• Jaga lugu:

    Swedbank: automaks mõjutab uute autode müüki

    Tänavapilt Tallinnas.Foto: Raul Mee

    Uute autode müük on Eestis kasvanud kiires tempos – selle aasta esimese 10 kuuga tervelt 10%, ometi ei saa samasuguse kasvutempo jätkumist eeldada.

    „Lähiaastatel avaldab uute autode müügile mõju ilmselt ka uue valitsuskoalitsiooni plaanitav automaks. Praegu on siiski veel vara hinnata, milline on uue automaksu mõju ulatus,“ ütles Swedbanki autosektori juht Liisa Suvorova.
    Suvorova sõnul tingisid tänavuse tõusu mitu tegurit. „Esiteks kahanes 2015. aastal sõiduautode turg eelneva aastaga võrreldes 3%, kuna paljud ostsid endale uue masinad enne seadusemuudatust 2014. aasta lõpus, mis muutis ettevõtete uute sõiduautode soetamise  maksustamist. Teiseks on viimastel aastatel hoogsalt vähenenud imporditud kasutatud sõiduautode registreerimine: kui 2010. aastal registreeriti ühe uue auto kohta 1,8 imporditud kasutatud autot, siis sellel aastal on see suhtarv peaaegu üks-ühele,“ märkis ta.
    „Vähenenud imporditud kasutatud autode arv soodustab uute autode müüki Eestis. Nii uute autode müügi suurenemist kui ka imporditud kasutatud autode langust soodustab hea majanduskeskkond, kus palgad kasvavad ja töötuse määr on madal. See tõstab ka eraisikute aktiivsust liisinguturul,“ sõnas Suvorova.
    Kolmandaks tasub silmas pidada, et Eesti keskmine autopargi vanus on 14 aastat, samal ajal kui Euroopa keskmine on 10 aastat. 62% järelturul toimuvatest ostu-müügi tehingutest toimub autodega, mis on üle 10 aasta vanad.
    Naabrite tempo veel hoogsam
    Naaberriikide Läti ja Leedu uute autode müügi kasv on 2016. aasta 10 kuu jooksul olnud enam kui 20%. Liiga kiire kasv ei ole jätkusuutlik, mistõttu Eesti 10%-line kasv on tunduvalt stabiilsem, kuid samuti kõrge. Naaberriikidel on uute autode müügiturul kasvuruumi, mida näitab ka uute autode müük elanikkonna kohta, kus Eesti numbrid on kõrgeimad. 2016. aasta 10 kuu jooksul müüdi iga 1000 inimese kohta Eestis 17,6, Lätis 8,4 ja Leedus 7,1 uut sõiduautot. Euroopa Liidu keskmine tulemus on aga 29,3 uut sõiduautot 1000 inimese kohta – nii on Eesti näitaja vaid 60% EL-i keskmisest müügist.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Jaan Härms: hakkame juba restoranis koroonapassi nõudma
Teenindus- ja meelelahutussektorile pole koroonasertifikaadi kontrollimise nõue niivõrd kohustus, kuivõrd annab kindlust, et elu ja äri saab avatuna hoida, kirjutab Saku Õlletehase juht Jaan Härms.
Teenindus- ja meelelahutussektorile pole koroonasertifikaadi kontrollimise nõue niivõrd kohustus, kuivõrd annab kindlust, et elu ja äri saab avatuna hoida, kirjutab Saku Õlletehase juht Jaan Härms.
FED: Liigume toetuste vähendamise suunas
Föderaalreserv teates kolmapäeval, et majandus liigub selle suunas, et varsti võib keskpank hakata vähendama toetust majandusele, vahendab Bloomberg.
Föderaalreserv teates kolmapäeval, et majandus liigub selle suunas, et varsti võib keskpank hakata vähendama toetust majandusele, vahendab Bloomberg.
Tallinki konkurent paneb Lätti suurema praami käima
Rootsi laevafirma Stena Line paneb Ventspilsi ja Nynäshamni vahet käima kaks uut parvlaeva.
Rootsi laevafirma Stena Line paneb Ventspilsi ja Nynäshamni vahet käima kaks uut parvlaeva.
Suur intervjuu: kriis näitas, et ei tohi inimesi oma hirmudega üksi jätta
See kriis näitas, et inimesi ei tohi jätta üksi oma kahtluste ja hirmudega, rääkis Eesti Teaduste Akadeemia president Tarmo Soomere, kelle hinnangul juhiti Eestis koroonakriisi üldiselt päris asjalikult.
See kriis näitas, et inimesi ei tohi jätta üksi oma kahtluste ja hirmudega, rääkis Eesti Teaduste Akadeemia president Tarmo Soomere, kelle hinnangul juhiti Eestis koroonakriisi üldiselt päris asjalikult.