Raido Neemre • 23. september 2015
Jaga lugu:

USA suurfirmad muutuvad “roheliseks”

Foto: EPA

Starbucks, Wal-Mart, Goldman Sachs ja Johnson & Johnson on ühed viimastest ettevõtetest, kes on andnud lubaduse minna üle täielikult taastuvenergiale.

Ettevõtted on ühinenud 36 korporatsioonist koosneva The Climate Group’i globaalse initsiatiiviga, "RE100" ning on allkirjastanud lubaduse vähendada oma süsihappegaasi (CO2) emissiooni ning kasutada vaid keskkonnasõbralikult toodetud energiat, vahendab CNBC.

Ajal, mil nii organisatsioonid kui elanikud võitlevad kliimamuutustega, on paljud rahvusvahelised ettevõtted andnud lubaduse hakata kasutama taastuvenergiat.

Kuigi initsiatiiv ei sea kindlaid tähtaegu, mis ajaks ettevõte peab kasutusele võtma 100% taastuvenergia, on paljud ettevõtted lati uskumatult kõrgele seadnud.

Johnson & Johnson on eesmärgiks võtnud, et aastaks 2050. kasutab ettevõte 100% taastuvenergiat. Ettevõtte tegevjuht Alex Gorsky märkis, et nad pingutavad igapäevaselt oma energiaefektiivsuse tõstmiseks.

Teised ettevõtted, kes on kõrgeid eesmärke seadnud, on näiteks Goldman Sachs (100% taastuvenergia aastaks 2020); Nike (100% aastaks 2025) ja Procter & Gamble, kes plaanib aastaks 2020 kasutada 30% ulatuses taastuvenergiat.

RE100 kuulutati ametlikult välja New Yorki Kliimanädalal 2014. aasta septembris ning ühed esimesed initsiatiivi toetajad olid IKEA ja Nestle.

Tehnoloogiahiiud on rohelist trendi juba aastaid toetanud. Näiteks Amazon rahastab suuri tuuleparke ning Apple on teatanud plaanidest kasutada oma andmekeskuste toimimiseks vaid taastuvenergiat.

Ka Siemens on initsiatiiviga ühinenud, teatades oma eesmärgiks saada maailma esimeseks suureks tööstusfirmaks, kelle süsiniku jalajälg aastaks 2030. on null.

 

 

Vaata seoseid nende isikute ja firmadega:
Jaga lugu:
Seotud lood
Hetkel kuum