Jaekaubandusettevõtete müügitulu 2024. aasta novembris 884 miljonit eurot, võrreldes eelmise aasta sama ajaga vähenes müügimaht 1%, teatas statistikaamet.
Toidupoodides kahanes müügimaht novembris 4 protsendi võrra.
Foto: Liis Treimann
Statistikaameti analüütik Johanna Linda Pihlak tõi välja, et novembris mõjutasid jaekaubandusettevõtete müügimahu vähenemist enim toidukauplused, kus müügimaht kahanes aastaga 4%. „Samal ajal jätkas tööstuskaupade kaupluste müügimaht kasvu ka novembris ning suurenes eelmise aasta sama ajaga võrreldes 2%,“ kirjeldas Pihlak.
Inimeste usul riiki ja tulevikku on riigi püsimisele otsustav mõju, rõhutab A. Le Coqi juht Jaanus Vihand. Piltlikult öeldes lagunes ka Nõukogude Liit selle tõttu, et inimesed polnud rahul sellega, et poest polnud saada teksapükse või tosse.
Oktoobris vähenes jaekaubandusettevõtete müügitulu eelmise aasta sama kuuga võrreldes, kuid tööstuskaupade kauplused suutsid müüki suurendada, näitab värskelt avaldatud statistika.
Paljud Eesti kaupmehed maksavad kättejääva toidukauba hävitamisele pigem peale kui selle maha müüvad, kirjutab “parim enne” kaupade poe Sumena asutaja Oliver Sebastian Lamp.
Pandeemia viis riidemüügi internetti, kuid tarbijate naasmine füüsilistesse kauplustesse on seadnud Briti e-kaubanduse pioneerid tõsiste raskuste ette.
„Põllumajandust kritiseeritakse, et see on suur saastaja ning sellepärast tahtsime teada saada, kui halvad siis tegelikult oleme,“ räägib saates Eesti suurima kodumaisel kapitalil tegutseva põllundusettevõtte Agrone Grupi juhatuse liige Margus Muld.