Hiina pealinn Peking plaanib naistele eraldi metroovagunid, vahendab Wall Street Journal.
Kui eraldi parkimiskohtade - mis muuseas on keskmisest 30 sentimeetrit laiemad ja roosat värvi – põhjuseks on naisautojuhtide sage oskamatus kitsasse „taskusse“ parkida, promotakse vaid naistele mõeldud rongivaguneid hoopis teisel põhjusel.
Hiina riikliku uudisteagentuuri Xinhua andmeil plaanitakse naistele mõeldud rongivagunite süsteem sisse viia, kuna eraldi vagunites oleksid naised paremini kaitstud. Pekingi transpordidirektor Zhou Zhengyu ütles Xinhua vahendusel, et naistele mõeldud vagunid saavad olema trend ühistranspordis. Praegu plaanitakse naistele mõeldud metroovaguneid kasutama hakata tipptunnil.
Pekingi metrooga sõidab enam kui kolm miljardit inimest aastas ning nii pole sugugi ebatavaline, et inimesed peavad rongis olema koos kui kilud karbis. Eelmisel aastal tegi Hiina uuringufirma uurimuse, mille tulemustena selgus, et 1500 küsitletud Hiina naisest oli 31% kogenud seksuaalset ahistamist, mitmed neist ka ühistranspordis.
Aasias on naistele mõeldud metroovagunid juba üsna tavalised. Jaapanis kasutatakse naistele mõeldud metroovaguneid kas kindlatel kellaaegadel või tipptunnil. Malaisias kasutatakse lisaks naistele mõeldud rongivagunitele ka üksnes naistele mõeldud busse. Aastal 2011 tutvustati Kuala Lumpuris ainult naistele mõeldud taksoteenust.