Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    ÄP: Rosimannused, palun rääkige tõtt!

    Kuulen esimest korda Äripäeva käest, kõlab nagu järjekordne laimukampaania: selliste väidetega pareerisid reformierakondlasest keskkonnaminister Keit Pentus-Rosimannus ja tema partei halliks kardinaliks peetud abikaasa Rain Rosimannus nende vastu kavandatavat suurt võlanõuet.

    Äripäev ootab nii keskkonnaministrilt kui ka parteis tugevat positsiooni omavalt abikaasalt ausust ja sisulisi selgitusi. Kuna üleval on pankrotistunud ettevõttele ja võlausaldajatele kahju tekitamise süüdistus, nõuab see pankrotitoimkonna välja toodud asjaolude kiiret ümberlükkamist või siis tehtud kahju heastamist, ent keskkonnaminister ja tema abikaasa on valinud täieliku teadmatuse etendamise tee ning lükanud barrikaadidele pankrotistunud firma endise omaniku, Keit-Pentus Rosimannuse isa, kes on väitnud, et „kõik“ on tema süü.
    Pankrotis iseenesest ei ole midagi kuritegelikku, kuid võlausaldajate kogutud tõendid viitavad sellele, et Rosimannused võtsid Autorollo-nimelise firma enne pankrottiminekut oma kontrolli alla ning jätsid maksmata hulgaliselt üleval olnud võlgu. Võlausaldajate nõuete summa ületab 500 000 eurot. Hagiavalduses on ära toodud ka kahtlust äratavad sularahalaenud: kaks miljonit krooni on sularahas laenatud ühele Venemaa kodanikule ning miljon ettevõttele, mis on praegu likvideerimisel. Tänapäeva Eestis on sularahalaenud iseenesest juba absurdi valda kuuluv nähtus, miks neid anti?
    Nii võib kergesti tekkida kahtlus, et tegelikult reaalselt raha kellelegi ei laenatudki, vaid kasutati raha firmast väljaviimiseks tankiste. Samas, Autorollol polnud advokaadi andmetel laenu andmise ajal sellises kogus sularaha olemaski. Kasutatud skeem viitab võimalusele, et ministri sidemed ei pruugi eredat valgust välja kannatada. Kuni selgust pole majas, jääb õhku küsimus, kas keskkonnaminister on oma otsustes vaba või kallutatud huvigruppide poolt, mis pole praegu avalikkusele teada.
    Vastuväiteks võib tuua, et hagi ei ole veel esitatud, tegemist on alles plaaniga, mis ei pruugi teostuda. Seda on siiski kerge ümber lükata, sest võlanõuete kokkukogumine ja tõendite kogumine on asjaosalistele ühelt poolt mahukas ja teiselt poolt kulukas töö, mida vaevalt ilma põhjuseta ette võetaks. Kohtusse minekuks advokaate palkama ei hakka keegi, oma õiguses kindel olemata. Võlanõuete summad võivad küll täpsustuda ning ühe võlausaldaja esindaja kahtleb hagis, välistamata, et kahju polegi tekitatud või vähemasti pole selle eest vastutavad Rosimannused. Sellegipoolest viitavad kogutud tõendid praegu sellele, et Rosimannuste suhtumine võlausaldajatesse on olnud ignorantne ning seda on iseloomustanud soovimatus tekkinud probleeme väljaspool kohut tsiviliseeritud moel lahendada.
    Pankrotistunud Autorollo uueks omanikuks on Siim Roode. Äripäeval on alust arvata, et tema sidus end kõnealuse firmaga just perekond Rosimannuse initsiatiivil ja toetusel, kuigi Keit-Pentus Rosimannus on seni kokkupuuteid Roodega eitanud.
    Kuna Reformierakonna rahastamisskandaalist tekkinud kriisi peamine ja suurim põhjus on olnud valetamine, siis soovitame kõnealuses juhtumis avatud ja ausameelset kommunikatsiooni. Seekord võiks valetamise reha peale astumata jätta. Kiired sisulised selgitused on vajalikud, muidu võib kõnealusest hagist saada Reformierakonna järgmine kirstunael.
     
     
    Autor: 1185-aripaev
  • Hetkel kuum
Seotud lood
Kõik seotud lood

Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.