• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Turundus. Digiassistent aitab triiksärki valida

    Sangari poodide uusim tehnikavidin digitaalne assistent valib kliendile poes müüdavatest sadadest särkidest vaid minutiga välja just temale sobivad, ilma et müüja peaks asjata riiulitel tuhlama. Sangar on saavutanud iga ettevõtte unistuse – inimesed tulevad ilma suurema reklaamita ise küsima, mis põnev ekraan neil poe seinal laiub.

    Kuigi 60tolline ekraan ehk digiassistent on Sangari poodides kasutusel juba maist, kutsub see Kristiine keskuse Sangari kaupluse müüja Tiiu Küti sõnul siiani klientides esile “vau”-efekti. Eriti vaimustuses on digividinast poodi sattuvad välis­maalased.
    Kuidas digiabiline töötab?  Moodsat ostuassistenti on imelihtne kasutada. Müüja juhib seda leti tagant iPadiga ja klient näeb tulemusi seinal. Poodi astuja esitab müüjale oma tingimused: triiksärgi värv, suurus, krae lõige, kaela ümbermõõt, mansettide hulk. Müüja sisestab andmed tahvelarvutisse ja kliendi nõuetele vastavate särkide ring tõmbub aina koomale. Poes müügil oleva ligi 120 särgitüübi valik kahaneb ühe käe sõrmedel loendatavaks ning kõikide variantide pildid avanevad suurel ekraanil. Siis otsib müüja meelepärased riiulilt välja. Särgi valimine digiassistendiga kestab umbes minuti.
    “Ekraani idee sai alguse sellest, et meie kauplused toimetavad väga väikse pinna peal ja suure mudelite arvu tõttu ei ole võimalik tekitada head ülevaadet,” selgitas Sangari turundusdirektor Raul Saks. “Praktika näitab, et kui klient hakkab poes müüdavate särkide hulgast valikut tegema, kuivab 120mudeliline särgivalik tavaliselt kokku viie kuni kuue mudelini, mis vastavad kliendi ootustele värvi, mustri, kraetüübi või suuruse poolest. Nendest omakorda soovib ta selga proovida kuni kahte särki.”
    Laojääk uueneb 10 minuti tagant. Saks märkis, et enne digitaalse assistendi juurutamist oli tavapärane, et klient jalutas poes ringi, katsus ühte, teist ja kolmandat särki, tihti ka leidis midagi, mille eest soovis Sangarile raha anda, aga siis selgus, et just seda särki ei ole kas tema pikkusele või kehatüübile.
    “Loomulikult lõpeb niisugune olukord suure tõenäosusega kauplusest lahkumisega ilma särgita,” analüüsis Saks.
    Kristiine kaupluse müüja Küti sõnul aitab ta pea igal kliendil särki valida just digiassistendiga ja see on teenindust hulga kiiremaks muutnud. Digitaalne assistent saab andmed Sangari e-poest, kust tulevad nii särkide pildid kui ka kogu tooteinfo. Laojääki uuendatakse iga 10 minuti järel ja müüja saab filtreerida ainult konkreetses poes müügil olevad tooted.
    Saksa sõnul tuli Sangar uudse abimehe mõttele koos neid assisteeriva reklaamiagentuuriga. Täpselt seesugust lahendust pole rõivaäris nende teada veel keegi teine kasutanud. Ekraan on kasutusel kõikides Sangari poodides peale Pärnu Keskuse ja Tartu vabrikupoe, kuid ka viimasesse on plaanis digiassistent lähiajal paigaldada.
    Vahelduseks teistmoodi turundus. Saks lausus, et rõivamüük on konservatiivne valdkond, millesse sisenetakse interaktiivselt valdavalt e-poodide kaudu. “Kuid meie püüame tuua interaktiivsust offline-keskkonda, seega on ostukogemus digiassistendiga midagi päris- ja  e-poe vahepealset,” rääkis ta.
    Digitaalse assistendi väljatöötamine koos seadmetega läks Sangarile maksma üle 10 000 euro. “Otsustasime, et saame tavapärastesse meediumidesse nagu tele- või välireklaami mõnda aega vähem investeerida ja panustame selle asemel ekraanide arendamisse. Oleme hakanud turundust teise pilguga vaatama ja kasvatanud viimaste aastatega müüki kolm korda. Saame omale lubada turundustegevust hoolega valitud kitsastes kanalites, kuid meil pole raha osta ära Postimehe või Äripäeva esikülge, kuigi me väga tahaksime. Selle asemel anname tarbijate koolitamiseks välja hoopis oma ajalehte Sangar Press,” sõnas Saks.
    Sangar Press igale särgikandjale 
    Tavaliste reklaamide asemel levitab Sangar tooteinfot oma ­ajalehes Sangar Press. “Iga mees küll kannab triiksärki, aga meil pole kahjuks praegu vahendeid traditsiooniliste kanalite kaudu iga meheni jõudmiseks,” lausus Sangari turundusdirektor Raul Saks.Saks nentis, et keskmisest kallimate meestesärkide müümine on nišiäri ja nad müüvad kindlasti liiga vähe, sest Eestis on mehi kordades rohkem kui neil müüdud särke.“Asi pole isegi selles, et Eestis oleks vähe pintsaklipslasi, sest iga mees kannab vahel triiksärki, läheb näiteks sõbra sünnipäevale või firma jõulupeole,” lausus Saks. “Püüame meestele näidata, kuidas triiksärk hästi välja kanda, et nad ei tunneks end pingviini kombel ebamugavalt särki pigistatuna,” selgitas ta.Ajaleht Sangar Press jõuab otsepostitusega 100 000 postkasti ideaalis neli korda aastas, kuid tänavu ilmus kaks numbrit Sangar Pressi – mais ja detsembris.
     
    Kommentaar
    Süsteemi saab veelgi edasi arendada
    Jaanika Terasmaa, Baltika turundusjuhtPraegu on kõige väärtuslikum ressurss inimeste aeg – usun, et just selle hindamiseks on Sangar ka uue süsteemi kasutusele võtnud. Samas tean, et ükski tehnoloogia ei suuda asendada tasemel teenindajat, kes saab vestluses kliendiga tema vajadused ja ootused välja selgitada.Küll aga võiks selline tehnoloogiline lahendus aidata märgatavalt kiiremini üles leida sobivaid tooteid e-kanalites oste tehes. Sisuliselt on ju tegemist kliendi vajaduste ja huvidega kohandatud otsingusüsteemiga, mis peaks olema elementaarne osa toimivast e-ostukeskkonnast.Pärast Sangari teenuse poe tasandil katsetamist võiks seda veel arendada, et see oleks kliendile kasulikum – ühendada virtuaalse assistendi teenus mõõdusärgi tellimise võimalusega, mis toimib praegu e-poe tasandil. Siis oleks kliendil kohapeal võimalus selle süsteemi kaudu ka mõõdusärki tellida. Samuti aitaks see kaasa Sangari mõõdu­särgi teenuse populariseerimisele.
    Digilahendusteta jaekaubandus takerduks
    Marit Finnie, Sportlandi turundusjuhtKahtlemata on digitaalsete lahenduste osa nii turunduses kui ka jaekaubanduses tähtis ja tulevikus üks edu faktor. Tarbija soovide tunnetamine ja saadaoleva informatsiooni kaasamine müügi- ja ostuprotsessi hakkab ­aina suuremat rolli mängima, et jaekaubandus e-kaubandusele jalgu ei jääks.Sporditarvete kaubanduses on omad lahendused ja tõenäoliselt on need keerulisemad kui kõnealune digiassistent, sest tehnilisi ja tootespetsiifilisi näitajaid on kordades rohkem.Praegu on jalatsi­ostuks olemas jala visualiseerimise ja mõõtmise programmid, mida kasutatakse näiteks meie Kristiine Sportland Runningu kaupluses.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Neeme Korv: kui läheks antiutoopia asemel hoopis ... restorani
Kui leiame rohtu sügis- ja koroonamasenduse vastu, kasvatame endas enesekindlust ja suudame vastu seista ka antiutoopiale. Äripäeva arvamustoimetuse juht Neeme Korv pakub retsepti, mis lisaks toetab ettevõtlust.
Kui leiame rohtu sügis- ja koroonamasenduse vastu, kasvatame endas enesekindlust ja suudame vastu seista ka antiutoopiale. Äripäeva arvamustoimetuse juht Neeme Korv pakub retsepti, mis lisaks toetab ettevõtlust.
Dow Jones lõpetas nädala ajaloolise tipptulemusega
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis täna 0,21% ja sulgus 35 677,02 punktil, mis on ajaloo kõrgeim tulemus.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis täna 0,21% ja sulgus 35 677,02 punktil, mis on ajaloo kõrgeim tulemus.
Putin: Tahate rohkem gaasi? Kiitke Nord Stream 2 heaks
Venemaa president Vladimir Putin ütles, et Venemaa saab suurendada gaasitarneid Euroopasse kohe, kui Saksamaa annab kasutusloa Nord Stream 2 gaasijuhtmele, kirjutab Financial Times.
Venemaa president Vladimir Putin ütles, et Venemaa saab suurendada gaasitarneid Euroopasse kohe, kui Saksamaa annab kasutusloa Nord Stream 2 gaasijuhtmele, kirjutab Financial Times.
Energiavaesus ähvardab muutuda reaalsuseks
Euroopa Komisjoni Eesti esinduse juht Keit Kasemets tõdes, et teatud hinna juures muutub enrgiavaesus Euroopa riikides väga suureks probleemiks.
Euroopa Komisjoni Eesti esinduse juht Keit Kasemets tõdes, et teatud hinna juures muutub enrgiavaesus Euroopa riikides väga suureks probleemiks.