Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ka mage reklaam mõjub

    Prisma kauplusFoto: Raul Mee

    Kas kommide ja kondoomide seostamine sõbrapäevaga on ikka lõpuni läbi mõeldud reklaam, kahtleb TTÜ ärieetika dotsent Merle Ojasoo.

    Sõbrapäeva eel avaldatud Prisma reklaam “Kommid ja kondoomid -25%... Kedagi ikka leiad!” sundis sulge haarama. Mitte seetõttu, et kommid või kondoomid midagi erakordset oleks - kaup nagu iga teine -, vaid seetõttu, et Eesti reklaamimaastikul on liiga sageli näha ja kuulda vastutustundetut, robustset ja labast allteksti, mis laveerib seaduslikkuse ja eetilisuse piirimail. Kommide ja kondoomide reklaam tundub vastuolus olevat ka seadusega, eetikast ja heast maitsest rääkimata. Reklaamiseadus seab üheks põhinõudeks, et reklaam ei tohi kujutada isikuid seksuaalobjektina, sisaldada sobimatut alastust ega kasutada seksuaalse alatooniga väljendeid ja kujundeid.
    Reklaamiagentuurid püüavad tõmmata teravmeelsete reklaamidega tarbijate tähelepanu, enestele aru andmata, missugust sõnumit või väärtusi see edasi kannab. Pole kahtlust, et sõbrapäeva tähendust kõige enam hindav ja pühitsev sihtrühm on lapsed ja noored.
    Reklaam peab oma olemuselt tarbijat mõjutama ja panema kaalutlema ostuotsuse üle. Küsimusi, mis noorukil tekkida võivad, on mitu: kas komme või kondoome omades võin lähenemiskatseid teha teadmisega, et küll siis kuskil keegi ikka jutule võtab? Või kas mul tüdruku või naisena on kommide ja kondoomi olemasolul sama suur võimalus kedagi leida kui poistel ja meestel. Seks tundub olevat niisama lihtne ja käepärane kui magusaisu tekkimisel käigu pealt kommi paberist lahtirebimine ja maiustamine.
    Reklaamitegija vastutus
    Teine mõtlemapanev näide. Läinud sügisel sai alguse meeleolukas Star FMi reklaamikampaania. Kaasahaarav muusika, rokkiv seltskond ratastel ja tagaistmel mõni tuntud Eesti rokitäht reklaamile sügavust lisamas. Kui paari nädala pärast, sügisesel koolivaheajal, kuulsime traagilisest autoõnnetusest Viimsi gümnaasiumi abiturientidega, ei saanud ma lahti mõttest, et kas ehk needsamad noored ei rokkinud samamoodi autos nagu Star FMi seltskond ja nende autojuht. Vastust ei saa me kunagi teada, aga täiskasvanutena vastutame nende sõnumite ja tähenduste eest,  mida ühiskonda saadame. Päris elu ei ole sageli nii lahe, kui reklaamis paistab.
    Kuigi reklaamiseaduse üle peab ametlikku järelevalvet tarbijakaiteamet või vastavalt asjaoludele ka teised korrakaitsefunktsioone täitvad ametiasutused (ravimiamet, terviseamet jt), ei peaks reklaamitegijad jääma ootama, kas nende rikkumisi märgatakse. Vastutustundlik käitumine algab tegijate väärtusest ja teostub otsuste kaudu. Täiskasvanud inimene, kelle otsused ja teod mõjutavad rohkem kui oma lähikonda, peab arvestama moraalsete tagajärgedega.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Leslie Leino: on aeg hämarate Hiina ettevõtete taust läbi valgustada
Nüüd, mil Hiina võrguplatvormid on tulemüürile vaatamata rahvusvaheliselt kättesaadavad, saab lõpuks teha väga täpseid sissevaateid nende tausta, kirjutab Tallinna Ülikooli Aasia uuringute teadur Leslie Leino.
Nüüd, mil Hiina võrguplatvormid on tulemüürile vaatamata rahvusvaheliselt kättesaadavad, saab lõpuks teha väga täpseid sissevaateid nende tausta, kirjutab Tallinna Ülikooli Aasia uuringute teadur Leslie Leino.
Pangaaktsiad tirisid Balti börsiindeksi miinusesse
Täna enimkaubeldud aktsiate LHV ja Šiauliu Bankase taandumine viis 1,23 protsendiga miinusesse ka Balti koondindeksi Balti Benchmark.
Täna enimkaubeldud aktsiate LHV ja Šiauliu Bankase taandumine viis 1,23 protsendiga miinusesse ka Balti koondindeksi Balti Benchmark.
Kasvuekspert: lühiajaline mõnu tekitab halbu harjumusi
Lühiajaline mõnu kipub alati võitma pikaajalisi eesmärke ning see on põhjus, miks inimesed ei saa lahti halbadest harjumustest, selgitas kasvuekspert Indrek Saul.
Lühiajaline mõnu kipub alati võitma pikaajalisi eesmärke ning see on põhjus, miks inimesed ei saa lahti halbadest harjumustest, selgitas kasvuekspert Indrek Saul.
Läti pensionivarade haldaja INDEXO liitub IPO kaudu börsiga, esitades panganduse valdkonnale väljakutse
Oma uuendusliku lähenemisega Läti pensionituru segi paisanud Läti pensionivarasid haldav ettevõte INDEXO võtab nüüd sihikule panganduse valdkonna. See on lühidalt INDEXO IPO peamine sõnum. Praegu toimub aktsiate märkimine, mis lõpeb 11. juulil. IPO käigus väljastab INDEXO kokku 535 000 aktsiat, mille eesmärk on koguda ligikaudu 7,49 miljonit eurot. Aktsia hind on 14 eurot.
Oma uuendusliku lähenemisega Läti pensionituru segi paisanud Läti pensionivarasid haldav ettevõte INDEXO võtab nüüd sihikule panganduse valdkonna. See on lühidalt INDEXO IPO peamine sõnum. Praegu toimub aktsiate märkimine, mis lõpeb 11. juulil. IPO käigus väljastab INDEXO kokku 535 000 aktsiat, mille eesmärk on koguda ligikaudu 7,49 miljonit eurot. Aktsia hind on 14 eurot.
Puidutööstust tabas ränk hoop: hinnad kukuvad, tellimused kaovad
Eesti saematerjalitootjad seisavad karmi reaalsuse ees, kus kukub nii puidu hind kui kaovad tellimused: klientidel on enne sanktsioonide jõustumist laod odavat Vene puitu täis kuhjatud ning inimesi koroonapandeemias haaranud remontimise ja ehitamise laine on raugemas.
Eesti saematerjalitootjad seisavad karmi reaalsuse ees, kus kukub nii puidu hind kui kaovad tellimused: klientidel on enne sanktsioonide jõustumist laod odavat Vene puitu täis kuhjatud ning inimesi koroonapandeemias haaranud remontimise ja ehitamise laine on raugemas.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.