• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 10.09.20, 11:48

Katrin Koov, Pärtel-Peeter Pere: kõik autod ei mahu linna

Mõtteviisilt endiselt eelmises sajandis elava Tallinna transpordiameti hetkel kavandatava reegli järgi ei mahu planeeritav autode hulk kesklinna ära, ei parkima ega sõitma, hoolimata sellest, et Eesti pealinn on hõreda asustustihedusega, kirjutavad arhitekt Katrin Koov ja ettevõtja Pärtel-Peeter Pere Äripäeva essees.
Õhtune tipptund Narva maanteel Russalka ja metodisti kiriku vahelisel lõigul.
  • Õhtune tipptund Narva maanteel Russalka ja metodisti kiriku vahelisel lõigul. Foto: Arno Mikkor
Autodel on kindel roll mängida meie majanduses ja elus. Autod ei kao kuhugi, vähemalt mitte meie eluajal. Kõik autod ei mahu aga linna ära: ruumi ei jätku ei sõitmiseks ega parkimiseks. Vaadates teiste riikide, eelkõige Põhjamaade linnade praktikaid, ollakse sellest aru saanud – linnu planeeritakse süsteemselt ühistransporti, aastaringset rattaliiklust ja jalgsi käimist soodustades. Parkimiskohti nõutakse näiteks Stockholmi kesklinnas arvestusega kuni 0,4 autot korteri kohta, mis tähendab, et 60% kortermaja elanikest ei saa autot parkida.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele