asuv sadam avati kruiisiliikluseks suvel 2006.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 7 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele