• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Euroopas suurenevad taas poodide investeeringud

    Kriisi ajal tugevnes kogu Euroopas kaupu odavama hinnaga müüvate suurte kaubahallide positsioon. Saksamaal annavad need juba kolmandiku toiduainete päevamüügikäibest.
    Ja see ei ole sugugi ajutine nähtus, vaid inimesed soovivad toidu pealt edaspidigi kokku hoida, ütles Münchenis asuva uurimiskeskuse Euro-Handelsinstituti tegevdirektor Bernd Hallier.
    Suured kaubahallid ei tee erilisi kulutusi poesisustusele. Selles vallas on tõeline buum puhkenud hoopis Ida- ja Kesk-Euroopa riikide pealinnades, kus kauneid poode tuleb juurde nagu seeni pärast vihma.
    Kui varem käidi poode imetlemas Pariisis või Brüsselis, siis praegu minnakse Budapesti või Prahasse, kinnitas Hallier.
    Lääne-Euroopas kasvavad kulutused kaupluse sisustusele põhiliselt vaba aja veetmisega seotud poodides. Saksamaal peaksid need kulud viie aastaga suurenema praeguselt 420 miljardilt Saksa margalt 520 miljardile.
    Kogu Euroopa teeb samuti suurema panuse eakamale tarbijaskonnale. Näiteks praegu on üle 60aastaste osakaal kodumajapidamiste kogutulus 30% ja nende käsutuses on 40% eraisikute varast.
    Kaubanduses teravnev konkurents sunnib poode kasutama üha kiiremaid ja tõhusamaid seadmeid. Seetõttu investeeritakse arvestus-, kontrolli- ja valvesüsteemidele ning kassadele ja kaaludele stabiilne osa käibest, mis Saksamaal moodustab näiteks 3,2%.
    Areng on jälgitav aastakümneti. 1960. aastatel oli põhiline poe sisseseade, vaateaknakaunistus ja külmseadmed. 1970. aastatel lisandusid valgustus ja müügiedendusvahendid. Eelmisel aastakümnel tulid uued kassasüsteemid ja arvutitehnoloogia. Nüüd kasvab vajadus turvaseadmete, elektrooniliste kaubavalveseadmete ja monitorsüsteemide järele.
    Hallieri sõnul äratas kolm aastat tagasi Düsseldorfi Euroshopi messil suurimat tähelepanu toodete automaatne registreerimisseade (self-scanning), mille abil ostetavad tooted kassas registreeritakse ja klient saab maksta raha või maksekaardiga.
    Nüüd tutvustatakse tuleva aastakümne süsteemi, mille abil ostetavad tooted registreeritakse juba ostukärus. See suurendab kassade läbilaskevõimet, kuna kaupu ei ole seal enam vaja kärust välja võtta.
    Uudiseks on veel imepeegel. Klient näeb seal soovitud rõivaid oma seljas, nagu tavalisse peeglisse vaadates. Kui ta on otsuse teinud, siis tuuakse talle pildil meeldinud riietusese kätte.
    Kõiki uusi suundi kaupluse sisustuses ja kujunduses tutvustab Euroshopi mess, mis korraldatakse tuleva aasta veebruaris Düsseldorfis. KL
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Tõnu Mertsina: USAs hakkavad intressimäärad tõusma, euroala passib
Praeguse prognoosi järgi Euroopa Keskpank eesoleva kahe aasta jooksul intressimäärasid ei muuda, küll aga lõpetatakse selle aasta märtsis pandeemia mõjude leevendamiseks mõeldud täiendavad suuremahulised varaostud, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Praeguse prognoosi järgi Euroopa Keskpank eesoleva kahe aasta jooksul intressimäärasid ei muuda, küll aga lõpetatakse selle aasta märtsis pandeemia mõjude leevendamiseks mõeldud täiendavad suuremahulised varaostud, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
USA aktsiaturg: rõõm kasvavast majandusest ei kestnud kaua
USA turgude avanedes saabunud uudis majanduse prognoose ületavast kasvust neljandas kvartalis viis aktsiaindeksid tõusule, kuid börsipäev päädis ikkagi negatiivselt.
USA turgude avanedes saabunud uudis majanduse prognoose ületavast kasvust neljandas kvartalis viis aktsiaindeksid tõusule, kuid börsipäev päädis ikkagi negatiivselt.
Sberbank ostab Stockmanni nime all toimiva Venemaa ettevõtte
Venemaa riigile kuuluv Sberbank ostab AO Stockmanni osaluse Vene ettevõttelt Reviva, kellele Soome börsifirma müüs selle 2015. aastal.
Venemaa riigile kuuluv Sberbank ostab AO Stockmanni osaluse Vene ettevõttelt Reviva, kellele Soome börsifirma müüs selle 2015. aastal.
Ragnar Sass: keegi ei räägi enam, et krüpto kukub nulli
Investor, ettevõtja ja Pipedrive'i kaasasutaja Ragnar Sass rääkis, et krüpto ja sellega seotud tehnoloogiad murdsid viimaste aastate jooksul läbi. Seetõttu pakuvad need huvitavaid võimalusi ka investorile, sealhulgas talle.
Investor, ettevõtja ja Pipedrive'i kaasasutaja Ragnar Sass rääkis, et krüpto ja sellega seotud tehnoloogiad murdsid viimaste aastate jooksul läbi. Seetõttu pakuvad need huvitavaid võimalusi ka investorile, sealhulgas talle.