• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,05%40 063,86
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,17
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,05%40 063,86
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,17
  • 04.06.17, 14:26
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Reitingunumbreid salajas hoidev Netflix pahandab konkurente

Netflix ei avalda, kui palju inimesi selle originaalseriaale vaatab ning see tekitab konkurentides pahameelt, kirjutab Bloomberg.
Netflixi üks asutajaid Reed Hastings.
  • Netflixi üks asutajaid Reed Hastings.
  • Foto: Scanpix
Möödunud aasta oktoobris toimunud konverentsil kiitis Netflixi sisujuht Ted Sarandos, et hip-hopi draama “The Get Down” on üliedukas. Kaheksa kuud ning 11 osa hiljem teatas Netflix, et sarja tootmisel on kriips peal. Sarnane lugu juhtus ka sarjaga “Sense8”.
Muidugi pole sarjade lõpetamine mingi üllatus ning seda tuleb väga sageli ette. Kui vaatajaid on vähe ning kulud suured, tuleb sarja tootmine lõpetada.
Netflixi teeb võrreldes näiteks telekanalitega eriliseks aga vähemalt kaks aspekti. Esiteks ei pea Netflix pugema reklaamiostjaile, kuna selle sisu on tasuline ning reklaame pole. See tähendab, et Netflix võib anda oma sarjadele ja ka vaatajaile nii-öelda kohanemisaega. Keskkonnal on 100 miljonit tellijat, kellest igaüks maksab kuutasuna kuni 12 dollarit. Kuna nädalareitinguid Netflix ei avalikusta, on seriaalidel võimalus tasapisi vaatajate hinge pugeda. Näiteks “Kaardimaja” alustas äsja viienda hooajaga.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Teine aspekt on aga konkurente silmas pidades veelgi olulisem. Ettevõte ei avalikusta, kui palju inimesi selle sarju üldse vaatab ehk Neflixile ei lange mingit kohustust avalikustada seriaalide “Orange is the New Black” või “Kaardimaja” vaatajanumbreid.
Samal ajal väidab Netflix, et kõik, mis toodetakse, muutub tellijate seas kohe ka hitiks. Nagu eelpool nimetatud sarjadest “The Get Down” ja “Sense8” näha, pole see sugugi nii. Striimingufirma kulutab tänavu oma programmile 6 miljardit dollarit ning toodab 1000 tunni jagu originaalsisu.
Pimedas kobamine
Konkurendid on pahased. 21st Century Foxi juht John Landgraf on Netflixi näiteks korduvalt kritiseerinud ja survestanud seda vaatajanumbreid avaldama.
Analüütikud hindavad, et Netflix kulutab originaalsisule aastas umbes miljard dollarit. Ülejäänud raha ehk siis ligikaudu viis miljardit läheb muude sarjade ning filmide ostmisele ja näitamisele.
Selge on see, et palju raha läheb ka raisku ehk kulud on suuremad kui tulud. Seda on tunnistanud Netflixi originaalsisujuht Cindy Holland.
Majandustulemusi silmas pidades on Netflix lubanud, et jõuab sel aastal viimaks ometi korralikku plussi. Viimastel aastatel on ettevõte jäänud napilt nulli juurde. Samas praeguse seisuga on ettevõtte rahavood ikka veel üsna kesised ning seetõttu kasvab ka Netflxi laenukoormus, et originaalsisu toota suuta. See omakorda annab alust arvata, et Netflix võib tulevikus väga ootamatult sarjad ära lõpetada.
Needham & Co analüütik Laura Martin tõdes, et Netflixi tulevikku silmas pidades on igati täiskasvanulik, kui kahjumiga sarjad ära lõpetatakse. “Ebaõnnestumist tuleks suuta tunnistada. See näitab nii Wall Streetile kui ka sarjade loojatele, missugused sarjad ei tööta,” lisas ta.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 24 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele