• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Merko kasvatas puhaskasumit

    Ehituskontserni Merko Ehitus teise kvartali puhaskasum kasvas mullusega võrreldes 59,8%, küündides 3,6 miljonile eurole.

    Ettevõtte 6 kuu puhaskasum oli 4,4 miljonit eurot, võrreldes eelmise aastaga kui poolaasta kasum oli 4,0 miljonit eurot.
    Merko käive teises kvartalis pisut langes (-1,6%) jäädes 64,8 miljonile eurole mulluse 65,9 miljoni euro asemel. Kontserni poolaasta käive jäi võrreldes eelmise aasta sama perioodiga täpselt samaks, küündides 113,7 miljonile eurole.
    Ehitusfirma on oluliselt kasvatanud käivet välismaal tehtud töödelt ja väljaspool Eestit teenitud 6 kuu käibe osakaal on kontserni teatel tänavu kasvanud 30,7% võrreldes läinud aasta 18,4% samal perioodil.
    Poolaasta käibest tehti Eestis 69,3%, Lätis 25,6% ja Leedus 5,1%. Mullu olid need numbrid vastavalt 81,6%, 15,4 ja 3,0%. Ettevõtte teatel on tänavu Läti müügitulude osakaal suurenenud 15,4%lt 25,6%le, mis on 2014. aastal jätkuvaks trendiks.
    Ettevõtte brutokasum kasvas teises kvartalis 9,9%, 6,1 miljonile eurole. Puhaskasum aktsia kohta kasvas 59,8%.0,21 eurole aktsia kohta. Kontserni omakapitali aasta tootlus langes 7,4% võrra 8,9 miljonile eurole. Töötajate arv on aastaga langenud 9,8%, 851le.
    Merko teatel on oluliselt vähenenud müügitulud insenerehituse ja teedeehituse segmendis ning seda peamiselt mahukate ELi struktuurirahast finantseeritavate projektide lõpetamise ja mahtude vähenemise tõttu. Trend oli ettevõtte kinnitusel sarnane juba ka tänavu esimeses kvartalis.
    Teises kvartalis maksis kontsern dividende summas 7,3 miljonit eurot, millelt ei tekkinud täiendavat tulumaksukulu seoses tütarettevõtetelt saadud ja varem maksustatud kasumi jaotamisega. Olukord oli sarnane 2013. aasta kolmanda kvartaliga, mil kontsern maksis dividende 5,3 miljonit eurot.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Urmas Villmann: parim reklaamikanal on Lasnamäe kanal
Telereklaami eest saab minna kööki võileiba tegema, digireklaami vastu aitab AdBlock, autos kõlavast tüütust raadioreklaamist päästab üks nupuvajutus. Aga välireklaami eest on raske põgeneda, kirjutab loovagentuuri Kontuur Leo Burnett loovjuht, partner ja juhatuse liige Urmas Villmann Äripäeva teemaveebis Bestmarketing.ee.
Telereklaami eest saab minna kööki võileiba tegema, digireklaami vastu aitab AdBlock, autos kõlavast tüütust raadioreklaamist päästab üks nupuvajutus. Aga välireklaami eest on raske põgeneda, kirjutab loovagentuuri Kontuur Leo Burnett loovjuht, partner ja juhatuse liige Urmas Villmann Äripäeva teemaveebis Bestmarketing.ee.
PayPal lükkas Pinteresti ostujutud ümber
PayPal teatas, et vastupidiselt kuulujuttudele ei plaani ta osta sotsiaalmeediaettevõtet Pinterest.
PayPal teatas, et vastupidiselt kuulujuttudele ei plaani ta osta sotsiaalmeediaettevõtet Pinterest.
Raadiohommikus: aina uusi turge vallutav Eesti pank
Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis käsitletakse teemasid finantsmaailmast hambaravini.
Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis käsitletakse teemasid finantsmaailmast hambaravini.
Alexela haagisetootja töötab tarnekriisi tõttu noateral
Pärast koroonakriisi paarinädalast kukkumist hakkas Alexela gruppi kuuluva Bestneti haagiseäri püstloodis üles minema. Suure kasvu kõrval on kerkinud aga järgmine probleem – tervisekriis kasvas üle tarnekriisiks, mis on korduvalt seadnud ohtu tehase töö.
Pärast koroonakriisi paarinädalast kukkumist hakkas Alexela gruppi kuuluva Bestneti haagiseäri püstloodis üles minema. Suure kasvu kõrval on kerkinud aga järgmine probleem – tervisekriis kasvas üle tarnekriisiks, mis on korduvalt seadnud ohtu tehase töö.