• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,55%39 765,46
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,57
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,55%39 765,46
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,57
  • 05.03.19, 12:23
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Volvo hakkab autode tippkiirust piirama

Volvo hinnangul ei taju juhid suure kiirusega kaasnevaid ohte ja seega piirab Volvo uute autode sõidukiiruse alates järgmisest aastast 180 kilomeetriga tunnis, teatas Volvo.
Volvol on eesmärk: ei ühtki hukkunut aastas 2020.
  • Volvol on eesmärk: ei ühtki hukkunut aastas 2020.
  • Foto: Volvo
Autotootja seab eesmärgiks, et alates aastast 2020 ei hukku keegi Volvos ega saa tõsiselt vigastada.
Volvo uuringud on leidnud kolm ohukohta, mis takistavad selle eesmärgi saavutamist, ja nendest kõige olulisem on suur kiirus.
Volvo turvalisuse eest vastutava spetsialisti Jan Ivarssoni sõnul ei taju inimesed kiirusega kaasnevaid ohte. „Me mõistame madude, ämblike ja kõrgustega seotud ohte, aga mitte kiiruse tekitatud riski. Juhid sõidavad tihti liiga kiiresti ega sobita liikumiskiirust liiklusoludele või enda juhtimisoskusele vastavaks. Meil tuleb toetada õigemat käitumist ja aidata inimestel mõista kiiruse ohte,“ vahendas pressiteade Ivarssoni sõnu.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Suure kiiruse kõrval on turvalisusele veel kaks suurt probleemi: purjuspäi sõitmine ja keskendumise hajumine. Autojuhid, kelle keskendumist segab telefon või mõni kõrvaltegevus, on liikluses suur oht. Volvo hinnangul on sellised juhid mõnel juhul sama ohtlikud kui purjus juht.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 24 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele