6. peatükk

Kuidas luua e-poodi, mis tõesti müüb?

Mis on sisuturundus?

E-poe loomine ei pea olema pikk ja piinarikas protsess, vaid lihtne ja mõnus tegevus, millest jätkub rõõmu nii müüjale kui ka ostjale. Täna on e-äriga alustamine võimalik kõigil, kellel tuleb idee midagi müüa, vahetada või oma senisele tegevusele e-poe näol lisaväärtust anda.

Roller Äritarkvara OÜ tegevjuht Sven Raudkivi

E-äri võib täna tõepoolest alustada igaüks, kellel selleks soovi. Oluline on vaid mõelda, kes on lõpptarbija, kellele soovitakse e-poodi teha. Näiteks võib tuua rõivabutiigi, mis ei asu võib-olla kõige mugavamas kohas, kuid tahaks nii oma senisele kui ka uuele klientuurile olla kättesaadavam ning rohkem „pildis“. Või kontoritöötaja, kes avastas enda tarbeks põnevad tooted ning arvab, et need võiksid huvi pakkuda ka teistele. Samuti edasimüüja, kes sai soodsa lepingu uue tehasega ning soovib müüki teha äriklientidele. Igatahes on üks selge: inimesed on väga altid ostma e-äridelt. Kui jätate  veebipoe tegemise vahele, olete rongist maas ehk konkurentsist väljas.

Millised on minu võimalused e-äriga alustamiseks?

Mõne toote müümiseks võib olla esimene väljund erinevad portaalid nagu Ebay, Osta.ee või Soov. Nende eeliseks on, et seal on klientuur juba ees ootamas ja algaja ei pea mõtlema turundusele, sest potentsiaalse tarbija saab kätte suhteliselt kiiresti. Samas oma kaubamärgiga portaalides teiste sarnaste kaupadega konkureerida on keerukas, sest ühe kliendi pärast käib võitlus ning vahendustasud võivad olla päris krõbedad.

Teine variant on ehitada endale ise koduleht ja e-pood. Selleks on olemas väga erinevaid tasulisi ja tasuta tarkvarasid. Tasuta programmid on vabavaralised – tuleb laadida programmi alla, seadistada, kujundada ning hakata rentima serveriruumi. Kuid kui e-pood läheb käima, peab olema valmis seda pidevalt täiendama ning uuendama. Kui inimene on IT-s tugev ja tal on palju vaba aega, on see hea variant.

Kui aga teadmised IT-st pole nii head ning aegagi napib, on olemas ka kolmas variant – palgata inimesed, kes selle ära teevad ning programmeerivad vastavalt värske ettevõtte müügistrateegiale e-poe kujunduse ja funktsioonid. Selline erilahendus võib aga minna maksma tuhandeid eurosid ning kuna omanik vastutab ise programmi töötamise eest, võib mõne viperuse või viiruse tagajärjel pood mitmeks nädalaks kinni minna.

Neljas võimalus on e-poeks vajalik platvorm rentida: teha veebis konto, laadida tooted üles nagu osta.ee-s, kuid valida oma kujundus, värvid ja logod. Omanik ei pea omama veebiserverit ning ta ei vastuta ka ise tehniliste detailide eest. Kõik on kuumaksu sees, kusjuures e-poe käivitamine iseenesest on tasuta. Kuutasu aga sõltub juba toodete arvust ning lisafunktsionaalsusest. Roller Äritarkvara pakutav ShopRolleri lahendus võimaldab näiteks käivitada e-poe vaid mõne minutiga: toodete ja tekstide sisestamisele ning personaalse kujunduse loomisele kuluvad veel mõned päevad ning võidki hakata enda isiklikus e-poes müüma. Ja seda kõike vaid alates 29 eurost kuus, kui toodete arv jääb alla 250.  

Tavaliselt takerdutakse ajahätta. Ehk siis iga e-poe avamise ajaarvestus sõltub sellest, kui palju tuleb müüki tooteid ja kas nende info on olemas – kas neid peab hakkama alles kirjutama, tõlkima ja toimetama või on kõik juba olemas.

Mida panna tähele e-poe loomisel?

Ja loomulikult on olulised kvaliteetsed pildid, mille tegemine või otsimine võib võtta sama kaua aega. Pluss seejuures ei osata sageli arvestada, et iga toote info ükshaaval ülespanek veebilehele võtab omakorda oma aja. Seetõttu soovitame mitte oodata, millal on kogu materjal koos, vaid hakata sisestama tooteid ja infot järk-järgult, teha seejuures juba vaikselt reklaami ja tekitada inimestes huvi oma e-poe vastu.

Konkurentsivõimelisus oleneb loomulikult hinnast, aga mitte ainult. Lisa­trumbiks on toodete infolehed, mis võiksid olla võimalikult inforohked, sest esiteks arvab siis klienti, et tegemist on oma ala spetsialistiga. Teiseks leidab ka Google niimoodi tooted paremini üles. Kuigi inimesed ei jaksagi võib-olla alati kogu tekstiosa läbi lugeda, vaid soovivad rohkem vaadata pilte ja videoid, meeldib neile e-poodide avatus ning inforohkus.

Just avatus ning läbipaistvus on järgmised asjad, mida võiks enda kasuks ära kasutada.

Tarbijatele meeldib, kui neil on lihtne võtta müüjaga ühendust livechat’i telefoni, Skype’i või e-posti teel. Kui firma kodulehel puudub telefon, on see kliendi jaoks automaatselt kahtlane. Seega tasub investeerida 5 eurot kuus livechat’i rendile koos tagasihelistamisvõimalusega. Sellega garanteerite usaldusväärsuse.

Inimesed kasutavad järjest enam nutiseadmeid, kusjuures vähenemistrendi näitavad tahvelarvutid, kuid see-eest käib elu aktiivselt edasi nutitelefonides. Kas teie e-pood on ikka optimeeritud ja mõeldud mobiili jaoks või toimib seal enam-vähem? Hea e-äri on loetav arvutist ja paigutab end telefonis mugavat ümber. Kusjuures spetsiaalselt mobiilile mõeldud rakenduste eeliseks on nende väiksem andemaht, sest telefoni jõudlus on väiksem kui arvutil. Kindlasti tuleb igal juhul pöörata tähelepanu kodulehe liigendusele, et tootegrupid paikneksid loogiliselt ja otsingumootorid suudaksid leida tooteid erineva nimetusega.

Makseviiside ja transpordi osas oleks hea, kui esindatud oleksid kõik erinevad viisid alates PayPalist kuni pangalinkide ja krediitkaartideni ning pakiautomaatidest postkontori ja kullerini. Kui vähegi võimalik, pakkuge tasuta transporti sõltumata tellimuse mahust. Arvutage transpordihind kauba hinna sisse, sest inimestele meeldivad näiliselt tasuta asjad! Teine aspekt on kiirus: kui klient midagi küsib, ootab ta koheselt vastust. Kui ta küsib sama küsimust kolmest kohast, valib ta suure tõenäosusega selle, kes kiiremini vastab ja kiireimat tarnet pakub.

Mis saab siis, kui e-pood tundub olevat valmis?

ShopRoller pakub võimalust kasutada 30päevalist tasuta prooviperioodi, mille jooksul peaks klient mõistma, kas see on tema jaoks piisav ja vajalik teenus. Registreerimiseks tuleb sisestada oma andmed, logida sisse ning hakata lehte käivitama. Saab osaleda ka e-poe käivitamise kursusel, mis hoiab kokku palju aega.

Kui pood on valmis ja kõik on paigas, siis kuidas sellest oma potentsiaalseid ostjaid teavitada? Turunduskanaleid on tegelikult väga palju, eeskätt sotsiaalmeedia. Kõige lihtsamad asjad, mis on eelarvesõbralikud: osta endale Google Adwordsis mõneks ajaks „esikoht“. Kui inimesed hakkavad lehte külastama, märkab Google liiklust ja tõstab e-poe positsiooni ise edasi. Järgmiseks on mõistlik teha reklaambänner ja mõni lihtsam jagamismäng Facebooki, et sõbrad ja tuttavad saaksid aidata infot jagada ning reklaami teha. Hea võimalus on ka surfata mööda temaatilisi foorumeid ning postitada sinna vastavaid linke. Kui äri on kenasti käima läinud, võiks hakata edasi mõtlema laienemisele, mis algab e-poe tõlkimisest teistesse keeltesse. 

ShopRoller on välja töötanud lahenduse, mis võimaldab käivitada e-poe vaid mõne minutiga. Toodete ja tekstide sisestamisele ning personaalse kujunduse loomisele kuluvad veel mõned päevad ning võidki hakata enda isiklikus e-poes müüma. E-poe haldamine on äärmiselt lihtne – kõik vajalik on käe-jala juures ja kiiresti leitav. Kõikidele küsimustele saab alati kiire ja asjakohase vastuse kasutajatoelt ning seda nii tarkvara kasutamise kui ka üldiste e-äri võimaluste ja trendide kohta. Peatse kohtumiseni!

www.shoproller.ee
tel +372 687 1400
e-kiri: info@shoproller.ee

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
18. August 2017, 08:40
Otsi:

Ava täpsem otsing