Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Puuhobuse transport pani aluse pööraselt kasvavale idufirmale

    Aleksandr Gansen.Foto: Erakogu

    Kuidas hankida poole aastaga idufirmasse 176 000 eurot, räägib firma Shipitwise looja ja juht Aleksandr Gansen, kes kaasas investoritelt just sellise summa vaid poole aastaga.

    Äripäeva venekeelse väljaande Delovõje Vedomostiga vestelnud Gansen tunnistab, et idufirma loomise idee sündis tema sünnipäeval Londonis kaks aastat tagasi. „Mu naine on sisekujundaja, ta tahtis mulle kingiks osta suurt puust hobust – eks tal oli meie kodus juba koht välja vaadatud, kuhu see hobune pidi minema. Uurisime siis müüjalt, kas nad toimetavad kauba meile koju. Tema küsis vastu, et millisesse Londoni piirkonda,“ muigab Gansen ja jätkab: „Meie talle, et Eestisse.“
    Siis ilmneski probleem, et enamik kauplusi ei paku kauba mõistliku hinnaga üle maailma kohaletoimetamise võimalust ja suurfirmad saadavad kaupa vaid suurtes kogustes. „Aga mida teha väikestel?“ küsib Gansen. „Nad ei saa sellist tegevust ette kavandada, sest täna palutakse kaup saata Hiinasse, homme kuskile Eestisse. Keegi ei paku sellistele kauplejatele head teenust, ammugi veel vastuvõetava hinnaga.“
    Haistis head ärivõimalust
    Maailmas on küll juba olemas sadu tuhandeid transpordi-logistikafirmasid, kuid Gansenit see ei heidutanud. Ta on olnud tegev mööbliäris 20 aastat ja pakkunud sisekujundusteenust. „Kui näiteks osta erikujundusega kamin Ameerika internetipoest, siis on suur peavalu leida hea hinnaga kohaletooja. Transpordi-logistikafirmad küsivad eraklientidelt ikka maksimaalselt kõrget hinda,“ räägib ta. „Kokkuvõttes me mõistsime, et siin on äri loomise võimalus.“

    Suurbritannias idufirmade konverents Demo Days, mille organiseeris Wise Guys.

    Austrias Viinis idufirmade festival, kust saadi tohutu hulk kontakte.

    Eestis Latitude59

    Leedus LOGIN

    Soomes Helsingis Arctic 16, kus ilmus neist artikkel Soome idufirmade ajalehes Arctic Startup.

    Kui te vaatate meie maanteid, siis sõidab seal suur hulk veokeid tühjalt või pooltühjalt, jätkab Gansen. Selles seisnebki tema äriidee – Shipitwise aitab koormaid täita. „Mõte oli luua IT-meestest ja logistikaspetsidest tiim ja ühendada meiega väikeäride tellimused. Me lihtsalt käisime neid ärisid läbi ja pakkusime välja, et tahame nende kaubavedu vahendada. Ja kiitlesime, et kogused on meil suured.“ Gansen täpsustab, et eks alguses oli suurte koguste jutt bluff, kuid seda taipasid ka nende partnerid. „Nad uskusid meisse ja mõistsid, et me ka jõuame suurte kogusteni.“
    Shipitwise kogub tellimused kokku, nii et suured transpordifirmad ei pea ise väikeäridega tegelema, vaid jätavad vahendamise idufirmale, kes kogub tellimused ja jagab need transpordifirmadele.
    Idufirma saab elu sisse
    Rahastajate leidmisel tuli mängu Aleksandri poeg Sander, kes on majandushariduse saanud USAs. Koos osalesid nad eelmisel sügisel ideedeinkubaatoris Garage48, kus nad lõid prototüübi ja said oma esimese kliendi, kellele tuli toimetada mootorratas.
    „Lõime veebilehe, liitsime selle Pipedrive’iga, lõime tarkvara, tänu millele saime hakata klientide tellimusi menetlema. See kõik hakkas juhtuma selle aasta jaanuaris. Siis otsustasime lülituda ärikiirendisse Wise Guys. Meid võeti vastu ja 18. jaanuarist hakkasime nendega tööle,“ loetleb Gansen. Wise Guys investeeris isa ja poja idusse 30 000 eurot – see oli esimene raha, mille nad said kulutada firma peale ja millega pidid hakkama saama jaanuarist juunini. „Me ei maksnud palka, kõik peale meie kaasasutaja Anna tegid tööd tasuta,“ räägib Aleksandr. „Põhiline kulu läks reisimisele ja mõnedele teenustele.“
    Reisimine tähendas idufirmade konverentsidel käimist. Ja suhete loomist. „Aprillis läksime raha kaasama Funderbeami platvormile – see firma alustas tegevust aprillis ja me olime nende esimene suurklient. Nende kaudu hakkasime investoreid meelitama.“ Funderbeamini aga jõudsid nad Wise Guysi kaudu, rõhutab Gansen.

    Firmas töötab 3 IT-inimest, 3 tegeleb logistikaga, 4 müüb, 1 disainer, 1 turundaja, 1 tegevjuht ja 1 peadirektor.

    Plaan on 2018. aastaks palgata vähemalt 100 töötajat.

    Kuidas õnnestus raha kaasata?
    Siis järgnes teadlik meediakampaania ja pandi käima blogi, saadeti välja 2000 „pimedat“ e-kirja neile, kel võiks teoreetiliselt raha olla. „Tulemuseks oli see, et meie firmasse pani raha 135 inimest,“ ütleb Gansen. Suurima summa, 25 000 eurot, pani nende alla üks hambaarst Belgiast.
    Kokku õnnestus Shipitwise’il koguda 176 000 eurot. „Vastutasuks andsime ära 6,5% osaluse firmas. Investorid ei oma seda otse, vaid firma kaudu, milles nad kõik on osanikud,“ selgitab Gansen.
    „Lähiajal on plaan jõuda 100 000eurose käibeni, mis tooks 25 000 eurot kasumit – see tähendab, et tuleb teha 300 tarnet 25eurose kasumimarginaaliga,“ tutvustab Gansen järgmisi eesmärke. „Kui selle saavutame, siis oleme tasuvuspunkti jõudmise poolel teel.“
    Eduka idufirma ülesehitamise võti on see, et enne tuleb paar idukest põhja lasta, ütleb Gansen. „See on hädavajalik kogemus ja meie meeskonnas on see olemas.“
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.