• OMX Baltic0,31%296,78
  • OMX Riga−0,13%914,69
  • OMX Tallinn0,24%2 038,22
  • OMX Vilnius0,31%1 208,58
  • S&P 5000,78%6 389,45
  • DOW 300,47%44 175,61
  • Nasdaq 0,98%21 450,02
  • FTSE 100−0,06%9 095,73
  • Nikkei 2251,85%41 820,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%92,5
  • OMX Baltic0,31%296,78
  • OMX Riga−0,13%914,69
  • OMX Tallinn0,24%2 038,22
  • OMX Vilnius0,31%1 208,58
  • S&P 5000,78%6 389,45
  • DOW 300,47%44 175,61
  • Nasdaq 0,98%21 450,02
  • FTSE 100−0,06%9 095,73
  • Nikkei 2251,85%41 820,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%92,5
  • 12.01.14, 06:07
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Taani visionäär avaldab ideede müügi saladuse

 Jaanuari lõpus Äripäeva personalitöö aastakonverentsil esinev Taani juhtimiskonsultant Anders Midtgaard lubab eestlastele rääkida, kuidas end kuuldavaks teha ja ideid maha müüa. 
Peale põhitöö Taanis näitleja ja muusikuna tegutsev Midtgaard tunnistab, et personalivaldkond lausa karjub muutuste järele, sest vanaviisi enam jätkata ei saa.
Anders Midtgaard, mis on teie hinnangul suurim probleem, millega personalivaldkond ja -töötajad praegusel ajal silmitsi seisavad?
Põhiprobleem on sama mis alati – kuidas meelitada ja hoida häid töötajaid (talente) –, kuid olukord on muutunud. Enam ei tasu oodata, et talendid tulevad ise ja koputavad uksele, sest seda nad ei tee. Enamiku ettevõtete oskus või suutlikkus potentsiaalsetele tööotsijatele oma firmat ja töökohti “müüa” on samuti väga nõrk. Töökuulutused on igavad, standardsed ja ei inspireeri üldse, nii et tööotsija ei saa mingit ettekujutust, milline see ettevõte on või mida seal töötamine tähendab. Värbajad veavad inimesi läbi tüütute värbamisprotseduuride üksnes selleks, et lõpuks aru saada, et leidsid vale inimese. Samas on ka CV-d sarnased ning vahel hullemad kui telefoniraamatu lugemine. Kogu see värbamisprotsess on kõigi jaoks jube ja pahameelt tekitav.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Personalivaldkond lausa kisendab tugeva “ülesraputamise” järele.
Teie ettekande teema tundub väga põnev – kuidas oma ideid juhtkonnale “maha müüa”. See on probleem, millega personalitöötajad puutuvad iga päev oma töös kokku. Personalivaldkonna aastakonverentsini, kus sellest räägite, on veel mõni nädal aega, aga palun öelge kokkuvõtvalt, mis on ideede müügi põhiline edu võti?
Teie enda vaimustus ideest, õige ajastus, mõjukate toetajate leidmine ning suutlikkus oma ideed selgelt visualiseerida.
Palun rääkige natuke ka endast. Olete nõustanud paljusid tuntud ettevõtteid Taanis. Millist nõu neile annate?
Minu tööks on aidata ettevõtetel selgitada, millised võimalused neil on, eelkõige seoses käimasoleva segadusttekitava innovatsiooniga. Enamasti tegelen nn suure pildi loomisega, narratiiviga, turuanalüüsi ja arenguvõimaluste selgitamisega.
Taanis olete algatanud mitmeid huvitavaid projekte. Millise saavutuse üle te ise enim uhkust tunnete?
Eelmisel aastal asutasin Hopin Academy – ettevõtte, mis paneb uue tehnoloogia inimeste heaks tööle: eesmärk on muuta inimesed õnnelikumaks ja arendada nende oskusi. Praegu on meie ettevõte esindatud Lääne-Aafrikas Ghanas ja Sierra Leones, vaikselt alustame tegevust USA-s ja Taanis.
Olen väga uhke just selle üle, et Hopin Academy sai üldse hoo sisse, sest inimesed pidasid mind hulluks, kui hakkasin ettevõtet üles ehitama koos inimestega, keda ma pole tänase päevani kohanud (koostööpartnerid Ghanas – toim), aga nüüdseks on meil ette näidata ka tulemused. Kuna haridussüsteem on maailmas puudulik, siis tekitab see väga hea tunde, kui saame pakkuda alternatiivseid võimalusi, eriti kui selle vajalikkust kinnitavad õnnelikud e-kirjad õppeprogrammis osalejatelt üle maailma.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Äripäeva personalitöö konverentsil “Eilsed trendid on homne reaalsus” (vt
http://seminar.aripaev.ee/?SeminarID=d2e16775-096b-410e-865d-75cfe24e6707
) esinevad lisaks Midtgaardile ka rahandusministeeriumi riigihalduse ja avaliku teenistuse osakonna juhataja Cerlin Pesti, G4S Eesti personalidirektor Irene Metsis, AQVA Hotel & Spa personalijuht Tiina Teska, Swedbanki personalidirektor Signe Kaurson, Microsoft Eesti tehnoloogiakonsultant Rasmus Reimo, EBS-i juhtimise õppetooli korraline lektor Maris Zernand-Vilson, OPTI personaliarenduse konsultant Indrek Rahi, majandusmees Andres Arrak jt.
Autor: Kaire Uusen, Ave Lepik

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 7 p 23 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele