• OMX Baltic−0,44%301,07
  • OMX Riga−0,61%881,51
  • OMX Tallinn−0,18%2 063,36
  • OMX Vilnius0,18%1 194,64
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 1000,11%8 843,47
  • Nikkei 225−0,74%38 597,16
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%89,93
  • OMX Baltic−0,44%301,07
  • OMX Riga−0,61%881,51
  • OMX Tallinn−0,18%2 063,36
  • OMX Vilnius0,18%1 194,64
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 1000,11%8 843,47
  • Nikkei 225−0,74%38 597,16
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%89,93
  • ST
  • 04.02.25, 15:24

Rahakratt: varem sõitsin roikaga, mis pidevalt lagunes, kuid enam mitte

Hiljuti miljonäristaatusesse jõudnud investor Rahakratt hoolimata finantsvabadusest priiskama ei kuku – luksusautode kollektsiooni omamise asemel sõidab ta ringi rendiautoga ning seetõttu pole ta ka eriti kursis palju furoori tekitanud automaksuga.
Rahakratt autoparanduse ja -maksu üle pead murdma ei pea.
  • Rahakratt autoparanduse ja -maksu üle pead murdma ei pea.
“Igasugune autoga tegelemine on korralik ajakulu ja mulle on peamine selle arvelt võimalikult palju kokku hoida. Just seepärast eelistan ma auto rentimist võtta nagu koka või koristaja teenust, isegi kui hea auto rentimine võib olla gramm kallim. Mulle meeldib, et kui jälle mõni uus maks – näiteks summutimaks või muu taoline – välja mõeldakse, siis mind see ei torgi,” selgitas Rahakratt oma auto omamise filosoofiat.

Auto olgu võimalus, mitte kuluauk

Rahakratt ise vurab ringi Mobire täisteenus-rendiautoga, mille kohta ta ei ütleks, et tegemist oleks justkui rikaste lõbuga, vaid pigem mõistliku lahendusega neile, kes tahavad targalt oma raha ja aega kasutada. Ehkki päris täpseid arvutusi, kui palju autokulud vähenenud on, Rahakratt teinud pole, jäävad tal ära ootamatud kulud ning ka keskkonna mõttes on tegu kokkuhoidvama viisiga. “Varem sõitsin mingi roikaga, mis pidevalt lagunes. Ainus kütuse kokkuhoid oli selles, et auto muutus iga otsast kukkunud jupiga kergemaks.”

Kui võimalik, tee sõidud ühe soojaga ära

Rahakratt tunnistab, et kõige suurem rahaline kokkuhoid on üldse mitte autoga sõita, kuid kui seda siiski teha tuleb, võiks sõidud hoolikalt läbi mõelda ning need ühe soojaga ära teha. “Mul on nädalas päevi, kus auto ei liigugi, sest lasen ringi bussi, trammi või rattaga,“ ütleb ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Samuti kasutab Rahakratt autobasseinitamist (carpooling), nagu ta seda ise nimetab. “Kui kuhugi lähen, siis pakun alati teistele enda autos kohta või küsin, kas kellelgi teisel on mulle vaba tooli – väga lihtne ja säästlik.”
Hoolimata macho-mehe kuvandist sõidab Rahakatt ringi väga ökolt. “Ma sõidan 99% ajast püsikaga, sest ma ei taha trahve maksta,” lisab ta lõpetuseks.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 29 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele