Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Sigaretiäril keerati hapnikku vähemaks

    Sigaret.Foto: Bloomberg

    Eelmise nädala lõpust ei tohi enam müüa erilise maitsega sigarette ja tubakat ning karmimaks muutusid ka e-sigarettide nõuded.

    Euroopa liidu tubakadirektiivi üle võtnud seadus jõustus tegelikult juba eelmise aasta 20. mail, ent tootjatele ja müüjatele anti aasta üleminekuaega. Nüüd on tähtaeg kukkunud ning müüa ei tohi enam ka varem toodetud kaupa ega laojääke.
    Kõikidel müüdavatel isekeeratava tubaka ja sigaretipakketidel peab nüüdsest olema pilthoiatus. Samuti ei tohi sigarettidele ega tubakale lisada maitse- ja lõhnaaineid. Muuhulgas tähendab see, et enam ei tohi müüa maitsekapslitega sigarette, mida tootjad tavapäraselt reklaamivad ingliskeelse sõnaga click.
    Mentooliga sigarettidele on üleminekuaeg siiski pikem ning need peavad olema lettidelt kadunud alles 2020. aastaks.
    Enam ei tohi tubakatoote pakendis olla ka trükitud kuponge, mis pakuvad allahindlust, tasuta jagamist või muid soodustusi. Samuti ei tohi pakendid luua muljet, et mõni sigaret on teistest parema biolagunevusega või keskkonna mõttes muul moel teistest parem.
    Samuti ei tohi sigaretipakid viidata maitsele või lõhnale ega luua muljet, et mõni tubakatoode on teistest vähem kahjulik või et sel on näiteks ergutav või jõudu andev mõju.
    Keelatud on ka nii tubakale kui e-sigareti vedelikule kofeiini või muu energiat andva aine lisamine. Samuti ei tohi tubakasse lisada aineid, mis muudavad suitsu värvi või aineid, mis hõlbustavad nikotiini bioloogilist omandamist.
    Juunist karmistub tubakaseadus veelgi ning siis jõustub säte, mis keelab hoonetes asuvad suitsetamisalad.
    E-sigareti nõuded karmimaks
    Nikotiiniga e-sigareti vedelike purkide maksimaalne lubatud maht on nüüd 10 milliliitrit. Enne laupäeval jõustunud seadusemuudatust müüdi vedelikke ka kuni 100milliliitristes anumates.
    Nikotiinisisaldus ei tohi vedelikul seejuures olla suurem kui 20 milligrammi milliliitrist. Lisaks peab vedeliku pakendil olema infoleht, kasutusjuhend ning hoiatus nikotiinisõltuvuse kohta.
    E-sigareti müüjate ja kasutajate liit ei pea piiranguid põhjendatuks. "Torusiili, mis on kordades ohtlikum aine, võib müüa liitristes anumates, aga e-vedelikke ainult 10milliliitristes purkides," rääkis liidu juht Ingmar Kurg pressiteate vahendusel ja märkis, et ühelgi terve mõistusega inimesel ei peaks olema tahtmist vedelikku juua.
    Mahupiirang suurendab e-sigareti müüjate liidu juhatuse esimehe sõnul ka ökoloogilist jalajälge, sest plastpudeleid tuleb palju juurde. Lisaks tõstab see Kure sõnul toodete hinda.
    E-sigaretid teeb kallimaks ka praegu riigikogu menetletav seaduseelnõu, mis kehtestaks vedelikele aktsiisi. Veebruaris valitsuselt parlamenti liikunud eelnõu näeb ette, et e-vedelikke ja -geele maksustataks järgmise aasta algusest 20 senti milligrammi pealt.
    "Ühe (tavalise – toim) sigareti aktsiis on tänavu ja 2018. aastal ligikaudu 0,1 eurot,," kirjeldas valitsuse kommunikatsioonibüroo veebruaris piirangute vajalikkust ja märkis, et ühele milligrammile e-vedelikule vastab umbes 5,6 sigaretti
    E-sigareti müüjate ja kasutajate liidu hinnangul on aga hädavajalik, et kui riik leiab aktsiisi kehtestamise olevat möödapääsmatu, ei maksustataks vedelikke suvaliselt, vaid nikotiinisisalduse järgi.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Nordecon ehitab lennujaama militaarlennukite platsi
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.