• OMX Baltic−0,07268,75
  • OMX Riga−1,24913,47
  • OMX Tallinn−0,041 742,16
  • OMX Vilnius−0,32996,34
  • S&P 5000,215 576,2
  • DOW 300,140 454,33
  • Nasdaq 0,2918 059,52
  • FTSE 100−0,558 153,28
  • Nikkei 225−0,0139 594,39
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,19
  • EUR/RUB0,0094,7
  • OMX Baltic−0,07268,75
  • OMX Riga−1,24913,47
  • OMX Tallinn−0,041 742,16
  • OMX Vilnius−0,32996,34
  • S&P 5000,215 576,2
  • DOW 300,140 454,33
  • Nasdaq 0,2918 059,52
  • FTSE 100−0,558 153,28
  • Nikkei 225−0,0139 594,39
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,19
  • EUR/RUB0,0094,7
  • 10.10.17, 09:30

Tesla katsetab taas akuvahetusega

lmselt ei saa elektriauto laialt levinud argisõidukiks enne, kui laadimisele kuluv aeg jõuab järele sellele, mis tavalisel sõidukil bensiinijaamas paagi täitmiseks kulub.
Tesla Model S
  • Tesla Model S Foto: Tesla
  • Foto: USA Patendi- ja Kaubamärgiamet
Üks viis probleemi lahendada on loomulikult kiirlaadijad, ja see tehnoloogia areneb kiiresti. On siiski ka teine viis - akuvahetus. Septembris Teslale väljastatud patent annab teada, et hoolimata oma kiirlaadimisvõrgu Supercharger laiendamisele kaalub USA autotootja ikka veel ka akude vahetamist, kirjutab autoveeb Car and Driver.
Enne, kui Tesla akuvahetust proovis, oli start-up Better Place plaaneerinud süsteemi, kus tühi aku vahetatakse laetu vastu samamoodi nagu lisatakse mobiiltelefonidele kõneaega. Lõpuks jäi Better Place'i ilus plaan paari minutiga auto laetud akuga varustada siiski üürikeseks - vajaliku taristu kulud olnuksid ettevõttele liialt suured.
Tesla Model S ehitati aga sarnase akuvahetamissüsteemiga sobivaks. Värske, täislaetud aku autosse vahetamiseks pidi kuluma vaid üheksakümmend sekundit. Kolm aastat tagasi katsetas Tesla Californias ka akuvahetuse pilootprogrammi, ent siis pidas Tesla selle teenuse nõudlust liiga väikeseks.
Viimati USA patendiametile esitatud joonistelt paistab silma järelhaagisele paigaldatud mobiilne akuvahetamise mehhanism, mille juures on ka elektrienergia hoiustamise süsteem. Kõigepealt ajaks kaadervärk sõiduki otseks, seejärel toimuks auto tõstmine ja akude vahetus. Protsess vajaks vaid üht või kaht paari töökäsi.
Et Tesla kõneisik keeldus Car and Driverile uut plaani kommenteerimast, on ebaselge, miks ettevõte on tehnoloogiat uuesti uurima asunud. Ilmselt oleks mobiilsest süsteemist kasu looduskatastroofide ja pikkade elektrikatkestuste ajal või lihtsalt omavalitsustes, kes kiirlaadija suurele elektritarbimisele positiivselt ei vaata.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 18.07.24, 11:28
Kulla hind hüppas uute rekorditeni, 2500 dollari tase on käeulatuses
Kulla hind tõusis nii dollaris kui euros uute rekorditeni. Turgude hinnangul on pärast Föderaalreservi juhi Jerome Powelli esmaspäevast sõnavõttu aina tõenäolisem, et keskpank otsustab juba septembris intressimäärasid kärpida. Just see andis lühiajalist pilti vaadates kullale tõuke ületada maikuus saavutatud tipud.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele