Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti mobiilimängude tootjad rallivad edu poole

    Vladimir Funtikov Creative Mobile'i kontoris.Foto: Andres Haabu

    Mobiilimängude tootja Creative Mobile OÜ käive kasvas aastaga kolmandiku võrra ning selleks aastaks prognoosib ettevõtte asutaja Vladimir Funtikov lausa poole suuremat käivet.

    "See, et mängud, mis on turul olnud mitu aastat, hakkavad hiljem kasvama, võib tunduda kummaline, aga meie valdkonnas on see täiesti normaalne," ütles Funtikov.
    Kokku teenis Creative Mobile OÜ eelmisel aastal 8,66 miljoni eurose käibe juures 48 352 eurot kasumit. Müügitulu kasvas aasta varasemaga võrreldes ligi kolmandiku, kuid puhaskasum vähenes märkimisväärselt - aasta varem teenis ettevõte 548 843 eurot kasumit.
    Creative Mobile OÜ asutaja ja juhatuse liige Vladimir Funtikov seletab kasumi võrdlemisi väikest osakaalu sellega, et praegu on Creative Mobile taas kasvufaasis. Eesti ettevõte Creative Mobile'i edu, mis algas 2011. aastal mänguga Drag Racing, jätkub kaheksa aastat hiljem. "Praegu on meie "lipulaev" võidusõidumängude segmendis Nitro Nation, mille müügitulu kasvas 50% võrreldes eelmise aastaga, ja veel umbes poole võrra juba selle aasta esimese kvartali jooksul," rääkis Funtikov.
    Tulemas on veel uusi mänge
    "Me hakkasime arendama kaht täiesti uut mobiilmängu, seetõttu kasvas meie tiimi suurus ja personalikulud. Investeerisime rohkem ka oma tiimi koolitustesse, sest meie eesmärgiks on maailmaklassi töökeskkond ja aastal 2018 saavutasime mõõdetava kasvu ka selles valdkonnas. Sellega on seotud ka kasumi puudus, sest oleme kasvufaasis ja reinvesteerime 100% teenitud kasumist," ütles Funtikov.

    Creative Mobile

    2010. aastal Vladimir Funtikovi, Sergei Panfilovi ja Serhiy Slyeptsovi asutatud mänguarenduse ettevõte.

    2012. aastal valis Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus ettevõtte Eesti edukaimaks idufirmaks.

    Creative Mobile'i kontorid asuvad Peterburis, Berliinis ja Oxfordis. Peakontor asub Tallinnas.

    Kokku töötab Creative Mobile'is üle saja inimese.

    Creative Mobile'i omanikuks sai eelmisel aastal OÜ Forty Two Venture, mis loodi samuti eelmisel aastal. OÜ Forty Two Venture'i osanikud on Vladimir Funtikov, Sergei Panfilov ja Serhiy Slyeptsov. Varem kuulus Creative Mobile lisaks eelnimetatutele ka Irina Panfilovale ja Viktoria Pikatile eraisikuliselt.

    Creative Mobile'i mängud on justkui online-teenused, sest nende välimust ja sisu arendatakse ning parandatakse pidevalt. "Toimub ka pidev üldine ärimudel ja turundusstrateegia optimeerimine. Eespool mainitud Nitro Nation sai eelmisel aastal täieliku graafika värskenduse. See oli ka kõikidele tasuta. Aasta jooksul meelitas Nitro Nation 9 miljonit uut mängijat ja see asub praegu raudselt esikümnes oma kategoorias üle maailma ja esiviisikus oma sihtturus USAs," tõi Funtikov näite.
    Funtikovi sõnul koosneb nende strateegia kolmest komponendist. Esiteks on oluline töökeskkonna pidev paranemine. Teiseks juba olemasolevate mängude kasv ja kolmandaks on plaanis aastatel 2020-2021 veel uued mängud välja lasta.
    Mängude disainimist saab ülikoolis õppida
    Olukord on tööjõu ja kõrgkoolide osas võrreldes mõne aasta taguse ajaga Funtikovi hinnangul paranenud. "Mainori kõrgkoolis õpib praegu mänguarendust umbes 50 tudengit ning ka teistest koolidest võib leida relevantseid õppeprogramme või kasvõi tudengiklubisid," ütles ta. "Süsteem töötab meie jaoks korralikult. Eelmisel aastal Mainorist tulnud praktikandid said Creative Mobile'ist alalist tööd. Paljud tudengid on tulnud välismaalt. Järelikult on nii Eesti haridussüsteem kui ka mängutööstus suhteliselt atraktiivsed," kirjeldas Funtikov.
    Creative Mobile'i edukas mäng Nitro Nation sai eelmisel aastal täieliku graafika värskenduse.Foto: creative-mobile.com
    Eestis on mänguettevõtteid ligi 80 ja seda on neli korda rohkem kui neli aastat tagasi. Rahvusvahelise mängude arendajate ühenduse (IGDA) Eesti filiaali juhatuse liige Marianna Krjakvina hinnangul on Eestis ideaalselt kokku saanud mõned faktorid, mis moodustavad hea vundamendi mängude arendamiseks.
    "Esiteks, siin on kvaliteetne IT- ja kunstialane haridus. Teiseks on siinsetel noortel huvi teha karjääri loomemajandussektoris ja kiiresti arenevad mängude maailmas ning kolmandaks, siinne start-up-kultuur motiveerib rohkem inimesi oma äriga alustama. Ning katusorganisatsioonide (näiteks IGDA Estonia ja APT GameGenerator) olemasolu annavad kindluse," põhjendab Krjakvina, miks siinne tootjate ring on jõudsalt laienemas.
    Samas lisab ta, et arenguruumi veel on. "Et mänguarendus on Eestis veel üsna noor, siis ei ole meil palju valdkonna tippspetsialiste. Samas, hariduse arendus annab meile palju entusiastlikke noori spetsialiste, kes on motiveeritud oma teadmisi siiski laiendama."
    Uusi mänge luuakse ka muudel platvormidel peale mobiiltelefonide
    "Uustulnukatest võib nimetada selliseid ettevõtteid nagu NoSoySauce Games, kes arendavad virtuaalreaalsuse mänge, Cydonian Games, kes on loonud oma esimese mängu Voidship: the Long Journey ja Blind Fox Studio on teinud mängu the Maiden," toob Krjakvina näiteid Steami platvormilt leiduvatest Eesti arendajate tehtud mängudest.
    On olemas ka mõned hiljutised edulood. Näiteks Tartu mängustuudio Hypester (Levity Play), kelle mäng Skyfront VR sai juba esimese kolme nädala jooksul Steami platvormilt arvestatava hulga allalaadimisi.
    "Meil on veel palju uusi projekti aktiivses arendamises ja ma usun, et juba selle aasta jooksul kuuleme taas uuest eduloost," rääkis Krjakvina.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Inteli aktsia odavnes pärast nõrga prognoosi avaldamist
Tehnoloogiaettevõte Intel avaldas neljapäeval selle aasta esimese kvartali tulemused, mis ületas Wall Streeti ootuseid aktsiakasumi puhul, kuid müügitulu jäi eeldatust väiksemaks.
Tehnoloogiaettevõte Intel avaldas neljapäeval selle aasta esimese kvartali tulemused, mis ületas Wall Streeti ootuseid aktsiakasumi puhul, kuid müügitulu jäi eeldatust väiksemaks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Uuring: Eesti ettevõtja muretseb ellujäämise pärast rohkem kui lätlane või leedukas
Eesti ettevõtted elavad endiselt Balti riikide suurima sisemajanduse koguprodukti languse meeleolus ja on majanduse aeglustumise kontekstis ellujäämisotsuste pärast rohkem mures kui naaberriigid, selgub SEB uuringust.
Eesti ettevõtted elavad endiselt Balti riikide suurima sisemajanduse koguprodukti languse meeleolus ja on majanduse aeglustumise kontekstis ellujäämisotsuste pärast rohkem mures kui naaberriigid, selgub SEB uuringust.
Bolti president: ametnikele valmis eelnõude saatmine on normaalne Bolt pelgab ärimudeli suurt muutust
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.