Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Investor Toomas: koban pimeduses ja loodan parimat

    Tallinna Vesi.Foto: Andres Haabu

    Tallinna Vee aktsionäride üldkoosolekut külastades tekkis minu peas küsimus, kas ja kui palju tohin ma omanikuna ettevõtte käekäigust teada ning millistel juhtudel on teabe varjamine investorite eest õigustatud.

    Ettevõtte kohtuvaidlused riigi ja konkurentsiametiga ajavad investoreid ärevile ning on ka mõistetav, et oma raha tuleviku pärast tuntakse ebapiisava informatsiooni tingimustes muret. Nii lootsin ka mina, et aktsionäride koosolek annab mitmele küsimusele vastused ning pärast seda saan ehk kergemalt hingata. Kogunesid ju sinna oma rahaga Tallinna Vee edusse panustanud omanikud, kellel oleks justkui moraalne õigus juhtkonnalt selle tegevuse kohta aru pärida.
    Kahjuks pidin pettuma
    Kõige põletavamate murede ehk pooleliolevate kohtuvaidluste kohta aga ühtegi ammendavat vastust ei antud. Üks murelik väikeinvestor tundis huvi, mida negatiivsed otsused nii ringkonna- kui rahvusvahelisest arbitraažikohtust Tallinna Vee jaoks tähendaksid ning kuidas selliseid riske maandatakse. Küsimusele ei lubanud koosolekut juhatanud vandeadvokaat Raino Paron aga juhtkonnal vastata. „Tegemist on spekulatiivse küsimusega ning kuna saalis viibib ka ajakirjanikke, siis võib iga vastus hakata üks hetk oma elu elama,“ põhjendas ta oma otsust.
    Paroni sõnul ei saa ettevõtte juhtkond kõikidele küsimustele vastata, sest see paneks aktsionärid ebavõrdsesse olukorda. Igale spekulatiivsele küsimusele antud vastus võib aktsia hinda mõjutada ning nii tekiks ettevõttel probleeme ka finantsinspektsiooniga.
    Juhtkonna napisõnalisus pahandas aga kokku tulnud aktsionäre, kellest üks tegi ettepaneku, et aktsiaga kauplemine Tallinna börsil tuleks seni lõpetada, kuni selge ja läbipaistev informatsioon omanikeni jõuab. „Me oleme omanikud, kes tahavad küsida oma raha saatuse kohta,“ pahandas ta.
    Kust läheb piir?
    Aktsionäride hulgast juhiti tähelepanu, et küsimus negatiivse kohtulahendi ning riskide maandamise kohta polnud spekulatiivne. Juhtkonnal ei palutud ennustada, kuidas kohtud otsustavad, vaid sooviti teada, milline on ettevõtte tegevusplaan eri stsenaariumide korral.
    Seepeale anti investoritele nii palju teavet, et Tallinna Vee finantsdirektor teeb kohtulahendi saabudes kõik, et raha võimalikult hästi juhtida. Üle korrati ka fakt, et Eestis toimuv kohtumenetlus keskendub konkurentsiameti poolt tehtud ettekirjutuse vaidlustamisele, rahvusvahelisest arbitraažist nõutakse aga Eesti riigilt kahjutasu – tegemist on erinevate kaasustega, mis teineteist ei mõjuta.
    Selline teabe pärast kaklemine paneb mind kui investorit küsima: kui suur on tõlgendamisruum küsimuste sisu ja nende vastamiskõlbulikkuse puhul? On see tõesti lõpuks juhtkonna suva ja ma peangi igat enda jaoks olulist infokildu higimull otsa ees taga ajama?
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Nordecon ehitab lennujaama militaarlennukite platsi
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.