• OMX Baltic0,33%301,01
  • OMX Riga−0,14%891,77
  • OMX Tallinn0,63%2 081,64
  • OMX Vilnius0,3%1 206,03
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,24%8 801,76
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,94
  • OMX Baltic0,33%301,01
  • OMX Riga−0,14%891,77
  • OMX Tallinn0,63%2 081,64
  • OMX Vilnius0,3%1 206,03
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,24%8 801,76
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,94
  • 31.05.19, 09:42
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Reklaamiturg tegi suure hüppe üles

Hoolimata eelmisel aastal Eestist rekordilise hulga reklaamiraha ära viinud sotsiaalmeediast kujunes esimene kvartal kodumaisele meediale üle pika aja väga heaks – reklaamimaht kasvas võrreldes eelmise aasta sama ajaga tervelt kümnendiku, teatas Kantar Emor.
Olulise panuse reklaami kasvule andsid valimised.
  • Olulise panuse reklaami kasvule andsid valimised.
  • Foto: Liis Treimann
Kantar Emori meediauuringute juhi Margo Veskimägi sõnul oli kasv viimaste aastate suurim ja mõistagi vedasid seda erakondade reklaamipanused enne valimisi. „Samas oleks meediareklaamiturg jäänud kasvupoolele ka erakondade valimisreklaamita,“ märkis Veskimägi. Koos otsepostitustega osteti kodumaistelt meediaettevõtetelt reklaami 25 miljoni euro eest.
Nii ajalehed kui televisioon suurendasid reklaamimahtusid kuus protsenti, esmakordselt rohkem kui kolme aasta jooksul kasvas kvartaalselt veidi ka ajakirjade reklaamimüük. Ehkki eelmise aasta kokkuvõttes tammus internetireklaami müük sisuliselt paigal, toimus esimeses kvartalis võrreldes mullu sama ajaga 15-protsendiline hüpe.
Veskimägi lisas, et esimese kvartali tulemusi ilmestab erinevate meediakanalite reklaamikäibe ebaühtlane kasv. Välireklaamiturg kasvas kõige kiiremini ehk enam kui 18 protsenti, seejuures näitas suurepärast tulemust nii digitaalne kui ka traditsiooniline välimeedia.

Artikkel jätkub pärast reklaami

„Ehkki nii ajalehtede- kui telereklaami osatähtsus kogu pirukast väheneb, oli televisiooni osa endiselt ligi 27 protsenti ehk kuus miljonit eurot, internetil 24 protsenti ehk 5,4 miljonit ja ajalehtedel suuruselt kolmanda reklaamipinnana 17,5 protsenti ehk neli miljonit eurot,“ lisas Veskimägi. „Samas jätkab välireklaami osa kasvu ja see ületas samuti 17 protsendi piiri.“

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 22 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele