• OMX Baltic0,46%301,4
  • OMX Riga0,11%893,94
  • OMX Tallinn0,63%2 081,82
  • OMX Vilnius0,71%1 211,06
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,37%8 790,33
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,83
  • OMX Baltic0,46%301,4
  • OMX Riga0,11%893,94
  • OMX Tallinn0,63%2 081,82
  • OMX Vilnius0,71%1 211,06
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,37%8 790,33
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,83
  • 29.09.15, 08:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kihutaja riigikogust minema

186kilomeetrise keskmise tunnikiirusega Tallinnast Tartusse sõitva inimese koht ei ole riigikogus, kirjutab Äripäeva kaasautor Mait Kraun Märt Sultsi kohta.
Mait Kraun
  • Mait Kraun
  • Foto: Andres Haabu
Riigikogu liige Märt Sults tunnistas hiljuti Delfile antud intervjuus, et „vahepeal on vaja jõuda Tartust Tallinnasse tunni ajaga“. Sellega põhjendas ta 723 eurot kuus maksma läinud BMW X5 liisimist kuluhüvitiste eest.
„See on pseudoasi, mis praegu üles võetakse. Ükskõik kellel, kes töötab teiste heaks, peab olema tööriist, mis läheb iga kell käima ja viib sind ükskõik kui kiiresti kohale,“ ütles Sults. Kiire arvutus näitab, et tunniga Tallinnast Tartusse jõudmiseks peab olema keskmine kiirus 186 kilomeetrit tunnis. See kiirus on absurdne. Isegi kui Sults veidi liialdas, ületab ta tõenäoliselt oluliselt kiirust.
Reedel avaldas Äripäev ajakirjanik Mari Metsa arvamusloo „Naelutame roolijoodiku seinale“. Ma soovitaksin Märt Sultsil seda lugeda. 2013. aasta liiklusõnnetustes hukkunud inimestest 43,2 protsenti hukkus just lubatust suurema või teeoludele mittevastava kiiruse valiku pärast. Igal aastal hukkub kihutajate pärast Eesti teedel kümneid ja kümneid inimesi. Jah, Sults võis liialdada või nalja teha, aga selles kontekstis pole see sugugi naljakas.

Artikkel jätkub pärast reklaami

186kilomeetrise keskmise tunnikiirusega Tallinnast Tartusse sõitva inimese koht ei ole riigikogus. Kuluhüvitised kuluhüvitisteks, aga kihutaja peaks tagasi astuma. Tundub siiski, et Eestis seda ei juhtu.
Riigikogu liikmed peaksid näitama rahvale eeskuju. Paljudel tekib Sultsi kuulates kindlasti mõte – kui riigikogu liige teeb, siis miks ei võiks mina teha? Tema teeb ju seadusi, aga rikub neid. Kindlasti vähendavad sellised väljaütlemised terve rahva alalhoidlikkust maanteedel, sest kõigil võib olla vaja tööasjus kiiresti Tallinnast Tartu jõuda.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 21 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele