ELKLi lennud peatatakse, kuna lennufirma pole pidanud kinni varasematest kokkulepetest Eesti Lennujaamadega ja jätnud võlad tasumata.
ELKLi tegevdirektori Urmas Karileedi väitel on ELKL aasta algusest maksnud Tallinna lennuvälja kasutamise eest 2,8 miljonit Eesti krooni.
Praegune võlasumma on seni makstudsummast alla 10%. Karileedi sõnade kohaselt on ajutised makseraskused tekkinud ELKLi rahvusvaheliste koostööpartnerite, Kesk-Euroopa lennufirmade, paarimiljonilisest võlgnevusest ELKLile lennukite rendi eest.
«Veel möödunud nädalal kohtus meie juhatuse esimees Eesti Lennujaamade peadirektoriga, kohtumisel räägiti sellel teemal ja kinnitati, et meile on raha kohe laekumas ning ka Eesti Lennujaamadele kantakse see viivitamatult üle,» lausus Karileet. «Seda imelikum on Eesti Lennujaamade otsus. Ma ei näe mingit põhjust, miks nad peavad nii meeleheitlikult meie lende takistama,» lisas ta.
Eesti Lennujaamade turundusteenistuse juhataja Priit Jõerüüdi sõnul oli viimase kokkuleppe tähtaeg esmaspäeval. Kuna ka kõigist varasematest lepetest polnud ELKL kinni pidanud, otsustati tema lende mitte teenindada.
Karileedi ütlusel on lendamine kallis lõbu ja lendude ärajäämisest tekkivad kahjud küllaltki suured. «Kavatseme väita, et Eesti Lennujaamad on tekkinud segaduses süüdi ja kahjud tuleb tasuda nendel,» lausus Karileet. Samas ei olnud ta valmis kinnitama, et nad kahjude sissenõudmiseks kohtu poole pöörduvad.
Jõerüüdi sõnade kohaselt on Eesti Lennujaamad käitunud Eesti seaduste järgi ja teatanud lendude ärajätmisest piisavalt ette. Kui ELKL võlga endiselt ei tasu, oleme valmis andma nende vastu ka pankrotiavalduse, lisas Jõerüüt.
Esialgu jätab Eesti Lennujaamad käiku ainult Tallinna--Kärdla liini, kuna saarele pääsemiseks pole muud võimalust. ELKLi lennukid teevad Tallinnast Turusse, Riiga ja Kärdlasse kokku 12 lendu nädalas.
Seotud lood
Miks väikesed ja keskmise suurusega ettevõtted peaksid panustama rohkem innovatsiooni ja kuidas pank saab siin olla neile abiks, räägitakse värskes Äripäeva raadio saates.