Tumedad pilved kaubandussektori kohal tähendavad üht: on parim aeg turuosa võitmiseks, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht ja partner Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga konkurentsiraportile antud kommentaaris.

- Tarmo Toiger.
- Foto: Raul Mee
Tarbijakindlus on praegu ajalooliselt ühel madalaimal tasemel ning sisuliselt olnud vabalanguses kogu 2022. aasta. Kõikumised tarbijakindluses mõjutavad otseselt (jae)kaubanduse edu ja müügimahte. SKP tasemel on kaubanduse müügimahud juba oluliselt kukkunud ning kukuvad edasi, kogu sektor on langevas trendis: hulgi- ja jaekaubandus oli teises kvartalis üks suurimaid kukkujaid sektorite võrdluses.
Teiseks mõjutab sektorit kõrge inflatsioon, sealhulgas äärmiselt kõrged energiahinnad. Jällegi, vaadates ajalukku, mõjutab inflatsioon suuri jaekaupmehi pigem positiivselt, kõrgemad hinnad tõstavad kogukäivet ning üldiselt ei ole suurtel jaekaubitsejatel suuri probleeme sisendhindade suunamisel lõpphindadesse – tarbija vajab esmatarbekaupu ega jäta neid tarbimata.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
11% intressimäär ja kord kvartalis väljamakse: võlakirju saab märkida kuni 22. maini
Eesti üks suuremaid kinnisvaraarendajaid Invego pakub investoritele võimalust osaleda Läti kinnisvaraturu tõusulaines. 11% aastase intressimääraga võlakirjade emissiooniga kaasatakse vahendeid kiiresti arenevate Riia ja selle lähiümbruse elamuarendusprojektide finantseerimiseks. Kogenud meeskonna, strateegiliselt valitud asukohtade ja tõestatud ärimudeliga loob Invego väärtust nii kodude ostjatele kui investoritele.