Eestis on tööpuudus ja kümned tuhanded inimesed ei leia endale väljundit. Kas see aga müügialal ka nii on?
Ei möödu nädalat, kus mulle ei helista mõni mu klient küsimusega, kas äkki on võimalik talle mõnda head müügiinimest soovitada. Paradoksaalsel kombel ei ole: head tegijad on paigas või isegi kui sektor on kokku kuivanud (näiteks kinnisvara või automüük), on nad leidnud endale uue väljundi. Nagu aimata võib, siis hea müügiinimene on üldjuhul ettevõtlik ja tema kompetents on nõutud, nii et neid masendunult CV-sid saatmas tõenäoliselt ei kohta. Mida ilmselt ei saa öelda koondatud või lihtsalt kinga saanud keskpäraste müügiinimeste kohta. Ja nendest on küll kahju.
See tekitab küsimuse: kas on Eestis ikkagi müügivallas tööpuudus või ei? Vastan sellele küsimusele ühe oma kliendi, puhastusteenuseid pakkuva firmaomaniku sõnadega, kes mulle reedel helistas: „Praegu oleme võtnud suuna maksimaalselt agressiivsele müügile. Hulk konkurente on pillid kotti pakkinud või vaaguvad hinge, meie plaan on nende turuosa ja kliendid üle võtta. Praegu on parim aeg! Selleks on mul vaja häid müügiinimesi, kuna meie tiimi on vaja laiendada. Olen valmis väga heale müügimehele pakkuma väga häid tingimusi!“
Pidin teda kahjuks kurvastama, hoolimata, et suhtlen igakuiselt sadade müügiinimestega, kuna head müügimehed on paigas ja ei loobu oma töökohast piisava põhjuseta. Ta nõustus kui ma ütlesin, et mul ei ole mõtet soovitada keskpäraste võimete ja ajalooga müügimeest.
Olen küsinud teistelt müügiinimese otsimise murega minu poole pöördujatelt, mis tingimusi nad pakuvad. Sageli öeldakse, et see on läbirääkimise küsimus, kuid heale müügiprofile ollakse valmis andma kõik vajalikud töövahendid, korralik põhipalk, motiveerivad protsendid läbimüügi pealt ja tihti ka ametiauto. Keda aga väidetavalt ei ole, on head müügiinimesed, kellele seda kõike pakkuda. Ma ei ole päris veendunud, et tööotsijate seal ei ole ka tasemel müügimehi, kes vaatavad endale uut väljundit, kuid tööandjate poolt ei julgeta sageli avalikku konkurssi korraldada, kuna ei tea iial, kas esmapilgul positiivse ja paljulubava mulje jätnud müügiinimene ka tulemusi suudab teha. Siit ilmselt ka müügiinimeste otsimine läbi tutvuste.
Mis on aga selle resümee, on see, et ilmselt tasub pürgida müügis tippu: seda kompetentsi läheb pea kõigil ettevõtetel vaja, olgu tegu sise- või välisturule orienteeritud firmaga ja lisaks, müügialal on võimalik väga korralikult teenida. Äridarvinism kehtib müügimaailmas samamoodi nagu mujal: nõrgad ei leia tööd ja imevad pöialt, tugevad tegijad aga ei pea homse pärast mingit muret tundma, kuna nad on igasse ettevõttesse oodatud. Kui müügi vallas end iga päev kasvõi 25 minutit täiendada, on aastaga võimalik oma tulemusi ja sissetulekut oluliselt suurendada. Nii et soovin kõigile müügiinimestele praegusel keerukal ajal raudset tahet enesearendamisel ja edu!
Seotud lood
Kestlikkusaruandlus puudutab üha rohkemaid ettevõtteid, sest lisaks suurusest tulenevale kohustusele tekib raporteerimise vajadus ka tarneahela kaudu.
Viimased uudised
Droonimüüja: Eesti on teistest maha jäänud
Hetkel kuum
Tagasi Äripäeva esilehele