Äripäev • 31. märts 2018
Jaga lugu:

Kadri Simson: hiidlaste murede allikaks on paari aasta tagused valeotsused

Saarte ja mandri vaheline laevaliiklus.
Saarte ja mandri vaheline laevaliiklus.  Foto: Veiko Tõkman

Majandus- ja taristuminister Kadri Simson ütles oma vastuses hiidlaste petitsioonile, et Hiiumaa praamiühenduse praeguste murede allikaks ei ole tänased vead, vaid paari aasta tagused valeotsused.

"Hiidlaste mure ja etteheited nende saare ja mandri vahelise ühenduse osas on arusaadavad ning on loomulik, et saarte elanikud ootavad tõrgetevaba praamiliiklust," märkis ta laupäeval saadetud pressiteates. "Praeguste murede allikaks ei ole aga tänased vead, vaid paari aasta tagused valeotsused. Nimelt tuleb algatatud petitsiooni eestvedajal reformierakondlasel Peep Lillemägil nõudvalt otsa vaadata eelmisele majandusministrile Kristen Michalile, kes otsustas 2016. aastal viia Rukki kanalis ellu traalimistöid ja loobus tavapärastest süvendustöödest."

Simson märkis, et 2016. aasta oktoobris ellu viidud traalimised, millega saavutati kanali minimaalne sügavus 5,2 meetrit, ei andnud pikaajalist tulemust ja saavutatud sügavus ei ole püsinud, sest hoovused kannavad kanalisse setet.

Ta lisas, et Veeteede Amet tegeleb Rukki kanali probleemiga ja tänase plaani kohasel toimuvad süvendustööd tänavu suve teisel poolel, plaani järgi augustis-septembris.

"Tööde maksumus selgub hankemenetluse käigus ja raha selleks on olemas ja riigieelarvesse planeeritud,“ kinnitas ta. „Lisaks plaanib riik süvendustöid Rukki kanalis teha edaspidi regulaarselt, esialgsel hinnangul on vajadus korrata töid iga kahe-kolme aasta tagant."

Simsoni sõnul tegeleb valitsus tõsiselt olukorra lahendamisega ning enne süvendustöid on leitud teised transpordilahendused. "Tuletan meelde, et probleemide tekkimisel võttis riik kiiresti tarvitusele abinõud hiidlaste olukorra leevendamiseks: tihendati Tallinn-Kärdla lennuliini ja Saaremaa-Hiiumaa vahelist laevaühendust. Lisaks avati nö uus liin Heltermaa-Virtsu-Heltermaa. Ma mõistan hiidlaste muret ning luban, et antud probleemiga tegeletakse. Miks seda varem ei tehtud, tuleb petitsiooni eestvedajatel küsida Kristen Michalilt."

Michal: Simson ei saa tööga hakkama

Kristen Michal leidis oma Facebooki lehel tehtud postituses, et ministri kriitika ei ole õigustatud.

"On neid kes jooksevad lahingu poole," märkis ta. "Ja neid kes eemale. Majandus- ja taristuminister peaks olema esimene ja tundma vastutust, mitte otsima õigustusi oma tegemata tööle või andmata vastustele."

Tema hinnangul tegeleb Kadri Simson ministrina asjadega, millega ei peaks, ning jätab tegelemata sellega, millega peaks. "Selle asemel, et lobistada raha tasutud transpordiks, milles riigiraha suurim saaja on Keskerakondlane Sarapuu oma ettevõtetega, võiks Simson suhelda saarlaste ja hiidlastega,“ kritiseeris ta. „Selle asemel, et suunata riigiettevõtet sanktsioonides Venemaale raha viima, võiks majandusministri toolil istudes näidata initsiatiivi Eesti maanteede neljarajaliseks tegemisel või Tallinn - Helsinki tunneliga. Või kui need on liiga eelmise ministri nägu, siis pakkuda uusi lahendusi.“

Ka ei nõustunud Michal kriitikaga Rukki kanali osas. "2016 aastal, kui meretase oli pikemalt anomaalselt madal, pakkusid hiidlased, eesotsas Riho Rahuojaga, et leiavad traalija, kes lahendab probleemi," meenutas ta. "Majandusministrina lubasin avalikult, et kui tuleb laev, et leiame raha. Töö algas mõne ööpäevaga. Siiamaani on mul sõpru nii Hiiu- kui Saaremaal, sest otsisime iga nädal koos lahendusi, mitte viisi kuidas probleemi ära sokutada. Kadri Simsonile on mul aga soovitus. Kas tunnistada endale, et amet on vale või hakata probleeme lahendama."

Eile õhtul algatasid hiidlased petitsiooni, milles nõutakse majandus- ja taristuminister Kadri Simsoni ametist lahkumist, kuna ta ei ole petitsiooni autorite hinnangul suutnud tagada tõrgeteta praamiühendust Hiiumaaga.

Hetkel kuum Äripäevas

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt