Jaga lugu:
Majandustulemused
Ainult tellijale

Eesti mobiilimängude tootjad rallivad edu poole

Vladimir Funtikov Creative Mobile'i kontoris.  Foto: Andres Haabu

Mobiilimängude tootja Creative Mobile OÜ käive kasvas aastaga kolmandiku võrra ning selleks aastaks prognoosib ettevõtte asutaja Vladimir Funtikov lausa poole suuremat käivet.

"See, et mängud, mis on turul olnud mitu aastat, hakkavad hiljem kasvama, võib tunduda kummaline, aga meie valdkonnas on see täiesti normaalne," ütles Funtikov.

Kokku teenis Creative Mobile OÜ eelmisel aastal 8,66 miljoni eurose käibe juures 48 352 eurot kasumit. Müügitulu kasvas aasta varasemaga võrreldes ligi kolmandiku, kuid puhaskasum vähenes märkimisväärselt - aasta varem teenis ettevõte 548 843 eurot kasumit.

Creative Mobile OÜ asutaja ja juhatuse liige Vladimir Funtikov seletab kasumi võrdlemisi väikest osakaalu sellega, et praegu on Creative Mobile taas kasvufaasis. Eesti ettevõte Creative Mobile'i edu, mis algas 2011. aastal mänguga Drag Racing, jätkub kaheksa aastat hiljem. "Praegu on meie "lipulaev" võidusõidumängude segmendis Nitro Nation, mille müügitulu kasvas 50% võrreldes eelmise aastaga, ja veel umbes poole võrra juba selle aasta esimese kvartali jooksul," rääkis Funtikov.

Tulemas on veel uusi mänge

"Me hakkasime arendama kaht täiesti uut mobiilmängu, seetõttu kasvas meie tiimi suurus ja personalikulud. Investeerisime rohkem ka oma tiimi koolitustesse, sest meie eesmärgiks on maailmaklassi töökeskkond ja aastal 2018 saavutasime mõõdetava kasvu ka selles valdkonnas. Sellega on seotud ka kasumi puudus, sest oleme kasvufaasis ja reinvesteerime 100% teenitud kasumist," ütles Funtikov.

Creative Mobile

2010. aastal Vladimir Funtikovi, Sergei Panfilovi ja Serhiy Slyeptsovi asutatud mänguarenduse ettevõte.

2012. aastal valis Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus ettevõtte Eesti edukaimaks idufirmaks.

Creative Mobile'i kontorid asuvad Peterburis, Berliinis ja Oxfordis. Peakontor asub Tallinnas.

Kokku töötab Creative Mobile'is üle saja inimese.

Creative Mobile'i omanikuks sai eelmisel aastal OÜ Forty Two Venture, mis loodi samuti eelmisel aastal. OÜ Forty Two Venture'i osanikud on Vladimir Funtikov, Sergei Panfilov ja Serhiy Slyeptsov. Varem kuulus Creative Mobile lisaks eelnimetatutele ka Irina Panfilovale ja Viktoria Pikatile eraisikuliselt.

Creative Mobile'i mängud on justkui online-teenused, sest nende välimust ja sisu arendatakse ning parandatakse pidevalt. "Toimub ka pidev üldine ärimudel ja turundusstrateegia optimeerimine. Eespool mainitud Nitro Nation sai eelmisel aastal täieliku graafika värskenduse. See oli ka kõikidele tasuta. Aasta jooksul meelitas Nitro Nation 9 miljonit uut mängijat ja see asub praegu raudselt esikümnes oma kategoorias üle maailma ja esiviisikus oma sihtturus USAs," tõi Funtikov näite.

Funtikovi sõnul koosneb nende strateegia kolmest komponendist. Esiteks on oluline töökeskkonna pidev paranemine. Teiseks juba olemasolevate mängude kasv ja kolmandaks on plaanis aastatel 2020-2021 veel uued mängud välja lasta.

Mängude disainimist saab ülikoolis õppida

Olukord on tööjõu ja kõrgkoolide osas võrreldes mõne aasta taguse ajaga Funtikovi hinnangul paranenud. "Mainori kõrgkoolis õpib praegu mänguarendust umbes 50 tudengit ning ka teistest koolidest võib leida relevantseid õppeprogramme või kasvõi tudengiklubisid," ütles ta. "Süsteem töötab meie jaoks korralikult. Eelmisel aastal Mainorist tulnud praktikandid said Creative Mobile'ist alalist tööd. Paljud tudengid on tulnud välismaalt. Järelikult on nii Eesti haridussüsteem kui ka mängutööstus suhteliselt atraktiivsed," kirjeldas Funtikov.

Creative Mobile'i edukas mäng Nitro Nation sai eelmisel aastal täieliku graafika värskenduse.  Foto: creative-mobile.com

Eestis on mänguettevõtteid ligi 80 ja seda on neli korda rohkem kui neli aastat tagasi. Rahvusvahelise mängude arendajate ühenduse (IGDA) Eesti filiaali juhatuse liige Marianna Krjakvina hinnangul on Eestis ideaalselt kokku saanud mõned faktorid, mis moodustavad hea vundamendi mängude arendamiseks.

"Esiteks, siin on kvaliteetne IT- ja kunstialane haridus. Teiseks on siinsetel noortel huvi teha karjääri loomemajandussektoris ja kiiresti arenevad mängude maailmas ning kolmandaks, siinne start-up-kultuur motiveerib rohkem inimesi oma äriga alustama. Ning katusorganisatsioonide (näiteks IGDA Estonia ja APT GameGenerator) olemasolu annavad kindluse," põhjendab Krjakvina, miks siinne tootjate ring on jõudsalt laienemas.

Samas lisab ta, et arenguruumi veel on. "Et mänguarendus on Eestis veel üsna noor, siis ei ole meil palju valdkonna tippspetsialiste. Samas, hariduse arendus annab meile palju entusiastlikke noori spetsialiste, kes on motiveeritud oma teadmisi siiski laiendama."

Uusi mänge luuakse ka muudel platvormidel peale mobiiltelefonide

"Uustulnukatest võib nimetada selliseid ettevõtteid nagu NoSoySauce Games, kes arendavad virtuaalreaalsuse mänge, Cydonian Games, kes on loonud oma esimese mängu Voidship: the Long Journey ja Blind Fox Studio on teinud mängu the Maiden," toob Krjakvina näiteid Steami platvormilt leiduvatest Eesti arendajate tehtud mängudest.

On olemas ka mõned hiljutised edulood. Näiteks Tartu mängustuudio Hypester (Levity Play), kelle mäng Skyfront VR sai juba esimese kolme nädala jooksul Steami platvormilt arvestatava hulga allalaadimisi.

"Meil on veel palju uusi projekti aktiivses arendamises ja ma usun, et juba selle aasta jooksul kuuleme taas uuest eduloost," rääkis Krjakvina.

Vaata seoseid nende isikute ja firmadega:
Jaga lugu:
Seotud lood
Hetkel kuum Äripäevas