• OMX Baltic0,17%303,2
  • OMX Riga−0,04%868,25
  • OMX Tallinn0,37%1 999
  • OMX Vilnius−0,16%1 205,47
  • S&P 5000,15%5 895,67
  • DOW 30−0,09%42 103,22
  • Nasdaq 0,69%19 141,61
  • FTSE 100−0,21%8 585,01
  • Nikkei 225−0,14%38 128,13
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,04
  • OMX Baltic0,17%303,2
  • OMX Riga−0,04%868,25
  • OMX Tallinn0,37%1 999
  • OMX Vilnius−0,16%1 205,47
  • S&P 5000,15%5 895,67
  • DOW 30−0,09%42 103,22
  • Nasdaq 0,69%19 141,61
  • FTSE 100−0,21%8 585,01
  • Nikkei 225−0,14%38 128,13
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,04
  • 14.05.25, 14:00

Konkurent Paldiski Põhjasadamast: seda pole kellelegi vaja, ka meile mitte

00:00
  • Tõnu TrammTõnu Tramm
Konkurent Paldiski Põhjasadamast: seda pole kellelegi vaja, ka meile mitte

„Ma näen, et Paldiski Põhjasadama omanikel ei ole erilist huvi sinna investeerida ja tõenäoliselt toimub seal mingil hetkel omanikuvahetus. Probleem on aga selles, et kellelegi pole seda sadamat vaja. Ka meile mitte,“ ütles Paldiski Lõunasadama omanikfirma Tallinna Sadama juhatuse liige ja kommertsjuht Margus Vihman.

AS Tallinna Sadam on talle kuuluvas Paldiski Lõunasadamas tegemas väga suuri investeeringuid ning küsimusele, kuidas saadakse läbi kõrvalasuva konkurendi, ehk Paldiski Põhjasadamaga, vastas Vihman otse ja ausalt: „Me ei pea neid ausalt öeldes eriliseks konkurendiks.“

Põhjusena toob Vihman välja tõsiasja, et põhjasadam on kunagi ehitatud transiidisadamaks ja peamiselt naftasadamaks. „Ta ei ole erinevatel põhjustel saanud seda tööd mitte kunagi täies mahus teha. Täna nad teevad küll pool miljonit tonni kaupa aastas, mis tundub täitsa suur number, aga tegelikult on seal taga üksainus laevaliin mis käib siis Rootsi ja Paldiski vahet,“ rääkis Vihman saates „Logistikauudised eetris.“

„Ma näen, et omanikel ei ole seal huvi väga investeerida ja neil ei paista olevat ka sellist pikka perspektiivi. Tõenäoliselt saab seal olema mingil hetkel omanikuvahetus. Probleem on aga selles, et kellelegi ei ole tegelikult seda sadamat vaja. Meil ka mitte. Oleme teinud suuri investeeringud lõunasadamasse ja täna küll ei pea me mingit plaani selle omandamiseks või isegi mingiks koostööks,“ tunnistas Vihman, kelle sõnul käitleb Paldiski Lõunasadam üle kahe miljoni tonni kaupa aastas ja seal  peatuvad strateegilised laevaliinid, mis ühendavad Paldiskit kõikide suurte Euroopa sadamatega.

Lisaks on lõunasadamas käimas mitmed uued ja suured arendused ning isegi kui kunagi peaks transiidiäri imekombel taastuma, siis seni kuni pole välja ehitatud ringraudteed, ei oleks naftasaaduste vedu läbi Tallinna kesklinna nii ehk naa kuigi jätkusuutlik tegevus.

„Küll aga olen seisukohal, et Paldiski ringraudtee väljaehitamisega tuleb edasi tegelda. Kasvõi selleks, et ühendada Paldiski sadamad tulevase Rail Balticaga, mis oleks selge eelis Eestis majandusele. Läti sadamatel pole lähitulevikus mingit lootustki end Rail Balticaga ära linkida ja Leedu Klaipeda arengu peamiseks piduriks on saanud totaalne territooriumi nappus,“ lausus Vihman.

Millised on Baltimaade suurima sadamaettevõtte täpsemad plaanid Paldiskis, Muugal, Vanasadamas ja Saaremaal, sellest saates pikemalt räägitaksegi. Saatekülalist küsitleb logistikauudised.ee toimetaja Tõnu Tramm, „Logistikauudised eetris“ saate toob kuulajateni Digimeerik.ee.

Foto: Tõnu Tramm

Fotol: Tallinna Sadama juhatuse liige, kommertsjuht Margus Vihman.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele