Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Matrjoškad tõid oodatud arvu fänne
Matrjoškakampaania klipid täitsid eesmärgi ja võeti maha ainult vastuokslike reaktsioonid pärast, ütles EASi turundus- ja kommunikatsiooniüksuse direktor Katrin Aunpu.
Videod võeti maha möödunud reedel, päev pärast Äripäeva teemaveebis Best Marketing ilmunud taunivat arvamusartiklit “Welcome to Estonia – not SO positively surprising?”
Millisele inimesele on tänavune Vene kampaania suunatud? Venemaa sihtturu kampaania on suunatud noorele, aktiivsele reisihuviga inimesele. Seniste tulemuste kohaselt on see sihtrühma hästi kõnetanud.
Milliseid kanaleid kampaania hõlmab? Kampaania osad on fännimäng sotsiaalmeedias, raadio- ja bännerreklaam, klipid sotsiaalmeedias.
Kust pärineb kampaania idee? Kampaania loomisel tehti koostööd Venemaa partneritega, näiteks tehti turuanalüüs sihtgrupis.
Kampaania algas 11. novembril ja senine tagasiside Venemaalt on olnud positiivne.
Millised on olnud tulemused? Oleme kampaaniaga kasvatanud VisitEstonia.com Venemaa sihtturu Facebooki lehe fännide arvu kolm korda, 4441 inimeselt 13 443-le. See ületab kampaania eesmärki jõuda 10 000 sõbrani. Sellega oleme, kui vaadata kõigi Eesti sihtturgude lõikes, juba saavutanud kõige suurema fänniarvuga Facebooki konto. Seni oli sihtriikidest suurim Soome turu konto 12 963 fänniga.
Kampaaniamäng “Mina ja 75 sõpra Eestisse” on kaasanud pea 230 000 inimest.
Miks siis laulvate matrjoškadega klipid YouTube'ist maha võtsite? Ehkki kampaania senised numbrilised eesmärgid on täidetud ja klipid täitsid eesmärki, otsustasime vastuokslikke emotsioone tekitanud sotsiaalmeedia klippe edasi mitte näidata. Kampaania jätkub teistes kanalites, seda enam, et klipid olid vaid üks element tervikus.
Kui palju matrjoškadega reklaamklipid maksma läksid? Videote tootmine maksis 27 8000 eurot.