Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    ÄP: teeme ühest Juhanist kaks Jukut

    Majandusminister Juhan Parts on viimase aasta jooksul sattunud turmtule alla ja tegelikult on ime, et ta on suutnud arvukad rünnakud tagasi tõrjuda ning püsib endiselt ametis.

    Kui probleem oleks Partsis, siis oleks seda lihtne lahendada. Täna Äripäevas avaldatud majandusministri jamade nimekirjast saab teha järelduse, et majandusministeeriumi haldusala on paisunud liiga suureks, et üks minister suudaks selles toimuvat korralikult juhtida.
    Võib vastu väita, et minister ei peagi kõigi allasutustega tegelema, sest nendel asutustel on olemas juhtkond, kes peab vastutama, et asutuse töö toimiks võimalikult hästi. Eelmine aasta aga näitas, et juhid kasutavad pigem eri tegevustesse uppunud ministrit ära. Markantsem näide on maanteeameti juhtkonna lustireisid, aga ka EASi toetusraha üle otsustamine või Estonian Airi suur kahjum.
    Juhan Partsi kiituseks tuleb öelda, et kõigi kolme asutuse juhtkonnas tehti eelmisel aastal muudatused, kuid nende endiste juhtide keedetud suppi tuleb ministril ja ka maksumaksjal helpida senimaani. Majandusministeeriumi haldusala asutuste juhtimisprobleemide ja rohkem või vähem kulukate vigade üks põhjus seisneb selles, et pole kedagi, kes ütleks asutuste tippjuhtidele: „Stopp, võtame korraks aja maha ja mõtleme, kas teie pakutud ideed on ikka kõige mõistlikumad.”
    Riigifirmadel on küll olemas nõukogud, kuid Estonian Airi näitel võib öelda, et aasta tagasi tegutsenud nõukogu ei tulnud oma tööga toime, sest nõukogu liikmetel polnud viitsimist või aega lennufirma tegevusse ja juhtkonna ideedesse süveneda. Võimalik, et sel aastal muutub murelapseks Eesti Energia, kui peaks selguma, et energiafirma tippjuhtide vaimustus USA põlevkivimaardlast läheb ettevõttele maksma kopsaka summa.
    Seetõttu kordab Äripäev ühte oma varasemat ettepanekut. Viime riigile kuuluvad ettevõtted börsile ja jagame nii nende ettevõtete juhtimisvastutust kaasates juhtorganitesse uut kompetentsi. See ei tähenda oluliste riigiettevõtete täielikku erastamist, sest riik ei pea loobuma enamusosalusest. See oleks üks võimalus vähendada majandusministeeriumi vastutusala.
    Teine idee on tõsta mõningad majandusministeeriumi haldusalas olevad asutused kellegi teise haldusalasse. Parts ise tegi sel nädalal ettepaneku, et Eesti Energia, Estonian Air ning raudteel kaubavedudega tegelev EVR Cargo võiksid minna rahandusministeeriumi alla. Toimetus on selle idee osas skeptiline. Meenub Krõlovi valm “Loomade orkester”, kus kehvad pillimehed ümberistumisega asja parandada püüdsid. Rahandusministeerium ei saa praegugi tööpuuduse üle kurta.
    Seetõttu peab toimetus paremaks lahenduseks seda, kui majandus-, rahandus ja teiste ministeeriumide all olevate riigifirmad juhtimine koondatakse ühe asutuse alla. Selle uue organisatsiooni juht võiks kuuluda samuti valitsusse ehk olla minister. Kui pole soovi ministrite arvu suurendada, siis võiks vastukaaluks kaotada ära regionaalministri ametikoha, sest majandusministeeriumi haldusalas olevate asutuste töö mõjutab regionaalarengut rohkem kui praegune regionaalminister oma aparaadiga.
    Autor: 1185-aripaev
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Baltic Horizoni kolm probleemi, mis mind fondi juures häirivad
Baltic Horizon Fundi kinnisvarafondi osakuhind on juba pool aastat püüdnud läbi murda 0,3 euro piirist. Kuid kuigi see tugitase hoiab hinda kukkumast, takistab vähemalt kolm probleemi sellelt tasemelt tagasi tõusta ja ülespoole liikuda.
Baltic Horizon Fundi kinnisvarafondi osakuhind on juba pool aastat püüdnud läbi murda 0,3 euro piirist. Kuid kuigi see tugitase hoiab hinda kukkumast, takistab vähemalt kolm probleemi sellelt tasemelt tagasi tõusta ja ülespoole liikuda.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.