Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Nordica ärikontseptsioon aitab majandust kasvatada

    Anton Õnnik, Regional Jet OÜ juhatuse esimees. Foto: Nordica

    Enne, kui me kõik oma isikliku drooniga taevalaotuses lendama hakkame, võtkem lennundust kui võimalust oma riigile ja rahvale olulist väärtust luua.

    Peame ajaga kaasas käima ja otsima uusi lahendusi, et nii väikesel riigil, kui seda on Eesti, võiks olla oma edukas lennufirma. Anton Õnnik, Regional Jet OÜ juhatuse esimees

    Reisimise lihtsustamine ja ühenduste loomine välismaailmaga on äärmiselt olulised meie väikese riigi majanduse elavdamise juures.Nordica tütarfirma Regional Jet sai 2016. aasta aprillis lennuametilt lennuettevõtja sertifikaadi. 20 kuud hiljem opereerib ettevõte 15 lennukiga, millega lendab kokku 275 meeskonnaliiget ja maapealses kontoris töötab nende 50 kolleegi.Ettevõte on kasvanud iga kuu keskmiselt 1 lennuki ja 16 töötaja võrra. Lennundus on mahuäri ja mida rohkem lennuoperatsioone suudab ettevõtte müüa, seda madalamaks kujuneb ühe lennumasina käitamiskulu. See loob eeldused ettevõtte konkurentsivõimekusele ja jätkusuutlikkusele, mida Eesti lennundus nii väga vajab.
    Regional Jet on oma olemuselt Nordica tootmisfirma ja ta esineb alati Nordica brändina. Fotol üks Regional Jeti opereetitav Nordica lennuk.Foto: Nordica
    Euroopa lennundus on suurte muutuste teel
    Regional Jet on lennunduse mõistes tootmisettevõte (capacity provider), mille äriideeks on pakkuda lennuteenust suurematele lennufirmadele, 70–90kohaliste lennukitega. Euroopa lennundusturg on praegu läbi tegemas samasuguseid muutusi, mis toimusid u 20 aastat tagasi USAs, kus suured ettevõtted nagu United, Delta, American jt olid sunnitud teravnenud konkurentsitingimustes leidma uusi lahendusi oma äri efektiivsemaks muutmisel. Selle asemel, et opereerida ise kõiki lennukitüüpe alates 19kohalisest turbopropeller lennukitest kuni 400kohalise Boeing 747 Jumbo-jetini, otsustati keskenduda ainult suurematele lennu­masinatele ja pikamaalendudele. Regionaalsed lühilennud viidi üle enda omanduses olevasse, väiksemasse ettevõttesse. Üsna pea mõisteti, et oma regionaallennufirma jääb siiski väikeseks, et efektiivselt toimida. Seetõttu said hoogu juurde eraldiseisvad ettevõtted nagu Republic, Skywest, Ex­press Jet, Mesa jpt, kes opereerisid rohkemate lennukitega ja mitme suure lennufirma heaks. Samasugust muutust ärikontseptsioonis, teeb täna läbi meie regiooni suurim vedaja SAS. Sarnast trendi on märgata ka teiste, suurte Euroopa lennufirmade seas.
    Eesti lennunduse võimalus
    Nordica loomise hetkel oli teada, et sarnase äristruktuuri ja kontseptsiooniga ettevõtet nagu oli tema eelkäia, pole mõistlik teha. Peame ajaga kaasas käima ja otsima uusi lahendusi, et nii väikesel riigil, kui seda on Eesti, võiks olla oma edukas lennufirma. Tänased muutused Euroopa lennundusturul avavad meile selleks head võimalused ja me oleme seda hetke enda huvides ära kasutamas.Just praegu ja lähitulevikus konkureerivad Euroopa rahvuslikud lennufirmad ning odavlennufirmad omavahel 200kohalisete Boeing 737-MAX või Airbus – NEO baasil. Eesmärk on opereerida järjest suuremaid lennukeid, et vähendada tootmiskulusid ning tugevdada seeläbi oma konkurentsivõimet muutuval lennundusturul. Ilmselt väga vähesed või mitte ükski nendest suurfirmadest ei näe oma plaanides ette opereerimist väiksemate kui 130kohaliste lennukitega. See tähendab, et suur osa tootmisest ostetakse sisse regionaallendudele spetsialiseerunud lennufirmadelt. Juba täna on 27% kõikidest SASi väljumistest teenindatud kolme regionaallendudele spetsialiseerunud allhankija poolt. Üks nendest on Nordica tütarfirma Regional Jet. SASi teed on läinud ka Poola riiklik lennufirma LOT, kes on samuti meie üks klient.Regional Jet’i loomisel peeti silmas muutuvat lennundusturgu Euroopas ning eeldata­vat nõudluse kasvu lähilendude opereerimisele. Ettevõtte äristruktuur annab võimaluse pakkuda oma teenuseid ükskõik millisele suurele rahvuslikule või odavlennufirmale üle Euroopa. Firma toimimise nurga­kivi on aga Eestis töötavad kompetentsed lennundusspetsialistid, Eestis väljastatud lennuettevõtja sertifikaat ning vastavus rahvusvaheliselt kõrgeimale turvaauditile. See on suur võimalus meie lennundusele!
    Lennundusspetsialistide juurdekasv
    Kirjeldatud muutuste taustal Euroopa lennunduses on väga oluline, et meil oleks tugev juurdekasv oma enda lennundusspetsialistide näol. Tartus asuv Eesti Lennuakadeemia mängib siin väga olulist rolli, sest meie noortele luuakse lennundusvaldkonnas praegu ja lähitulevikus äärmiselt huvitavaid töökohti. Nordica ja Regional Jet vajavad lisaks ka süvateadmiste ja rahvusvahelise lennunduskogemusega inimesi, et tagada jätkusuutlik kasv. Juba täna töötab mõlemas firmas kokku umbes 25 rahvuse esindajaid. See on üks äärmiselt põnev kooslus, mis esitab samas keelele, ettevõtte kultuurile ja jätkuvale värbamisprotsessile teatud väljakutseid.
    Lennundusel on tulevikku
    Kodumaine lennuettevõte Regional Jet pakub juba nüüd rohkem kui 50% nendest sihtkohtadest, kuhu Tallinnast lennata saab. See on suur väärtus. Regional Jet on valmis kasvama ka järgmisel aastal, et kindlustada tugev platvorm kasumlikule lennundusärile Eestis. Tubli ja tark töö võib meist juba mõne aasta pärast teha Põhja-Euroopa mõjukaima regionaallende pakkuva ettevõtte.
  • Hetkel kuum
Raivo Vare Ukraina sõja majandusblogi: USA abipakett – kaua tehtud, aga kas ka kaunikene?
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Pikalt viibinud USA abipakett Ukrainale koos teiste riikide osutatava abiga peaks ukrainlastel aitama aasta lõpuni sõjaliselt vastu pidada, kuid järgmise aastaga on seis segane, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 35. sissekandes.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Tööle marsivad kartmatud noored: lööks jalaga ukse lahti, 3000 eurot või mitte midagi Vana tööstus peletab, kaitsetööstus meelitab
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Viimased päevad jooksevad kahele maksusoodustusele
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.
Hinnatõus on ehituses taandunud olematuks
Palgad ehituses küll tõusevad, kuid materjalide hinnalanguse toel on ehitushindade aastakasv taandunud 0,2 protsendile.
Palgad ehituses küll tõusevad, kuid materjalide hinnalanguse toel on ehitushindade aastakasv taandunud 0,2 protsendile.