• Õiglus. Kui auto seisab garaažis ega liigu, siis ei pea selle eest maksma. Maksu maksab inimene ainult siis, kui ta kasutab autot liikluses ja saastab.
• Paindlikkus. Näiteks hobiautoomanikud või need, kes sõidavad hooajaliselt (nt suvel), saavad vajadusel aktiveerida kindlustuse ja automaksu vaid selleks perioodiks.
• Halduslihtsus. Riigil pole vaja luua eraldi automaksu kogumise süsteemi – see toimiks juba olemasoleva kindlustusprotsessi kaudu.
• Eesmärgipärasus. Riik saab endiselt koguda rohkem maksu võimsamatelt ja raskematelt autodelt ning vähem keskkonnasõbralikelt sõidukitelt. Lisaks saab teatud sihtrühmad, nagu pensionärid, puuetega inimesed ja paljulapselised pered, vajadusel osaliselt või täielikult maksust vabastada läbi maksusoodustuste, mis kajastuks kohe kindlustusmakse arvutuses.
Kokkuvõtteks: automaks ei tohiks olla maks sõiduki olemasolu eest, vaid maks selle kasutamise eest. Eesti võiks olla eeskujuks, näidates, et maksupoliitika saab olla õiglane, nutikas ja läbipaistev. Meie inimesed väärivad maksusüsteemi, mis mõistab nende vajadusi, mitte ei koorma neid asjatult.
Pane eduidee kirja ja võida 10 000 eurot!
Edukas Eesti on Äripäeva, Helmese, Elengeri (endine Eesti Gaas), If Kindlustuse, Ellex Raidla Advokaadibüroo, Swedbanki ja Verstoni konkurss, kuhu ootame Eesti eduloo uuendamise ja arengu kiirendamise ideid arvamusloo vormis.
Žüriisse kuuluvad korraldavate ettevõtete omanikud ja juhid, konkursi viib läbi Äripäeva arvamustoimetus. NB! Tööde vastuvõtt on lõppenud. Žürii koguneb aprilli lõpus, auhinnad anname üle mai alguses.