Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Mida on oluline teada garaaži, abihoone või varjualuse ehitust planeerides?

    Kui aeg ja puukoid on teinud oma töö, tuleb pehmed palgid kas proteesida või täielikult välja vahetada.Andres Jõgi, Visionplus Eesti OÜFoto: Visionplus Eesti OÜ

    Tänapäevaste mugavuste juures mõtlevad paljud majaomanikud garaaži või varjualuse ehitamisele, kust oleks mõnus puhta ja kuiva autoga viivitamata teele asuda. Samuti oleks hea, kui leiduks eraldi koht talverehvide või aiatööriistade hoidmiseks. Ehitusettevõtja Andres Jõgi firmast Visionplus Eesti OÜ annab nõu ning toob välja mõned näpunäited ja tähelepanekud, millega väikeehitistele mõeldes tuleks arvestada.

    Kõigepealt tuleb endale selgeks teha, kas soovitakse auto varjualust või kinnist garaaži. Varjualune on kindlasti soodsam ehitis, kuid sinna kipuvad kogunema kõigi pilgule avatud esemed näiteks autorehvide, lumelabidate või grillsöekottide näol. Garaaž on privaatsem ja turvalisem, aga nõuab rohkem raha ja planeerimist. Peale tulevase hoone tüübi on oluline otsustada, kas ehitada rajatis maja külge või ehitada just elumajast eemale.
    Suure tõenäosusega soovib linnas elav majaomanik krundipinna puudusel varjualuse või garaaži ehitada maja külge. Sel juhul tuleks enda soovid ja vajadused enne selgeks teha, joonistada visand, millega projekteerija jutule minna, ja koos projektimuudatuseks vajalikud lähteandmed paberile panna. Edasi tegeleb projekteerija juba paberimajandusega ise omavalitsuses edasi. Soovides garaaži elumaja külge ehitada, peab lisaks garaažiehitusele arvestama ka mõningaste majasiseste remonditöödega, näiteks tuleb kahe hoone vahele paigaldada tuletõkkeuks ja teha mõningal määral ka pisemaid viimistlustöid, mis ukseava saagimisega tekivad. Seda muidugi juhul, kui üldse on soov ning võimalus teha garaaži ja maja vahele otseühendus ukse näol.
    Privaatsemas asukohas suurema krundiga inimesed soovivad sageli lisaks autohoiustamisele rajada ka abiruumi-töökoja. Sel puhul soovitan garaaž ja töökoja ehitada elumajast eemale ning seda võimaliku tekkiva müra tõttu ja turvalisuse huvides. Kaaluda tasub ka kohe vee sissetoomist ja kanaliseerimist, sest hiljem veetorustiku jaoks maa uuesti kaevamine läheb oluliselt kallimaks, kui seda teha ehitustööde käigus. Kui perepea puhul on tegemist tehnikahuvilise entusiastiga, kes tegeleb igapäevaselt näiteks erinevate tehnikaremonditöödega, siis garaaži planeerides tasub kindlasti arvestada parima võimaliku päevavalguse ärakasutamisega ja ka sel juhul on soovitatav rajada garaaž elumajast lahku.
    Rääkides garaaži soojustamisest, siis tänapäevased materjalid võimaldavad ehitada garaaže, mis ei vaja isegi veel 10 külmakraadiga kütteseadme sisselülitamist ning lasevad pererahval hommikul mugavalt kuivade klaasidega autoga välja sõita. Seega on garaaži soojustamine sama tähtis kui elumaja soojustamine, sest hästi soojustatud garaaž hoiab otseselt kokku kütte- ja energiakulusid. Kindlasti peab garaažil olema ka korralik tuulutussüsteem ja sõidukilt sulava lume kanaliseerimine, mis juhib liigse vee hoonest välja.
    Kui Teil tekkis huvi ja soov tutvuda lähemalt erinevate garaaži- ja abihoonete lahendustega, kirjutage e-posti aadressil [email protected] ja aitame meeleldi parima võimaliku tulemuse saavutamisel. Samuti võtame enda kanda kõik ehitus- ja kasutusloa dokumentide, projektide ja kõige muuga seotud tegevused. Visionplus Eesti OÜ põhitegevused on elumajade, suvilate-maamajade ja abihoonete ehitustööd nii võtmed-kätte-lahendust kui ka rekonstrueerimisteenust pakkudes. Aastate jooksul on ettevõte kogunud garaažide ehitamisel väga palju kogemusi ning võib öelda, et kui varem anti klientidele rohkem nõu eramute ja suvilate kohta, siis nüüdseks on garaažide osakaal neile juba järele jõudmas.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Karl Märka: piirame põhiseadusega riigikapitalismi „Kuidas mitte investeerida: 1001 näidet avalikust sektorist“
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Ülevõtupakkumine pani suure tankerifirma aktsia taanduma
Ühe maailma suurima tankerifirma Euronavi aktsia kukkus Brüsseli börsil pärast suuromaniku ülevõtupakkumise lõppu 9,1%.
Ühe maailma suurima tankerifirma Euronavi aktsia kukkus Brüsseli börsil pärast suuromaniku ülevõtupakkumise lõppu 9,1%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Kogemuslugu: kui minu ettevõtte väärtused enam minuga ei ühti
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Parima juhi konkursile esitati rekordiliselt üle 100 tippjuhi Vaata täisnimekirja
Konkursile "Parim juht 2024" esitati 110 tippjuhti, kelle seast selgub võitja mais Pärnu juhtimiskonverentsil.
Konkursile "Parim juht 2024" esitati 110 tippjuhti, kelle seast selgub võitja mais Pärnu juhtimiskonverentsil.
Uutele sõidukitele hakatakse väljastama keskkonnapasse
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Hullumeelne seiklus: autoga läbi Euroopa ja Aafrika
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Järgmine Soome ehitusfirma andis pankrotiavalduse sisse
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Nädala lood. Eestlased hulluvad Hispaania kinnisvaraäri järele, kutsehaigus tõi firmale ootamatu nõude, suur tehas läks Lätti
Äripäeva selle nädala populaarsemad lood ja teemad puudutasid Hispaanias kinnisvaraäri ajamist.
Äripäeva selle nädala populaarsemad lood ja teemad puudutasid Hispaanias kinnisvaraäri ajamist.