Jaekette ootab ees karm aasta

Maxima kauplus  Foto: Raul Mee

See aasta võib tulla jaekaubanduses veelgi karmim, teatas Maxima, kelle eelmise aasta käive jäi pea viis korda allapoole ootusi.

Äripäev kirjutas eile, et Maxima Eesti käibekasv jäi eelmisel aastal ligi viis korda madalamaks kui eelmisel aastal loodeti, kasvades vaid 1,1%.

Maxima Eesti avalike suhete juhi Katja Ljubobratetsi sõnul kasvad Maxima jaeketi käive mõõdukalt ja tulemusega rahule jääda. “Peame arvestama, et erinevalt teistest jaekauplejatest meie eelmisel aastal uute kaupluste näol sisuliselt ei laienenud, vaid investeerisime olemasolevate pindade uuendamisse ning avasime vaid ühe uue kaupluse,“ ütles ta. Samuti süvenes Ljubobratetsi sõnul juba mullu tarbimise vähenemine ja tunda andis hinnakasv.

Ta lisas, et tänavu mõjutab makromajanduslik käekäik jaekaubandusturgu tervikuna veelgi enam, kuna märgatavalt on kiirenenud inflatsioon ja sellega seoses tekkinud ka tuntav hinnasurve. See omakorda süvendab tarbimise vähenemist. „Samas mõjutab juba aastaid ning nüüd iga päevaga üha valusamalt jaekauplejaid tööjõukulude kasvu ja tööjõu puudusega seonduv. Seda kõike olukorras, kus kaubandussektoris on püsiv vajadus täiendavate töökäte järele,“ rääkis ta.

Hoolimata pingelisest turusituatsioonist ja makromajanduslikest teguritest prognoosib Maxima tänavu sama suurt käibekasvu kui eelmisel aastal oli. "Meie eesmärk on pakkuda Eesti tarbijale tema soovitud kaupu kõige odavama hinnaga. Selleks parendame veelgi kaubavalikut ja hinnataset ning samal ajal uuendame tööprotsesse," ütles Ljubobratets.

Aasta varem ehk 2015. aastal kasvatas Maxima Eesti käivet 9,9%, kuid jäi tollal 2,5 miljoni euroga kahjumisse. Kahjum oli tingitud pooleliolevate arendusprojektide müügist ning lammutatud hoonete maha kandmisest tuleneva kahjumiga.

Eelmise aasta augustis tõdes Maxima Eesti peadirektor Vyginta Šapokas, et Eestisse on tekkinud nii palju kauplusi, et uute avamisel ei võidaks nad enam uusi kliente, vaid meelitaks iseenda kliendid ühest Maximast teise. „Samas ikka näeme, et iga kuu kerkib kuskile kellegi uus pood. Eks näis, mis neist saab,“ rääkis Šapokas toona.

Hetkel kuum