• OMX Baltic0,53%289,97
  • OMX Riga−0,16%875,23
  • OMX Tallinn0,39%1 831,03
  • OMX Vilnius0,45%1 132,24
  • S&P 5000,05%6 121,48
  • DOW 30−0,16%44 494,57
  • Nasdaq 0,18%20 089,79
  • FTSE 100−0,39%8 531,89
  • Nikkei 225−0,07%39 931,98
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%102,92
  • OMX Baltic0,53%289,97
  • OMX Riga−0,16%875,23
  • OMX Tallinn0,39%1 831,03
  • OMX Vilnius0,45%1 132,24
  • S&P 5000,05%6 121,48
  • DOW 30−0,16%44 494,57
  • Nasdaq 0,18%20 089,79
  • FTSE 100−0,39%8 531,89
  • Nikkei 225−0,07%39 931,98
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%102,92
  • 01.12.95, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Soomlased hakkavad tootma sõiduautot Lada

Praegu seatakse Soomes üles uut tootmisliini, kust edaspidi tuleb aastas 20 000 sõiduautot. Valmet investeerib sellesse projekti 187,6 miljonit Eesti krooni.
Autode tootmiseks loodud ühisfirmas on Soome Valmet Automotive partnerid Togliattis asuv autotehas Avtovaz, arendusfirma AVVA ja müügifirma Eurolada. Koostööleping kehtib kolm aastat. Auto põhikomponendid valmistatakse Venemaa tehastes, uuemad detailid Soome ja teistes lääne ettevõtetes ning pannakse kokku Valmetis. Uues koostetehases asub tööle 300--400 inimest ning see alustab tegevust 1996. a kevadel.
Tootmise ülekandmine Soome on Vene autotööstuse üks järjekordseid pürgimusi lääne turule. Kogu Venemaa majanduses tehtavad reformid on tootmist tublisti vähendanud, ja loomulikult ei ole need puudutamata jätnud ka autotööstust. Samal ajal on Vene autotööstusel väikese efektiivsuse tõttu raske konkureerida Jaapani ja Lõuna-Korea odavate ja tõhusate autotootjatega.
Venemaal on sõiduautode järele väga suur nõudmine, kuid kohalikele autodele pakuvad järjest suuremat konkurentsi importautod.
Ehkki eelmisel aastal imporditi Venemaale ametlikult ainult 65 000 autot, arvatakse, et salaja on sisse toodud mitusada tuhat autot. Lada ei ole suutnud viimasel ajal oma automudeleid märkimisväärselt täiustada, mistõttu Avtovaz otsib pidevalt uusi väliskoostööpartnerid, et autode kvaliteeti parandada. DN

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 23.01.25, 11:31
ESG – midagi enamat kui mood
Mõned trendid jäävad meiega kauaks, mõned kaovad sootuks ja mõned muutuvad, kohanedes hetkeolukorraga. Ettevõtete keskkonna-, sotsiaalsed ja juhtimisstandardid (Environmental, Social and Governance – ESG) peavad muutuma, seda eriti seoses eelseisvate struktuursete muutustega poliitikas. Olukord näib olevat Trumpi tulekuga kardinaalselt muutunud, kuid tegelikult on muutused toimunud juba päris pikka aega.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele