Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Pärnu sai väikesadamate ehituseks raha

    Eelmisel aastal alustati valitsuse reservfondist eraldatud 1,4 miljoni krooniga Manilaiu ja Munalaiu sadama ehitust. Möödunud nädalal Pärnus toimunud nõupidamisel taotles Pärnumaa maavalitsus ehituse lõpetamiseks teede- ja sideministeeriumilt 1,5 miljonit krooni. Ministeeriumi asekantsleri Väino Soonikese sõnul leiti võimalus praamisadamate korrashoiuks mõeldud 16 miljoni kroonisest riiklikust investeeringust eraldada kahe Pärnumaa sadama jaoks miljon krooni. Asekantsleri sõnade kohaselt on selle summa eest võimalik jätkata ehitustöid ja lõpetada sadamate kütusehoidlate rajamine.
    Pärnu maakonna asemaavanema Heiki Mäe ütlusel tahetakse lõpetada Manilaiu ja Munalaiu sadama ehitus, et edaspidi keskenduda Kihnu sadamale.
    Mäe sõnul on riigi-, munitsipaal- ja eraomanduses oleval Kihnu sadamal eelkõige perspektiivi jahiturismi valdkonnas. Möödunud aastal käis Kihnus 223 jahimeest. Pärnut külastas samal ajal 187 jahimeest.
    Pärnu sadama väljaehitamiseks telliti projekt ASilt Merin. Merini juhataja Aavo Raigi väitel on poole sajandi pikkuse perspektiiviga sadamakompleksi väljaehitamise maksumus käesoleva aasta hindades 41,5 miljonit krooni. «Kihnul on tegelikult hea sadam, ainult kõik kunagi alustatud ehitused on pooleli jäänud,» kommenteeris Raig sadama praegust olukorda.
    Ehitustööd on jaotatud nelja etappi. Esimeses etapis on ette nähtud rekonstrueerida sadama muul, rajada kalasadam ja kütusekai. Samuti tuleks Raigi sõnade kohaselt Kihnu sadama väravas olevasse endisse Saare Kaluri keskusehoonesse või selle vahetusse lähedusse ehitada sadama keskus. Järgmisel etapil tuleks Raigi sõnul hakata rajama jahituristide jaoks külalissadamat. Sellele kuluks tema väitel kolmandik sadamaprojekti maksumusest. «Valdav osa rahast kuluks ikkagi pooleliolevate ehituste taastamiseks,» lisas Raig.
    Heiki Mäe ütlusel jääb Kihnu sadam vaatamata jahiturismi perspektiivile ikkagi kahjumiga töötavaks sadamaks. Kogu sadama väljaehitamine on võimalik ainult mitmes etapis ja kauges perspektiivis, lausus ta. Investeeringuid sadama ehitamiseks loodab Pärnu maakonnavalitsus saada Phare programmi kaudu.
  • Hetkel kuum
Asjatundjad: eurotoetuste vennatapp jätkub – kellele see vajalik on?
Riik on jõudnud eurotoetuste tagasinõuetega kulukasse kriisi, nii jätkata ei tohiks, kirjutavad vandeadvokaat Kadri Härginen ja advokaat Mario Sõrm advokaadibüroost Sorainen.
Riik on jõudnud eurotoetuste tagasinõuetega kulukasse kriisi, nii jätkata ei tohiks, kirjutavad vandeadvokaat Kadri Härginen ja advokaat Mario Sõrm advokaadibüroost Sorainen.
Tuuleaktsiatele hakkab peatselt puhuma pärituul
Maailma tuuleparkide tootmismaht kahekordistub aastaks 2030, mis tähendab, et õnn jõuab viimaks ka viimastel aastatel tootlusega hädas olnud tuuleaktsiate omanike õuele.
Maailma tuuleparkide tootmismaht kahekordistub aastaks 2030, mis tähendab, et õnn jõuab viimaks ka viimastel aastatel tootlusega hädas olnud tuuleaktsiate omanike õuele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eurovalimistel soovib osaleda üheksa erakonda ja kuus üksikkandidaati
Riigi valimisteenistusele laekusid tähtajaks üheksa erakonna ja kuue üksikkandidaadi avaldused Euroopa Parlamendi valimistel kandideerimiseks.
Riigi valimisteenistusele laekusid tähtajaks üheksa erakonna ja kuue üksikkandidaadi avaldused Euroopa Parlamendi valimistel kandideerimiseks.
Luman ja Pevkur kutsuvad ettevõtjaid reservväelasi rahaliselt toetama
Kaitseminister Hanno Pevkur ja Riigikaitse Edendamise Sihtasutuse nõukogu esimees Toomas Luman allkirjastasid reservväelaste fondi loomise koostöö memorandumi.
Kaitseminister Hanno Pevkur ja Riigikaitse Edendamise Sihtasutuse nõukogu esimees Toomas Luman allkirjastasid reservväelaste fondi loomise koostöö memorandumi.