Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Torm majanduses ei loe: praegu tuleb püüda enamik aastapalgast
Päikesetõusu eel sõidab kalalaev Mona mööda Pärnu jõge merele. Laeva pardal on põline kalur Tarmo Luks oma kolme meeskonnakaaslasega. Nad lähevad saagi järele – käes on kõige kiirem aeg aastast ja praegune ülemaailmne pandeemia kalureid merelt eemale ei hoia.
„Aprillis-mais püüame üle poole oma aastasest kalasaagist,“ selgitab Luks. Kui praegu tööd ei tee, pole ka ülejäänud aastal suurt midagi peale hakata. Seega tuleb kaluritel praegu trotsida nii eriolukorda kui ka riikide majandusi räsivat koroonat, sest kalasaaki ei huvita ükski viirus.
Kui seni on harjumuspäraselt kaubavedudeks kasutatud maanteeveokeid ning maismaad, vaatab üha rohkem ettevõtteid mere suunas. Üheks suurimaks mõjutajaks selles vallas on Mediterranean Shipping Company (MSC), maailma suurim konteinerveoettevõte, kelle mereteenused maanteetranspordile usaldusväärset ning jätkusuutlikku alternatiivi pakuvad.