• OMX Baltic0,21%293,43
  • OMX Riga0,28%913,34
  • OMX Tallinn0,05%1 962,35
  • OMX Vilnius0,26%1 230,91
  • S&P 5000,56%6 637,1
  • DOW 300,22%46 120,66
  • Nasdaq 1,01%22 486,61
  • FTSE 1000,21%9 228,11
  • Nikkei 2251,15%45 303,43
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,03
  • OMX Baltic0,21%293,43
  • OMX Riga0,28%913,34
  • OMX Tallinn0,05%1 962,35
  • OMX Vilnius0,26%1 230,91
  • S&P 5000,56%6 637,1
  • DOW 300,22%46 120,66
  • Nasdaq 1,01%22 486,61
  • FTSE 1000,21%9 228,11
  • Nikkei 2251,15%45 303,43
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,03
  • 02.10.12, 06:21
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kümme aastat tühja tööd

Euroopa majanduse lähiaastate väljavaated on esmapilgul kurvad – meid võib ees oodata “kaduv dekaad”, mille tulemusena jääb Euroopa ja eurotsoon arengu asemel paigal tammuma, kirjutab Ernst & Young Baltic ASi partner Ivar Kiigemägi.
Euroopa on viimased paar sajandit nautinud maailmamajanduse teise mootori rolli Ameerika Ühendriikide kõrval. Selle põhjus oli tööstusrevolutsioon, mis võimaldas alates 18. sajandi lõpust muuta konkurentsi tingimusi Aasiaga ebavõrdseks. Henry Ford oli geenius, kes mõistis, et kui üks mees teeb masinate abiga ära kümne mehe töö, on see konkurentsieelis, mis võimaldab väiksema inimjõu abil saavutada oluliselt rohkem. Inimene masinaga võistelda ei suuda, kuid nüüd on masinad ka neil, kes varem pidid võistlema masinatega.
Tänasel Euroopal ja tegelikult ka Ühendriikidel selline võluvits puudub.
Pikemalt loe tänasest Äripäevast.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Autor: Ivar Kiigemägi, Vilja Kiisler

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele