Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ükssarvikutega kappav Taxify sai täiskasvanuks

    Foto: Anti Veermaa

    Saksa autotootja Daimler AG tuleb koos Taxify ükssarvikute sekka viinud investeeringuga ka ettevõtte juhatusse.

    Taxify – Eestis 2013. aastal toona 19aastase Markus Villigu poolt loodud taksoäpp – teatas sel nädalal, et on kaasanud investeeringutena 175 miljonit dollarit ning tõusnud üle miljardi dollarise turuväärtusega ettevõtete sekka.
    Kõigest viie aastaga on Taxify tõestanud, et kui on hea idee ja pealehakkamist, siis tulevad ka pühendunud töötajad ja varakad investorid. Ning kõigest viie tormilise arenguaastaga on see tehnoloogiaidu jätnud seljataha mässulise teismeliseea ning sisenenud täiskasvanute argisesse ärimaailma.
    Taxify sai tuule tiibadesse EASi ellukutsutud ettevõtluskonkursil Ajujaht, mille publiku lemmiku tiitli takso tellimise äpp 2014. aastal võitis. Teleekraanil kogutud tuntus tõi ka esimesed suuremad investeeringud. Taxify lubas revolutsiooni taksonduses, vastandudes mässulise uustulnukana traditsioonilistele ärimudelitele.
    Hüvasti muretu noorus
    Täna tegutseb Taxify enam kui 25 riigis üle maailma, pakub tööd enam kui 500 000 sõidukijuhile ning teenust enam kui 10 miljonile kliendile. Täna ei ole Taxify enam teismeline, täiskasvanuikka jõudmisest annab märku ka viimases ringis kaasatud kapital, mis pärineb vägagi traditsioonilisest autotööstusest. Mercedeste tootja Daimler AG toob lisaks rahale kaasa ärikompetentsi ning asub ka Taxify juhatusse. Ilmselt ei ole konservatiivsetel sakslastel siiski põhjust ettevõtte juhtimisse oluliselt sekkuda, sest vaatamata uuenduslikule tegevusvaldkonnale on Taxify käitunud ka noorukina mõistlikult ja liigselt riskimata.
    Taxify asutajad on korduvalt kinnitanud, et nende eesmärk ei ole olla uutel turgudel esimene sõidujagamisteenuse pakkuja. Pigem lastakse suuremal Uberil vajalikud õiguslikud võitlused ära võidelda ja bürokraatiast läbi närida ning tullakse seejärel lihtsalt parema ja odavama teenusega konkurentsi pakkuma. Väga mõistlik ja täiskasvanulik lähenemine.
    Tegelikult ei ole see muidugi esimene kord, mil saksa autotöösturid Taxify vastu huvi tunnevad – mõned aastad tagasi oli Daimler samuti investeerimisest huvitatud eesmärgiga ettevõte pikapeale välja osta. Toona aga tehinguni ei jõutud ning praegu on Markus Villigu kinnitusel laias laastus umbes pool ettevõttest asutajate ja tiimi kontrolli all ja pool erinevatel investoritel. Kaasatud raha toel on Taxifyl plaanis oma tegevust veelgi laiendada. „Kogu meie tiimi jaoks on see kõik alles algus,“ kinnitas Villig Äripäeva raadiole intervjuud andes.
    Unistus ükssarvikutest
    Enne Taxifyd on Eesti idufirmadest jõudnud ükssarviku staatusesse Skype, Playtech ja TransferWise – ning kuigi nad kõik on alguse saanud senistele ärimudelitele vastandumisest, on koos ettevõtete kasvuga muutunud paratamatuks ka koostöö seniste turuosalistega. Kapitali lisandudes on mässumeelsetest noorukitest saanud lipsustatud täiskasvanud.
    Küllap on paratamatu, et ettevõtte arenedes tuleb teha kompromisse ja mõnest unistusest mõne teise nimel ka loobuda. See käib täiskasvanuks saamise ja vastutuse võtmise juurde. Kuid alustada võiks ikka suurelt ja julgelt unistades, mitte mõne töötajaga väikefirmas rahulolevalt tiksudes. Ükssarvikutega koos kappama jõuavad üksnes need, kes julgevad suurelt unistada ning suudavad lisaks endale ka teisi veenda, et unistusi on võimalik teoks teha.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Novira Capitalil sai Riias valmis ärikvartal
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Vallandatud Tallinna Hambakliiniku juht: tahtsin ise ammu lahkuda
“Mõni aasta tagasi sain aru, et niipea, kui linnajuhtkond muutub, ei hakka keegi süvenema asja sisusse", ütles Maksim Volkov, keda uus Tallinna võim kolmapäeval SA Tallina Hambakliinik juhi kohalt vallandas.
“Mõni aasta tagasi sain aru, et niipea, kui linnajuhtkond muutub, ei hakka keegi süvenema asja sisusse", ütles Maksim Volkov, keda uus Tallinna võim kolmapäeval SA Tallina Hambakliinik juhi kohalt vallandas.