Peatükid

Ka meel vajab treenimist

https://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20180621/BOOK02/180629934/AR/0/AR-180629934.jpg

Värskelt eesti keeles ilmuva Daniel Golemani ja Richard Davidsoni raamatu “Mediteerimise teadus” juhatab teed häirimatu meelerahuni, aga ei jäta rääkimata ka teadustöö äparduslugusid.

Mida peaks tegema selleks, et tunda meelerahu ja rõõmu, olla õnnelik? Et osata surfata vihal, hirmul ja teistel ebamugavatel emotsioonidel nii nagu ookeanilainetel? Eelmisel sajandil kogus tõendeid ja populaarsust asjaolu, et meie keha vajab tänapäevases maailmas sihilikku spordi või füüsilise liikumisega tegelemist selleks, et saaksime olla elujõulised ja terved nii kehaliselt kui ka vaimselt. Sel sajandil on üha rohkem tekkimas tõendeid, et tänapäevases infoküllases ja kiirelt muutuvas keskkonnas vajab ka meel harjutusi, et kogeksime meelerahu ja õnnetunnet ning oleksime iseendaga kooskõlas.

Raamatu autorid jagavad rikkalikke kogemusi

Daniel Golemani ja Richard Davidsoni raamatu “Mediteerimise teadus” autoritel on pea 50 aastat kogemust. Nad on uurinud, milline on meeleharjutuste mõju algajate ja kogenud mediteerijate ajutegevusele, kehale, emotsioonidele ja käitumisele ning kuidas see avaldub puhke- ja stressiolukorras. Raamat ilmub ajal, mil teadvelolek ja üldisemalt meeletreening on kogumas aina rohkem populaarsust, sealhulgas ka Eestis.

Dan ja Richie jagavad oma aastatepikkusi kogemusi, mis on olnud seotud nii meeleharjutuste kui ka mediteerimisõpetajatega.

Nad räägivad ka lugusid õnnestumistest ja äpardumistest teadustöös, mille eesmärk on olnud uurida nii tavalisi inimesi kui ka ülikogenud joogisid. Peamine küsimus on olnud, milliseid seisundeid või püsivaid muutusi võivad meeleharjutused esile kutsuda ajus ja kehas või emotsionaalses enesetundes ja käitumises.

Püsivad muutused ei tule üleöö

Anni Kuusiku saab tähelepanu juhtimise, keskendumise ning heasoovliku suhtumise kasvatamise esimesi vilju kogeda juba 10–30 harjutustunni järel.

Tähelepanu juhtimise, keskendumise ning heasoovliku suhtumise kasvatamise esimesi vilju võib kogeda juba 10–30 harjutustunni järel.

Selleks aga, et saavutada püsivad muutused – näiteks sügav ja häirimatu heasoovlikkus ning meelerahu, suurepärane keskendumisvõime ning vilumus oma seisundeid sekunditega muuta –, on tarvis tegelikult ka iga päev harjutada ning osaleda kogenud õpetajate juhendamisel arengut toetavates intensiivsetes meeletreeningulaagrites.

See raamat aitab selles valdkonnas orienteeruda ning loodetavasti hoiduda kiireid elu muutvaid lahendusi pakkuvatest õpetajatest või koolitajatest, kelle lubadustel pole teaduslikku alust või kes toetuvad küsitava väärtusega uuringutele, mille on enda programmi müümise edendamiseks tellinud.

Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
21. June 2018, 13:08

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris Hetkel eetris

Äripäeva raadio viimased saated

Kõiki viimased raadio saated
Otsi:

Ava täpsem otsing