Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
CV Online sai ühe omaniku juurde
Alates jaanuarist on Baltimaade suurima turuosaga tööpakkumiste portaali CV Online’i omanike seas peale Soome Alma Media meediakontserni ka ülemaailmse haardega tööpakkumiste vahendaja Monster Worldwide.
Alma Media ja Monster Worldwide tegid koostööd Soomes juba varem, kuid kogu Ida-Euroopat hõlmava ühise ettevõtte loomisest teavitati avalikkust novembris. Nüüd jaanuaris sai tehing teoks ning see tähendab, et 9 riigis värbamisportaale, sh Eesti CV Online’i omav Alma Career OY uus vähemusosanik on 15%ga Monster Worldwide. Monsteri näol on tegemist New Yorgi börsil noteeritud firmaga, mis vahendab tööpakkumisi ligikaudu 50 riigis.
CV Online’i juhi Agu Vahuri sõnul uue omaniku lisandumine suuri muutusi kaasa ei tähenda. “Praegu toob see muutus klientidele kaasa võimalusi osta tööpakkumiskuulutusi üle maailma,” sõnas ta.
Samas tõdes ta, et olulist kasvu see võimalus neile ilmselt kaasa ei too, kuna Baltikumis lihtsalt pole nii palju ettevõtteid, kes sooviks töötajat leida näiteks Ameerika Ühendriikides või Saudi-Araabias. Ka nende suurim kodune konkurent CV Keskus kuulub rahvusvahelisse värbamisportaalide võrgustikku The Recruitment Network.
Vahuri sõnul võib lisandunud omaniku kaudu tulla rohkem tööpakkumisi Eestist väljastpoolt. “Rohkem töövõimalusi Kesk-Euroopast või Euroopa Liidust, kui otsustatakse kuulutada kõikides Euroopa Liidu maades Monsteri kaudu või sihitaksegi Balti riike. See võib tuua tulu kasvu, aga seda on praegu raske hinnata,” ütles ta. Vahur lisas, et tehnoloogiat arendavad nad kohapeal ise ning jätkavad praeguse süsteemiga. Samuti ei võeta üle kaubamärki.
Ärimaht kasvas
Tööpakkumiste vahenduse äris oli mullu Baltimaades kasvu märgata.
“Grupi ettevõtetest me kasvasime kõige kiiremini siin Baltikumis ja täitsime oma eelarve ilusti,” sõnas CV Online’i juht Agu Vahuri. Käibes tähendas see 2012. aasta 2,4 miljoni euro pealt liikumist 2,85 miljonile eurole.
Ka selleks aastaks eeldab ta ettevõtte ärimahu 10%st kasvu. “Kui majandus kasvab, siis inimesed on julgemad töökohti vahetama ja siis on tööturg tervikuna likviidsem,” märkis ta.
CV Online kasvas Vahuri sõnul kiiremini just Lätis ja Leedus. Eestis on tööpakkumiste vahendamise turg laias laastus pooleks konkurendi CV Keskusega.
Ka CV Keskuse juht Paavo Heil ütles, et mullune aasta tõi neile kasvu. “Baltimaades oli meil möödunud aasta kasv pisut üle 40%. Praegu ei ole mingisuguseid märke, et see kasv vaibub,” sõnas ta.
Heil lisas, et suurem kasv on toimunud värbamisteenuste pakkumises, millega CV Keskus samuti tegeleb – seal oli kasv kahekordne. “Inimesi on raskem leida ja tahetakse, et professionaalid sellega tegeleksid,”ütles ta, kuid lisas, et kuna värbamisteenuse osakaal on väiksem, siis üldistesse numbritesse see nii suurt mõju ei avalda.
Mis on mis
Alma Media omab Soomes Iltalehtit, Aamulehtit ja Kauppalehtit. Eestis omab kinnisvaraportaali City24 ja uudisteagentuuri BNS. CV Online’i omanikuks sai Alma Media 2012. aasta alguses.Börsiteate kohaselt on värbamisportaale puudutav tehing osa Alma Media strateegiast, mis keskendub rahvusvahelisele digitaalsele kasvule.Monster Worldwide lisas Alma Mediale tegutsemise Poolas, Ungaris ja Tšehhis ning tasus vähemusosaluse eest 4,9 miljonit eurot. Alma Media ootab tehingu tulemusel tänavu käibes 3 miljoni euro suurust kasvu.
õik