• OMX Baltic0,07%262,59
  • OMX Riga−0,55%872,72
  • OMX Tallinn−0,12%1 698,49
  • OMX Vilnius0,04%995,24
  • S&P 5000,75%5 595,76
  • DOW 300,58%41 096,77
  • Nasdaq 1%17 569,68
  • FTSE 1000,24%8 260,9
  • Nikkei 225−0,68%36 581,76
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%100,72
  • OMX Baltic0,07%262,59
  • OMX Riga−0,55%872,72
  • OMX Tallinn−0,12%1 698,49
  • OMX Vilnius0,04%995,24
  • S&P 5000,75%5 595,76
  • DOW 300,58%41 096,77
  • Nasdaq 1%17 569,68
  • FTSE 1000,24%8 260,9
  • Nikkei 225−0,68%36 581,76
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%100,72
  • 11.07.22, 11:06

Ekspert: mis hoiab isejuhtivaid autosid meie teedelt eemal?

Kuniks vajalikud õigusmõisted ja tehnilised nõuded pole toodud Eesti õigusruumi, jäävad pakirobotid ainsaks teedel autonoomselt liikuvateks sõidukiteks, kirjutab TalTechi eraõiguse professor Thomas Hoffmann Arenguseire Keskuse trendiraportis Pikksilm.
Isejuhtiva sõiduki demonstreerimine. Pilt on illustreeriv.
  • Isejuhtiva sõiduki demonstreerimine. Pilt on illustreeriv. Foto: Thomas Lohnes/AFP/Scanpix
Isejuhtivad sõidukid on juba aastakümneid tundunud olevat tohutu suure läbimurde lävel. Ometi on ainsad sõidukid, mis Eestis autonoomselt sõidavad, tarnerobotid ja kaks iseAutot (TalTechi väikebussid). Kas tõesti on õiguslikud takistused need, mis hoiavad isejuhtivaid sõidukeid meie teedelt eemal? Kui jah, siis kas ebapiisav õiguslik raamistik on Eesti või üldine probleem? Ja kuidas on lood vastutusega?

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele