• OMX Baltic−0,19%298,97
  • OMX Riga0,07%891,39
  • OMX Tallinn−0,28%2 055,59
  • OMX Vilnius−0,01%1 206,2
  • S&P 500−0,01%6 296,79
  • DOW 30−0,32%44 342,19
  • Nasdaq 0,05%20 895,66
  • FTSE 1000,22%8 992,12
  • Nikkei 225−0,21%39 819,11
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,43
  • OMX Baltic−0,19%298,97
  • OMX Riga0,07%891,39
  • OMX Tallinn−0,28%2 055,59
  • OMX Vilnius−0,01%1 206,2
  • S&P 500−0,01%6 296,79
  • DOW 30−0,32%44 342,19
  • Nasdaq 0,05%20 895,66
  • FTSE 1000,22%8 992,12
  • Nikkei 225−0,21%39 819,11
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,43
  • 01.12.95, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Teedeprojektid on rahapuuduses

See ilmneb Euroopa liidu komisjoni liikme Neil Kinnocki koostatud ettekandest, mis esitatakse läbivaatamiseks Madridi tippkohtumisele. «Ehkki liikmesriikide eelarve on väga pingeline, peaks neil jätkuma arusaamist, et see raha tuleb leida,» kinnitas ta.
Kinnock väidab, et pikaajalisi investeeringuid tuleks käsitada avarama pilguga ja neid ei tohiks pidada üksnes riigivõla suurendajaks. Ta peab silmas asjaolu, et praegu, enne valuutaliidu loomist on kõik ELi liikmesriigid riigivõla vähendamise eriti tõsiselt käsile võtnud. Kinnock tõestab oma uuringute abil, et infrastruktuuriprojektide sotsiaal-majanduslik mõju on kaks korda suurem kui valitsusjuhid arvavad, mistõttu ta loodab Madridi tippkohtumisel neilt suuremat toetust projektide finantseerimisel nii riiklike kui eravahenditega.
Teatavasti otsustasid peaaegu aasta tagasi peetud Esseni tippkohtumisel ELi valitsusjuhid ja riigipead käivitada aasta jooksul 14 suure üleeuroopalise infrastruktuuriprojekti elluviimine. Kuid siiamaani ei ole valitsused eraldanud nendeks ELi komisjoni arvates piisavalt raha ning peale selle on nad komisjonil keelanud lisaraha hankimiseks emiteerida ECU-obligatsioone.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Sel aastal on nendeks projektideks ELi eelarvest võimalik eraldada 1,6 miljardit ECUd. Puudu on 240 miljonit ja aastaiks 1996--1999 veel 760 miljonit ECUd.
Rahapuudusel takerdub Pariisi, Brüsseli, Kölni, Amsterdami ning Pariisist läbi Lõuna-Saksamaa itta rajatavate kiirteede ehitus. DI

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 28 p 22 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele