• Jaga lugu:

    Tesla katsetab taas akuvahetusega

    Tesla Model SFoto: Tesla

    lmselt ei saa elektriauto laialt levinud argisõidukiks enne, kui laadimisele kuluv aeg jõuab järele sellele, mis tavalisel sõidukil bensiinijaamas paagi täitmiseks kulub.

    Foto: USA Patendi- ja Kaubamärgiamet
    Üks viis probleemi lahendada on loomulikult kiirlaadijad, ja see tehnoloogia areneb kiiresti. On siiski ka teine viis - akuvahetus. Septembris Teslale väljastatud patent annab teada, et hoolimata oma kiirlaadimisvõrgu Supercharger laiendamisele kaalub USA autotootja ikka veel ka akude vahetamist, kirjutab autoveeb Car and Driver.
    Enne, kui Tesla akuvahetust proovis, oli start-up Better Place plaaneerinud süsteemi, kus tühi aku vahetatakse laetu vastu samamoodi nagu lisatakse mobiiltelefonidele kõneaega. Lõpuks jäi Better Place'i ilus plaan paari minutiga auto laetud akuga varustada siiski üürikeseks - vajaliku taristu kulud olnuksid ettevõttele liialt suured.
    Tesla Model S ehitati aga sarnase akuvahetamissüsteemiga sobivaks. Värske, täislaetud aku autosse vahetamiseks pidi kuluma vaid üheksakümmend sekundit. Kolm aastat tagasi katsetas Tesla Californias ka akuvahetuse pilootprogrammi, ent siis pidas Tesla selle teenuse nõudlust liiga väikeseks.
    Viimati USA patendiametile esitatud joonistelt paistab silma järelhaagisele paigaldatud mobiilne akuvahetamise mehhanism, mille juures on ka elektrienergia hoiustamise süsteem. Kõigepealt ajaks kaadervärk sõiduki otseks, seejärel toimuks auto tõstmine ja akude vahetus. Protsess vajaks vaid üht või kaht paari töökäsi.
    Et Tesla kõneisik keeldus Car and Driverile uut plaani kommenteerimast, on ebaselge, miks ettevõte on tehnoloogiat uuesti uurima asunud. Ilmselt oleks mobiilsest süsteemist kasu looduskatastroofide ja pikkade elektrikatkestuste ajal või lihtsalt omavalitsustes, kes kiirlaadija suurele elektritarbimisele positiivselt ei vaata.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Personalijuht: ainult kaugtöö toob negatiivsed tagajärjed
See, et valdav osa ettevõtetest tuli kriisi ajal kaugtöö režiimiga edukalt toime, ei tähenda, et see ongi ideaalne töömuster, pigem soovitan kaug- ja kontoritööd kombineerivaid hübriidlahendusi, kirjutab kaugtöö tegija märgise pälvinud Finestmedia personalijuht Pille-Riin Pillav.
See, et valdav osa ettevõtetest tuli kriisi ajal kaugtöö režiimiga edukalt toime, ei tähenda, et see ongi ideaalne töömuster, pigem soovitan kaug- ja kontoritööd kombineerivaid hübriidlahendusi, kirjutab kaugtöö tegija märgise pälvinud Finestmedia personalijuht Pille-Riin Pillav.
Merko sõlmis Leedus 4 miljoni eurose lepingu
Merko Ehitus sõlmis Leedus enam kui 4 miljoni euro suuruse lepingu tuulepargi vundamentide ehituseks, selgub börsiteatest.
Merko Ehitus sõlmis Leedus enam kui 4 miljoni euro suuruse lepingu tuulepargi vundamentide ehituseks, selgub börsiteatest.
Raadiohommikus: kuidas kutsuda vaktsineerimiskiirabi enda ettevõttesse?
Teisipäevases hommikuprogrammis räägime nii vaktsineerimisest, värskelt raha kaasanud idufirmast, tehase ehitusest keset Eestit kui ka konkurentsiraportite põnevatest leidudest.
Teisipäevases hommikuprogrammis räägime nii vaktsineerimisest, värskelt raha kaasanud idufirmast, tehase ehitusest keset Eestit kui ka konkurentsiraportite põnevatest leidudest.
Tallinnas saab vaktsineerida registreerimata või arste koju kutsudes
Alates augustist saab soovijate grupp Tallinnas endale vaktsineerijad koju kutsuda, teine võimalus on lihtsalt jalutada sisse Põhja-Eesti regionaalhaiglasse ja vaktsineerimiseks ilma registreerimata järjekorda võtta.
Alates augustist saab soovijate grupp Tallinnas endale vaktsineerijad koju kutsuda, teine võimalus on lihtsalt jalutada sisse Põhja-Eesti regionaalhaiglasse ja vaktsineerimiseks ilma registreerimata järjekorda võtta.