Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Taksonduskokkulepe saagu e-Eesti edulooks

    Taksondus.

    Riigikogul on võimalus näidata e-riigi praktilist toimimist, ühendades kokkuleppevedudeks traditsioonilise valdkonna ja IT-võimalused, kirjutab Äripäev juhtkirjas.

    Aprillis jõuab riigikokku nn Uberi eelnõu, mille sisu on mitmes mõttes märgiline, sest ühes eelnõus kohtuvad ühe juba traditsioonilise ettevõtlusvaldkonna huvid IT-valdkonnast pärit maailmaga. Kui veel aasta tagasi need kaks valdkonda pingutasid rohkem selle nimel, et oma ainuõigust tõestada, siis uuemates arengutes nähakse lahendust pigem jäikadest positsioonidest loobumises.
    Äripäeva hinnangul on taksonduse tuleviku võti eelkõige taksonduse reeglite leevendamises, mitte kokkuleppevedude tingimuste karmistamises. Viimane tähendaks sama reha otsa astumist, kuhu taksondus ülereguleeritusega kord on juba astunud.Võrdlemisi lühikese ajaga muutis praeguseks kokkuleppeteenuse nime kasutav algatus taksondust kuni alustaladeni. Kui tõepoolest saavutatakse aprillis pooli rahuldav kompromiss, on Eesti võitnud ning erinevalt mitmest teisest riigist, kus vastasseis taksondusega pigem süveneb, võib siit kasvada järgmine e-tiigri edulugu. Edulugu seisneb tarkuses siduda taksondus IT-valdkonna kõrge lennu ja e-riigi võimalustega.
    Aasta tagasi kirjutas Äripäev juhtkirjas, et kõige olulisem on jagamismajandusele raame luues hoiduda ülereguleerimisest. Kuigi taksofirmade poolt oli tugev surve tuua kogu sõidujagamine pigem taksonduse mängumaale ehk karmilt reguleerida, on sellest osatud hoiduda. Pigem vastupidi – päevavalgele on toodud taksonduse reeglid, mis ei ole oma olemasolu täies mahus õigustanud.
    Suurimad hirmud ei täitunud
    Kliendil tegelikult ei ole vahet, kas ta sõidab ühest punktist teise liisinguautoga, millega teenust osutatakse taksofirma nime alt, või sõidab sellega üksiküritaja. Määravad teenuse kvaliteet ja hind ning siin on kokkuleppevedajad näidanud, et oluliselt odavamalt on võimalik. Hinna kujundab mitu komponenti, sh riigile makstavad maksud. Taksofirmade argumentide mahavõtmiseks leidsid veebiplatvormid kiiresti nutikad lahendused, liites teenusepakkujad kiiresti hästi toimiva e-riigiga, sh maksuametiga. Nii puudub riigil huvi käsitleda üht osalist maksude mõttes ausamana kui teist.
    Sõidujagamisteenus on osutunud vähemalt sama ohutuks kui tavataksoga sõitmine. Plahvatusliku sõidujagate arvu kasvuga ei sagenenud intsidendid omaalgatuslike juhtidega. Pigem said taksofirmad õppetunni, et e-kaubandusest ammu tuntud tagasiside ehk reiting on väga tõsine argument oma mainet kaalule mitte panna. Kui ikka reiting on 1 ja 2 vahel, pole kliente võtta ja äril kriips peal. Sõidujagajate platvormid pigem alustasid meelitamist turvalisusega, sest palju on rõhku pandud sellele, et klient võib näha tellitud sõiduki numbrit, marki, juhi nime ja jälgida sõitu reaalajas jmt – mitte miski poleks takistanud taksofirmadel sellega oma tootarendusena tegeleda ja tõenäoliselt poleks ubereid tulnudki. Vähemalt Eestis.
    Riigil tasub siit õppida, et ülereguleeritus pärsib valdkonna arengut – taksondus ei olnud suuteline ise jõudma sinna, kuhu nüüd olude sunnil on mõne aastaga jõutud. Kui on vähegi ruumi IT-lahendustele, siis need ka tulevad, ja mõistlik oleks seda igal moel soosida. Pealegi on IT-sektor meil selgelt positiivse kuvandiga, mis tähendab, et innovaatilised alternatiivid leiavad kiiresti toetust.
    Ühes asjas on taksofirmadel olnud algusest peale õigus – kokkuleppeteenus on sisuliselt ikkagi taksoteenus. Lihtsalt kaasaegsemal moel.
  • Hetkel kuum
Raivo Vare Ukraina sõja majandusblogi: USA abipakett – kaua tehtud, aga kas ka kaunikene?
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Aktsia, mis tegi 2400 dollarist miljoni
Miljoni dollari suuruse aktsiaportfelli loomiseks ei ole vaja omada riskantseid kiire kasvuga tehnoloogiaaktsiaid, ühe aktsia valik võib olla kõik, mis on vajalik suure finantsportfelli loomiseks.
Miljoni dollari suuruse aktsiaportfelli loomiseks ei ole vaja omada riskantseid kiire kasvuga tehnoloogiaaktsiaid, ühe aktsia valik võib olla kõik, mis on vajalik suure finantsportfelli loomiseks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Rahandusministeerium plaanib suurendada lähetuste päevaraha
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.
Rahandusministeeriumi plaani järgi tuleks suurendada lähetuste maksuvaba päevaraha piirmäära ja autokompensatsiooni, kuid erisoodustustes järele anda ei soovita.