• Jaga lugu:

    Atria pööras kahjumi kasumiks

    Atria Eesti juhatuse esimees Olle Horm.Foto: Andras Kralla

    Lihatootja Atria Eesti käive kasvas 5 protsenti ning ettevõte tuli tänu efektiivsuse kasvule kahjumist välja. Eksport on aga seakatku tõttu surve all.

    Äripäeva infopanka jõudnud ettevõtte majandusaasta aruandest selgub, et liha- ja linnulihatoodete tootmisega tegeleva Atria Eesti ASi müügitulu kasvas 2016. aastal (võrreldes eelneva aastaga) 5 protsenti, 31,87 miljoni euroni. Ärikasum ulatus 1,09 miljoni euroni, veel 2015. aastal oldi 2,19 miljoni euroga kahjumis.
    Ettevõttes töötas mullu keskmiselt 260 inimest, võrreldes 2015. aastaga langes see näitaja 11 võrra. Käive töötaja kohta tõusis 9 protsenti, 122 561 euroni. Keskmine brutotasu tõusis 5 protsenti, 1177 euroni kuus.
    „Atria Eesti jaoks oli 2016. aasta oluliste muutuste aasta. Esimesel poolaastal viidi kogu tootmine üle Valga tehasesse. Seni kasutuses olnud Vastse-Kuuste tehas müüdi koos enamuse sisseseadega,“ kirjutas ettevõte oma tegevusaruandes. „Ettevalmistusi kolimiseks oli tehtud juba mõnda aega, ehitades ruume ja soetades uusi seadmeid. Tootmistegevuse konsolideerimine võimaldas oluliselt tõsta ettevõtte sisemist tõhusust.“

    Unknown body type: x-im/content-part infopank

    Sigade Aafrika katku ja emafirma korralduste tõttu jätkus märgatav ekspordi vähenemine, lisas ettevõte.
    Atria Eesti aktsiaselts on üks suurematest Eesti toiduainekontsernidest, mis omab täielikku tootmisahelat. Tegeletakse nii seakasvatuse kui ka valmistoodete müügiga. Ettevõtte all on mitmeid kaubamärke – näiteks Maks & Moorits, WÕRO ja VK. Atria Eesti tütarfirma Atria Farmid OÜ on Eesti suuruselt teine seakasvataja.
    Atria Eesti emafirma on Atria OYJ, mis on noteeritud Helsingi väärtpaberibörsil. Eelmisel ja üle-eelmisel aastal Eesti tütarfirmast dividende ei võetud.
    Põhjalikumalt saab tutvuda firma majandustulemustega Äripäeva infopangas
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Rasmus Pikkani: ärme investeeri nii, nagu homset ei oleks
Jätkusuutlikule investeerimisele ja pensionifondidele mõtlevad inimesed peaksid lähtuma ennekõike soovist aidata luua endale ning oma järeltulijatele paremat tulevikku, mitte üksnes ahvatlusest haarata kinni järjekordsest uuest ja tulusast investeerimistrendist, kirjutab Luminori Baltikumi pensioniüksuse juht Rasmus Pikkani.
Jätkusuutlikule investeerimisele ja pensionifondidele mõtlevad inimesed peaksid lähtuma ennekõike soovist aidata luua endale ning oma järeltulijatele paremat tulevikku, mitte üksnes ahvatlusest haarata kinni järjekordsest uuest ja tulusast investeerimistrendist, kirjutab Luminori Baltikumi pensioniüksuse juht Rasmus Pikkani.
Tesla ületas prognoose
Peale börsi sulgumist avaldas teise kvartali majandustulemused elektriautonduse lipulaev Tesla, kes ületas analüütikute ootusi, vahendab Yahoo Finance.
Peale börsi sulgumist avaldas teise kvartali majandustulemused elektriautonduse lipulaev Tesla, kes ületas analüütikute ootusi, vahendab Yahoo Finance.
Raadiohommikus: Tesla teise kvartali tulemustest, Ööd Mirror Houses investeeringust ja e-kaubanduse rekordaastast
Peegelmaju tootev Ööd Grupp sai investeeringu rahvusvahelisest investeerimisfirmalt BBox, et oma tegevust laiendada. Stuudios on külas Öödi üks asutajatest Andreas Tiik, räägime temaga ettevõtte tulevikuplaanidest.
Peegelmaju tootev Ööd Grupp sai investeeringu rahvusvahelisest investeerimisfirmalt BBox, et oma tegevust laiendada. Stuudios on külas Öödi üks asutajatest Andreas Tiik, räägime temaga ettevõtte tulevikuplaanidest.
Automüüjad vaatavad elektrikaubikute käsule altkulmu Lisakulu lööks otse tarbija rahakotti
Kohalikud automüüjad vaatavad kõhklusega kliimaleppele punktile, mille järgi peaks ka kaubaveoks kasutama elektri jõul liikuvaid sõidukeid. See tähendaks nende hinnangul järeleandmisi sõidu pikkuses ja koorma raskuses, aga tõstaks ka veetava kauba hinda.
Kohalikud automüüjad vaatavad kõhklusega kliimaleppele punktile, mille järgi peaks ka kaubaveoks kasutama elektri jõul liikuvaid sõidukeid. See tähendaks nende hinnangul järeleandmisi sõidu pikkuses ja koorma raskuses, aga tõstaks ka veetava kauba hinda.