12. detsember 2017
Jaga lugu:

Anton Õnnik, Regional Jet OÜ juhatuse esimees.
Anton Õnnik, Regional Jet OÜ juhatuse esimees.   Foto: Nordica

Enne, kui me kõik oma isikliku drooniga taevalaotuses lendama hakkame, võtkem lennundust kui võimalust oma riigile ja rahvale olulist väärtust luua.

Peame ajaga kaasas käima ja otsima uusi lahendusi, et nii väikesel riigil, kui seda on Eesti, võiks olla oma edukas lennufirma. Anton Õnnik, Regional Jet OÜ juhatuse esimees

Reisimise lihtsustamine ja ühenduste loomine välismaailmaga on äärmiselt olulised meie väikese riigi majanduse elavdamise juures.Nordica tütarfirma Regional Jet sai 2016. aasta aprillis lennuametilt lennuettevõtja sertifikaadi. 20 kuud hiljem opereerib ettevõte 15 lennukiga, millega lendab kokku 275 meeskonnaliiget ja maapealses kontoris töötab nende 50 kolleegi.Ettevõte on kasvanud iga kuu keskmiselt 1 lennuki ja 16 töötaja võrra. Lennundus on mahuäri ja mida rohkem lennuoperatsioone suudab ettevõtte müüa, seda madalamaks kujuneb ühe lennumasina käitamiskulu. See loob eeldused ettevõtte konkurentsivõimekusele ja jätkusuutlikkusele, mida Eesti lennundus nii väga vajab.

Regional Jet on oma olemuselt Nordica tootmisfirma ja ta esineb alati Nordica brändina. Fotol üks Regional Jeti opereetitav Nordica lennuk.
Regional Jet on oma olemuselt Nordica tootmisfirma ja ta esineb alati Nordica brändina. Fotol üks Regional Jeti opereetitav Nordica lennuk.  Foto: Nordica

Euroopa lennundus on suurte muutuste teel

Regional Jet on lennunduse mõistes tootmisettevõte (capacity provider), mille äriideeks on pakkuda lennuteenust suurematele lennufirmadele, 70–90kohaliste lennukitega. Euroopa lennundusturg on praegu läbi tegemas samasuguseid muutusi, mis toimusid u 20 aastat tagasi USAs, kus suured ettevõtted nagu United, Delta, American jt olid sunnitud teravnenud konkurentsitingimustes leidma uusi lahendusi oma äri efektiivsemaks muutmisel. Selle asemel, et opereerida ise kõiki lennukitüüpe alates 19kohalisest turbopropeller lennukitest kuni 400kohalise Boeing 747 Jumbo-jetini, otsustati keskenduda ainult suurematele lennu­masinatele ja pikamaalendudele. Regionaalsed lühilennud viidi üle enda omanduses olevasse, väiksemasse ettevõttesse. Üsna pea mõisteti, et oma regionaallennufirma jääb siiski väikeseks, et efektiivselt toimida. Seetõttu said hoogu juurde eraldiseisvad ettevõtted nagu Republic, Skywest, Ex­press Jet, Mesa jpt, kes opereerisid rohkemate lennukitega ja mitme suure lennufirma heaks. Samasugust muutust ärikontseptsioonis, teeb täna läbi meie regiooni suurim vedaja SAS. Sarnast trendi on märgata ka teiste, suurte Euroopa lennufirmade seas.

Eesti lennunduse võimalus

Nordica loomise hetkel oli teada, et sarnase äristruktuuri ja kontseptsiooniga ettevõtet nagu oli tema eelkäia, pole mõistlik teha. Peame ajaga kaasas käima ja otsima uusi lahendusi, et nii väikesel riigil, kui seda on Eesti, võiks olla oma edukas lennufirma. Tänased muutused Euroopa lennundusturul avavad meile selleks head võimalused ja me oleme seda hetke enda huvides ära kasutamas.Just praegu ja lähitulevikus konkureerivad Euroopa rahvuslikud lennufirmad ning odavlennufirmad omavahel 200kohalisete Boeing 737-MAX või Airbus – NEO baasil. Eesmärk on opereerida järjest suuremaid lennukeid, et vähendada tootmiskulusid ning tugevdada seeläbi oma konkurentsivõimet muutuval lennundusturul. Ilmselt väga vähesed või mitte ükski nendest suurfirmadest ei näe oma plaanides ette opereerimist väiksemate kui 130kohaliste lennukitega. See tähendab, et suur osa tootmisest ostetakse sisse regionaallendudele spetsialiseerunud lennufirmadelt. Juba täna on 27% kõikidest SASi väljumistest teenindatud kolme regionaallendudele spetsialiseerunud allhankija poolt. Üks nendest on Nordica tütarfirma Regional Jet. SASi teed on läinud ka Poola riiklik lennufirma LOT, kes on samuti meie üks klient.Regional Jet’i loomisel peeti silmas muutuvat lennundusturgu Euroopas ning eeldata­vat nõudluse kasvu lähilendude opereerimisele. Ettevõtte äristruktuur annab võimaluse pakkuda oma teenuseid ükskõik millisele suurele rahvuslikule või odavlennufirmale üle Euroopa. Firma toimimise nurga­kivi on aga Eestis töötavad kompetentsed lennundusspetsialistid, Eestis väljastatud lennuettevõtja sertifikaat ning vastavus rahvusvaheliselt kõrgeimale turvaauditile. See on suur võimalus meie lennundusele!

Lennundusspetsialistide juurdekasv

Kirjeldatud muutuste taustal Euroopa lennunduses on väga oluline, et meil oleks tugev juurdekasv oma enda lennundusspetsialistide näol. Tartus asuv Eesti Lennuakadeemia mängib siin väga olulist rolli, sest meie noortele luuakse lennundusvaldkonnas praegu ja lähitulevikus äärmiselt huvitavaid töökohti. Nordica ja Regional Jet vajavad lisaks ka süvateadmiste ja rahvusvahelise lennunduskogemusega inimesi, et tagada jätkusuutlik kasv. Juba täna töötab mõlemas firmas kokku umbes 25 rahvuse esindajaid. See on üks äärmiselt põnev kooslus, mis esitab samas keelele, ettevõtte kultuurile ja jätkuvale värbamisprotsessile teatud väljakutseid.

Lennundusel on tulevikku

Kodumaine lennuettevõte Regional Jet pakub juba nüüd rohkem kui 50% nendest sihtkohtadest, kuhu Tallinnast lennata saab. See on suur väärtus. Regional Jet on valmis kasvama ka järgmisel aastal, et kindlustada tugev platvorm kasumlikule lennundusärile Eestis. Tubli ja tark töö võib meist juba mõne aasta pärast teha Põhja-Euroopa mõjukaima regionaallende pakkuva ettevõtte.

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt