• OMX Baltic1,2%272,52
  • OMX Riga0,4%880,12
  • OMX Tallinn1,03%1 726,63
  • OMX Vilnius0,57%1 034,55
  • S&P 5000,71%5 792,04
  • DOW 301,03%42 512
  • Nasdaq 0,6%18 291,62
  • FTSE 100−0,22%8 225,87
  • Nikkei 2250,26%39 380,89
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%106,54
  • OMX Baltic1,2%272,52
  • OMX Riga0,4%880,12
  • OMX Tallinn1,03%1 726,63
  • OMX Vilnius0,57%1 034,55
  • S&P 5000,71%5 792,04
  • DOW 301,03%42 512
  • Nasdaq 0,6%18 291,62
  • FTSE 100−0,22%8 225,87
  • Nikkei 2250,26%39 380,89
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%106,54
  • 09.01.19, 06:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

NASA visuaalstrateeg: isegi avastus Marsil ei tekita enam huvi

Kui varem naelutas Kuul maandumine inimeste pilgud tundideks telerite ette, siis nüüd annab avastusest Marsil märku üks säuts, mis peagi kaob.
USA kosmoseagentuuri NASA visuaalstrateeg David Delgado rääkis Robotexil Äripäevale parimast kampaaniast, mis sündis üldse ilma müügimõtteta.
  • USA kosmoseagentuuri NASA visuaalstrateeg David Delgado rääkis Robotexil Äripäevale parimast kampaaniast, mis sündis üldse ilma müügimõtteta. Foto: Egert Kamenik/Robotex
USA kosmoseagentuuri NASA visuaalstrateeg David Delgado rääkis Äripäevale, et tänapäeval on väga raske inimeste tähelepanu saada, sest neid üllata enam pea miski. Siiski ei ole see võimatu.
Robotexil Äripäevaga vesteldes rõhutas David Delgado, et ta ei esinda USA kosmoseagentuuri NASA seisukohti ning lisaks isiklikele vaadetele on ta ka projekti Museum of Awe kaasasutaja. Projekt seob kunsti, teaduse, teatri, toidu ja üllatuse, et sütitada uudishimu. Mõlemas töös loob ta elamusi, mis võiksid muuta inimesed maailma, looduse ja teaduse vastu uudishimulikumaks.
Kuidas panna inimene huvi tundma?
Delgado sõnul on tänapäeval inimeste tähelepanu saamine probleem, kuna inimesi ei saa enam väga millegagi üllatada. Häda näeb ta selles, et informatsioonile on niivõrd hea ligipääs. „Mingil moel on see muutnud meid uudishimulikumaks, aga samal ajal ka laisemaks, see loob oletuse, et kõik on juba teada. Ma arvan, et see võtab unistamise teatud määral osadeks lahti. Kaob müstika ja soov mõista.“
Ta märkis, et tekib oletus, et kõike juba teatakse ja inimestes ei teki tungi ise midagi järele proovida ja avastada. „Me tahame aga tekitada inimestes tunde, et teadus ei ole ainult teadlaste jaoks, vaid me kõik püüdleme selle poole, et olla uudishimulikumad. Meie ümber on nii palju, mis ootab avastamist, me peame keskenduma järgmisele sammule.“
"Reklaaminduses on ütlus: muuda tuttav uueks ja uus tuttavaks. Seda me üritamegi teha,“ tõdes ta. Delgado märkis, et viimastel aastatel on nad püüdnud tehnoloogia osa peita, et inimesed saaksid kogeda asju uuel moel. „See oli teatud mõttes meie strateegia – mitte võistelda kõigi suurte asjadega, mis tehnoloogiamaailmas toimuvad, vaid kasutada tehnoloogiat viisil, et see haarab inimeste tähelepanu.“
Delgado sõnul taipas ta NASA teadus- ja arenduskeskusse tööle asudes, et kui inimkonnas tehakse midagi esimest korda, näiteks maandutakse mõnel teisel planeedil, tekib uhkustunne selle üle, mida me saavutada suudame. Sellest tekib tema hinnangul sündmuste ahel, mis paneb inimesed avastama. Delgado rõhutas, et oluline on äratada inimestes uudishimu ja selleks tuleb neis tekitada küsimus, mis võiks nendega püsida ja nende sees kasvada.
Parim kampaania sündis ilma müügimõtteta
NASA teadus- ja arenduskeskuse üks kampaania läks internetis eriti laialt levima. Nad lõid planeetidele retrostiilis reisiplakatid, mida saab tasuta alla laadida. Postrid hakkasid igal pool levima ja tekitasid elevust.
Puhkusereis sihtkohta Trappist-1e
  • Puhkusereis sihtkohta Trappist-1e Foto: NASA Jet Propulsion Laboratory
Delgado rääkis, et tegelikult tekkisid plakatid juhuslikult ega olnudki kampaaniana mõeldud. Tema sõnul sai nende stuudio palve kujundada NASA teadus- ja arenduskeskuse koridor kuulsa teadlase külaskäigu jaoks. Hoone oli uus ja arhitektid olid pannud koridori seintele postrite jaoks kohad, mis olid aga tühjaks jäänud. Nii tekkis idee teha postrid ja seejärel hakkas meeskond unistama, mis tunne oleks nendele planeetidele minna. "Tundus loomulik teha just reisipostrid,“ sõnas Delgado. Sündis kampaania, mille eesmärk ei olnud midagi müüa ega reklaamida, kuid mis tekitas inimestes uudishimu ja elevust ning tegi seeläbi NASA-le väga head reklaami.
Puhkus planeedil Maa.
  • Puhkus planeedil Maa.
Puhkus Saturnil.
  • Puhkus Saturnil.
Teine põhjus just retrostiilis reisiplakatite tegemise taga on Delgado sõnul see, et teadlastel ei ole veel tervikpilti sellest, millised need kohad välja näevad. Nad on teinud kogutud andmete pealt järeldused, aga täit pilti veel ei ole ning see arusaamine võib muutuda kohe, kui saabuvad uued andmed. „See on püsiv avastamine ja mõistmine.“
Samuti ei olnud Delgado meelest hea mõte näidata midagi fotorealistlikul viisil, sest veel ei teata kujutatavast kõike. Nii võib tekkida fotot või plakatit vaadates sellest paigast väga vale arusaam: inimene võtab seda faktina, kuigi see on illustratsioon.
„NASA ideed on suured ja ambitsioonikad ja need ulmelised postrid paistavad sellega sobituvat,“ tõdes Delgado.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.10.24, 08:00
Pühademüügid on tulemas. Kuidas vähendada e-poe kulusid?
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele