20. aprill 2017
Jaga lugu:

Tervislik toitumine survestab Nestle müüki

Nestle šokolaadid  Foto: Reuters/Scanpix

Toidutootja Nestle SA teatas neljapäeval, et esimeses kvartalis ettevõtte tulemused ei paranenud, sest inimeste tarbimisharjumused on muutumas, vahendab MarketWatch.

Ettevõtte käive ulatus 21 miljardi dollarini – aasta ajaga kasvas see vaid 0,5 protsenti. Kohandatud käibe kasv, kus on arvestatud valuuta kõikumise, firmade omandamise ja kahjumlike äride müügiga, oli 2,3 protsenti.

Tulemus peegeldab seda, millega ka teised toidutootjad peavad toime tulema – majanduskasv on leige, hindu on keeruline tõsta ning tarbijad eelistavad aina enam kohalikku ja orgaanilist toitu.

Nestle maiustuste äri, kuhu kuuluvad näiteks Kit Kat ja Cailleri šokolaad, survestas müüki kõige enam. Tegevjuht Mark Schneider ütles, et 2016. aastal oli liigaasta ning see tegi tulemuste võrdlemise keerulisemaks.

Analüütikud ootasid, et ettevõtte käibeks kujuneb 21,3 miljardit franki, selgub FactSeti andmetest. Orgaaniliseks käibe kasvuks oodati 2 protsenti.

Müük oli aga nõrk just Ameerikas, kus see kasvas vaid 0,4 protsenti. Arenevatel turgudel suurenes müük aga 4,3 protsenti. Esialgu oli Nestle eesmärk 5-6protsendiline kasv, aga sellest loobuti veebruaris.

Jaga lugu:
Hetkel kuum