Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Turundus. Digiassistent aitab triiksärki valida

    Sangari poodide uusim tehnikavidin digitaalne assistent valib kliendile poes müüdavatest sadadest särkidest vaid minutiga välja just temale sobivad, ilma et müüja peaks asjata riiulitel tuhlama. Sangar on saavutanud iga ettevõtte unistuse – inimesed tulevad ilma suurema reklaamita ise küsima, mis põnev ekraan neil poe seinal laiub.

    Kuigi 60tolline ekraan ehk digiassistent on Sangari poodides kasutusel juba maist, kutsub see Kristiine keskuse Sangari kaupluse müüja Tiiu Küti sõnul siiani klientides esile “vau”-efekti. Eriti vaimustuses on digividinast poodi sattuvad välis­maalased.
    Kuidas digiabiline töötab?  Moodsat ostuassistenti on imelihtne kasutada. Müüja juhib seda leti tagant iPadiga ja klient näeb tulemusi seinal. Poodi astuja esitab müüjale oma tingimused: triiksärgi värv, suurus, krae lõige, kaela ümbermõõt, mansettide hulk. Müüja sisestab andmed tahvelarvutisse ja kliendi nõuetele vastavate särkide ring tõmbub aina koomale. Poes müügil oleva ligi 120 särgitüübi valik kahaneb ühe käe sõrmedel loendatavaks ning kõikide variantide pildid avanevad suurel ekraanil. Siis otsib müüja meelepärased riiulilt välja. Särgi valimine digiassistendiga kestab umbes minuti.
    “Ekraani idee sai alguse sellest, et meie kauplused toimetavad väga väikse pinna peal ja suure mudelite arvu tõttu ei ole võimalik tekitada head ülevaadet,” selgitas Sangari turundusdirektor Raul Saks. “Praktika näitab, et kui klient hakkab poes müüdavate särkide hulgast valikut tegema, kuivab 120mudeliline särgivalik tavaliselt kokku viie kuni kuue mudelini, mis vastavad kliendi ootustele värvi, mustri, kraetüübi või suuruse poolest. Nendest omakorda soovib ta selga proovida kuni kahte särki.”
    Laojääk uueneb 10 minuti tagant. Saks märkis, et enne digitaalse assistendi juurutamist oli tavapärane, et klient jalutas poes ringi, katsus ühte, teist ja kolmandat särki, tihti ka leidis midagi, mille eest soovis Sangarile raha anda, aga siis selgus, et just seda särki ei ole kas tema pikkusele või kehatüübile.
    “Loomulikult lõpeb niisugune olukord suure tõenäosusega kauplusest lahkumisega ilma särgita,” analüüsis Saks.
    Kristiine kaupluse müüja Küti sõnul aitab ta pea igal kliendil särki valida just digiassistendiga ja see on teenindust hulga kiiremaks muutnud. Digitaalne assistent saab andmed Sangari e-poest, kust tulevad nii särkide pildid kui ka kogu tooteinfo. Laojääki uuendatakse iga 10 minuti järel ja müüja saab filtreerida ainult konkreetses poes müügil olevad tooted.
    Saksa sõnul tuli Sangar uudse abimehe mõttele koos neid assisteeriva reklaamiagentuuriga. Täpselt seesugust lahendust pole rõivaäris nende teada veel keegi teine kasutanud. Ekraan on kasutusel kõikides Sangari poodides peale Pärnu Keskuse ja Tartu vabrikupoe, kuid ka viimasesse on plaanis digiassistent lähiajal paigaldada.
    Vahelduseks teistmoodi turundus. Saks lausus, et rõivamüük on konservatiivne valdkond, millesse sisenetakse interaktiivselt valdavalt e-poodide kaudu. “Kuid meie püüame tuua interaktiivsust offline-keskkonda, seega on ostukogemus digiassistendiga midagi päris- ja  e-poe vahepealset,” rääkis ta.
    Digitaalse assistendi väljatöötamine koos seadmetega läks Sangarile maksma üle 10 000 euro. “Otsustasime, et saame tavapärastesse meediumidesse nagu tele- või välireklaami mõnda aega vähem investeerida ja panustame selle asemel ekraanide arendamisse. Oleme hakanud turundust teise pilguga vaatama ja kasvatanud viimaste aastatega müüki kolm korda. Saame omale lubada turundustegevust hoolega valitud kitsastes kanalites, kuid meil pole raha osta ära Postimehe või Äripäeva esikülge, kuigi me väga tahaksime. Selle asemel anname tarbijate koolitamiseks välja hoopis oma ajalehte Sangar Press,” sõnas Saks.
    Sangar Press igale särgikandjale 
    Tavaliste reklaamide asemel levitab Sangar tooteinfot oma ­ajalehes Sangar Press. “Iga mees küll kannab triiksärki, aga meil pole kahjuks praegu vahendeid traditsiooniliste kanalite kaudu iga meheni jõudmiseks,” lausus Sangari turundusdirektor Raul Saks.Saks nentis, et keskmisest kallimate meestesärkide müümine on nišiäri ja nad müüvad kindlasti liiga vähe, sest Eestis on mehi kordades rohkem kui neil müüdud särke.“Asi pole isegi selles, et Eestis oleks vähe pintsaklipslasi, sest iga mees kannab vahel triiksärki, läheb näiteks sõbra sünnipäevale või firma jõulupeole,” lausus Saks. “Püüame meestele näidata, kuidas triiksärk hästi välja kanda, et nad ei tunneks end pingviini kombel ebamugavalt särki pigistatuna,” selgitas ta.Ajaleht Sangar Press jõuab otsepostitusega 100 000 postkasti ideaalis neli korda aastas, kuid tänavu ilmus kaks numbrit Sangar Pressi – mais ja detsembris.
     
    Kommentaar
    Süsteemi saab veelgi edasi arendada
    Jaanika Terasmaa, Baltika turundusjuhtPraegu on kõige väärtuslikum ressurss inimeste aeg – usun, et just selle hindamiseks on Sangar ka uue süsteemi kasutusele võtnud. Samas tean, et ükski tehnoloogia ei suuda asendada tasemel teenindajat, kes saab vestluses kliendiga tema vajadused ja ootused välja selgitada.Küll aga võiks selline tehnoloogiline lahendus aidata märgatavalt kiiremini üles leida sobivaid tooteid e-kanalites oste tehes. Sisuliselt on ju tegemist kliendi vajaduste ja huvidega kohandatud otsingusüsteemiga, mis peaks olema elementaarne osa toimivast e-ostukeskkonnast.Pärast Sangari teenuse poe tasandil katsetamist võiks seda veel arendada, et see oleks kliendile kasulikum – ühendada virtuaalse assistendi teenus mõõdusärgi tellimise võimalusega, mis toimib praegu e-poe tasandil. Siis oleks kliendil kohapeal võimalus selle süsteemi kaudu ka mõõdusärki tellida. Samuti aitaks see kaasa Sangari mõõdu­särgi teenuse populariseerimisele.
    Digilahendusteta jaekaubandus takerduks
    Marit Finnie, Sportlandi turundusjuhtKahtlemata on digitaalsete lahenduste osa nii turunduses kui ka jaekaubanduses tähtis ja tulevikus üks edu faktor. Tarbija soovide tunnetamine ja saadaoleva informatsiooni kaasamine müügi- ja ostuprotsessi hakkab ­aina suuremat rolli mängima, et jaekaubandus e-kaubandusele jalgu ei jääks.Sporditarvete kaubanduses on omad lahendused ja tõenäoliselt on need keerulisemad kui kõnealune digiassistent, sest tehnilisi ja tootespetsiifilisi näitajaid on kordades rohkem.Praegu on jalatsi­ostuks olemas jala visualiseerimise ja mõõtmise programmid, mida kasutatakse näiteks meie Kristiine Sportland Runningu kaupluses.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Novira Capitalil sai Riias valmis ärikvartal
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Saksa majandus sai ootamatu tõuke
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.