Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Viljandi pakirobotid toovad miljoneid

    Cleveroni üks omanikest, arendusjuht Arno Kütt ettevõtte uues büroohoones eelmisel aastal.Foto: Andras Kralla

    Septembris USA suurettevõttega Bell & Howell hiigeltehingu sõlminud pakirobotite meisterdaja Cleveron kavatseb tulevikus pakke droonidega transportida.

    Cleveron AS

    Asukoht: Viljandi.

    Tegevus: logistikatehnoloogia arendamine, tootmine ja müümine.

    Eelmisel aastal käivitasid esimese robotautomaadi projekti Eestis. Esimesed partiid pakiautomaate müüdi Norra ja Hispaaniasse.

    Aktsionärid Arno Kütt, Peep Kuld, Eesti Arengufond, Sibo Invest OÜ.

    Töötajaid 40.

    Käive oli eelmisel aastal 4,2 miljonit, kasum 1 miljon eurot.

    Bell & Howell

    Asukoht: Ameerika Ühendriigid, kuid tegutseb ka Kanadas, Suurbritannias ja Saksamaal.

    Spetsialiseerunud postiteenuste ja -süsteemide loomisele ja arendamisele.

    Klientideks pangad, kindlustus- ja telekommunikatsioonifirmad, avalikud asutused, kaubaveo operaatorid, valitsusasutused ja postifirmad.

    Uudseid lahendusi armastava ettevõtte üks omanik ja arendusjuht Arno Kütt räägib intervjuus, mida toob Cleveronile koostöö Bell & Howelliga ja mida innovatiivset võib edaspidi oodata.
    Kuidas jõudsite USA suurfirmaga Bell & Howell tehinguni?
    USA suurfirma Bell & Howell võttis ise meiega ühendust.
    Mida see tehing täpsemalt ettevõttele kaasa toob? Kui palju tuleb kasvada, töökohti juurde luua, ettevõtte toimimist muuta?
    Cleveron ja Bell & Howell näevad Põhja-Ameerikas järgneva viie aasta jooksul potentsiaali 15 000 pakiautomaadile. Millisel kujul see täpselt realiseerub, ei ole praegu veel teada. Koostöös Bell & Howelliga töötame välja plaani.
    Eesmärgi täitumise korral mitmekordistub tootmismaht ja töötajate arv. Sellisel juhul jääb ka praegune tootmishoone väikseks ning siis alustame uue hoone ehitusega 2016. või 2017. aastal.
    Cleveron kasvatab käivet ja palkasid. Pärast Bell & Howelliga lepingu sõlmimist peaks töötajaskond kasvama veelgi.Foto: Miguel Alvarez

    Sadu miljoneid väärt tehing

    Septembri keskel sõlmisid Viljandimaal tegutsev Cleveron ja USA ettevõte Bell & Howell tehingu 15 000 pakiroboti tootmiseks. Ühe pakiroboti hind algab 50 000 eurost, seega on 15 000 roboti väärtus vähemalt 750 miljonit eurot.

    Cleveroni investeerinud EstBani president Ivar Siimar on öelnud, et investorid on tehinguga rahul, kuna see on pika töö tulemus ja annab lootust, et ettevõte kasvab märkimisväärselt. Siimari sõnul on Bell & Howelli valik Cleveroni kasuks tunnustus ja kvaliteedimärk. „Ju siis oleme paremad kui konkurendid,“ ütles ta.

    Bell & Howelli tegevjuht Ramesh Ratan märkis, et Cleveron ei paku mitte ainult parimat tehnoloogiat turul, vaid ka terviklikku lähenemist kogu pakiautomaatide süsteemile.

    On räägitud, et leping on väärt sadu miljoneid eurosid.
    Lepingul ei ole kindlat kokkulepitud suurusjärku. Eesmärk on 15 000 robotit, ühe pakiroboti hind algab 50 000 eurost.
    Milline on Cleveroni selle aasta käibe-kasumi prognoos ja mida ootate järgmiseks aastaks?
    Sel aastal läks rõhk pakiroboti arendamisele ja ettevalmistamisele. 2016. aastal on peamine rõhuasetus pakirobotite arendusel, müümisel ja tootmisel.
    Mis teil veel teoksil on?
    Arenguid ja muudatusi on pidevalt. Eelmisel nädalal toimunud Pariisi mess näitas selgelt, et huvi meie toodete vastu on suur. Huvilisi oli nii Euroopast, Aasiast kui ka Põhja-Ameerikast.
    Tuleval aastal keskendume peamiselt pakiroboti tootmisele, kuid seejuures ei jää tähelepanuta ka arendustööd. Pakiroboti arenduses on esmalt plaan töötada välja robot, mis võimaldaks saata erineva temperatuuriga, sh sügavkülmutatud tooteid. Praegu tootmisse minevate masinate sisetemperatuur on +5 kuni +25. Uutel pakirobotitel on erineva temperatuuriga püstakud – ka külmiku ja sügavkülmiku temperatuuriga.
    Tulevikus saab kasutada ka droone, et pakke ühest robotist teise transportida. Droonid on võimelised iseseisvalt pakke vastu võtma ja pakiautomaatidesse viima ning vastupidi – pakiautomaadist kliendini toimetama.
    Kui kauget tulevikku te droonidega pakiveost rääkides silmas peate?
    Praegu on takistuseks seadused. Lootust on, et 2–3 aastaga see probleem lahendatakse. Tehniliselt oleme meie kahe aastaga valmis.
    Cleveron on Viljandimaa edukaim ettevõte. Kuidas tundub teile ettevõtlus ja innovatsioon väljaspool Tallinna? Kas tööjõupuudus kimbutab?
    Spetsialiste on kindlasti keerulisem leida kui Tallinnas, kuid oleme hakkama saanud.
    Kuidas on sel aastal läinud teie teisel ettevõttel ON24? Kui tihe rebimine e-kaubandusturul käib?
    Soomes on teatavasti juba pikemat aega majandusseisak või -langus, mis mõjutab ka tarbimist. Sellises keskkonnas kasvamine on märk sellest, et suurendame seal kindlalt oma turuosa, mille üle on hea meel. Soomes on meil kasvuruumi veel palju.
    Järgmise aasta plaanidest on veel vara rääkida. Esimene fookus on see, et saaks edukalt lõpetatud 2015. aasta viimane, kõige tähtsam müügikvartal.
    Selline näeks välja Cleveroni droon, mis veaks pakke pakirobotite ja klientide vahel laiali.Foto: Cleveron
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Suur analüüs: maailmamajanduse jõujoonte murrangus pole Euroopa seis kiita
Maailmamajanduses annavad tooni Hiina, India ja laiemalt globaalse lõuna tõus ning USA jätkuva olulisuse valguses paistab suurima kaotajana Euroopa, kirjutab majanduspublitsist Liis Laidre Äripäeva essees.
Maailmamajanduses annavad tooni Hiina, India ja laiemalt globaalse lõuna tõus ning USA jätkuva olulisuse valguses paistab suurima kaotajana Euroopa, kirjutab majanduspublitsist Liis Laidre Äripäeva essees.
Saunumi käive kasvas, kahjum kahanes
Saunum Group lõpetas mulluse majandusaasta suurema käibe ja väiksema kahjumiga kui varem.
Saunum Group lõpetas mulluse majandusaasta suurema käibe ja väiksema kahjumiga kui varem.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: viie milli eest vaba aega, palun! “Ükskõik kui pees vahepeal asjad on, kõik läheb mööda.“
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi tee avalikust häbipostist töövõiduni: süda jättis löögi vahele
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tartus baaripidamise lõpetanud firma jäi töötajatele võlgu
Tartu Supilinnas Mülä baari varem vedanud firma läks pankrotimenetlusse, mis võiks ettevõtte ühe omaniku sõnul tuua lahenduse ka maksmata jäänud palkadele.
Tartu Supilinnas Mülä baari varem vedanud firma läks pankrotimenetlusse, mis võiks ettevõtte ühe omaniku sõnul tuua lahenduse ka maksmata jäänud palkadele.