• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1%40 083,35
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,23
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1%40 083,35
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,23
  • 10.10.17, 09:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tesla katsetab taas akuvahetusega

lmselt ei saa elektriauto laialt levinud argisõidukiks enne, kui laadimisele kuluv aeg jõuab järele sellele, mis tavalisel sõidukil bensiinijaamas paagi täitmiseks kulub.
Tesla Model S
  • Tesla Model S
  • Foto: Tesla
  • Foto: USA Patendi- ja Kaubamärgiamet
Üks viis probleemi lahendada on loomulikult kiirlaadijad, ja see tehnoloogia areneb kiiresti. On siiski ka teine viis - akuvahetus. Septembris Teslale väljastatud patent annab teada, et hoolimata oma kiirlaadimisvõrgu Supercharger laiendamisele kaalub USA autotootja ikka veel ka akude vahetamist, kirjutab autoveeb Car and Driver.
Enne, kui Tesla akuvahetust proovis, oli start-up Better Place plaaneerinud süsteemi, kus tühi aku vahetatakse laetu vastu samamoodi nagu lisatakse mobiiltelefonidele kõneaega. Lõpuks jäi Better Place'i ilus plaan paari minutiga auto laetud akuga varustada siiski üürikeseks - vajaliku taristu kulud olnuksid ettevõttele liialt suured.
Tesla Model S ehitati aga sarnase akuvahetamissüsteemiga sobivaks. Värske, täislaetud aku autosse vahetamiseks pidi kuluma vaid üheksakümmend sekundit. Kolm aastat tagasi katsetas Tesla Californias ka akuvahetuse pilootprogrammi, ent siis pidas Tesla selle teenuse nõudlust liiga väikeseks.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Viimati USA patendiametile esitatud joonistelt paistab silma järelhaagisele paigaldatud mobiilne akuvahetamise mehhanism, mille juures on ka elektrienergia hoiustamise süsteem. Kõigepealt ajaks kaadervärk sõiduki otseks, seejärel toimuks auto tõstmine ja akude vahetus. Protsess vajaks vaid üht või kaht paari töökäsi.
Et Tesla kõneisik keeldus Car and Driverile uut plaani kommenteerimast, on ebaselge, miks ettevõte on tehnoloogiat uuesti uurima asunud. Ilmselt oleks mobiilsest süsteemist kasu looduskatastroofide ja pikkade elektrikatkestuste ajal või lihtsalt omavalitsustes, kes kiirlaadija suurele elektritarbimisele positiivselt ei vaata.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele