• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Euroopa raudteeliiklus on suure murrangu lävel

    Välja oli pandud Londoni ja Pariisi vahet sõitev Eurostar, rootslaste X-2000, itaallaste ETR ja sakslaste ICE. Aastal 2000 peaks ICE ronge kasutusel olema praeguse 60 asemel 200, kusjuures ICE 2 arendab kiirust kuni 330 kilomeetrit tunnis.
    Euroopa raudteevõrk ning eriti juhtimis- ja signalisatsioonisüsteemid on riigiti küllalt erinevad ning vajavad kiiruste kasvades ühtlustamist. Varem sõltus näiteks palju sellest, kuidas liikluskorraldaja ja rongijuht suutsid kohaneda eri riikide süsteemiga. Nüüd on aga kiirused muutunud nii suureks, et isegi valgusfooride signaalide lugemiseks ei jätku aega, mistõttu rong on juhitav vaid arvuti abil ja kõik signaalid edastatakse rongi raadio teel. On arusaadav, et ülikiire rongi juhtimissüsteemi ei ole enam võimalik riigipiiril ümber lülitada ning kogu Euroopa raudteevõrk hakkab kasutama ühtseid juhtimissüsteeme.
    Kuna meil Eestis pole veel Euroopa rööpmelaiust, tasuks hakata mõtlema sama standardi juurutamisele Eestis, seda enam, et senist süsteemi tuleb varem või hiljem niikuinii uuendada.
    Tundub, et Euroopa rööpmelaiusele üleminekut on kõige enam kaalutud Leedus, kus seda on mõjutanud poliitiline aspekt -- Venemaa--Kaliningradi vaheline transiitühendus. Arvatavasti peaks diskussiooni alustama ka Eestis ning jälgima sündmusi lõuna pool.
    Saksamaa kavatseb raudteede rekonstrueerimisele kulutada umbes 500 miljardit Eesti krooni. See hõlmab raudteejaamade moderniseerimist, rööbaste kohandamist suurte kiirustega, kiirrongide uue kontaktvõrgu loomist ja juhtimissüsteemi ajakohastamist. Järelikult peavad ka teiste riikide raudteeinvesteeringud olema samas suurusjärgus.
    Kas uued kiirrongid end ka majanduslikult ära tasuvad, on lahtine. Praegune Saksamaa reisijateveo põhitariif 25 p/km teises klassis ja 38 p/km esimeses klassis ei vasta ilmselt tulevastele ekspluatatsioonikuludele. Kiiraudteevõrgu loomisel kasutatakse loomulikult ära olemasolevaid kiirliine, nagu Madridist lõunasse, Pariisist Marseille´sse, Londonist Pariisi kaudu Brüsselisse ja muidugi Saksamaa hästi välja arendatud kiirliine. Lisaks on kavas laiendada neid liine itta Leipzigini, Varssavini ning Bresti ja Smolenski kaudu Moskvani.
    Isiklike muljete põhjal võib öelda, et ICE rongi 251kilomeetrine tunnikiirus Müncheni--Hamburgi liinil on reisijale tunda üksnes nõrga vibratsioonina. Vagunite hermeetilisus kaitseb reisijat vastutuleva rongi ees liikuva suruõhupadja poolt tekitatava kõrvavalutuike eest. Ja tundub, et kiiruse tõus 330 kilomeetrini ei muuda seda tunnet kuigi palju.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Tõnu Mertsina: USAs hakkavad intressimäärad tõusma, euroala passib
Praeguse prognoosi järgi Euroopa Keskpank eesoleva kahe aasta jooksul intressimäärasid ei muuda, küll aga lõpetatakse selle aasta märtsis pandeemia mõjude leevendamiseks mõeldud täiendavad suuremahulised varaostud, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Praeguse prognoosi järgi Euroopa Keskpank eesoleva kahe aasta jooksul intressimäärasid ei muuda, küll aga lõpetatakse selle aasta märtsis pandeemia mõjude leevendamiseks mõeldud täiendavad suuremahulised varaostud, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
USA aktsiaturg: rõõm kasvavast majandusest ei kestnud kaua
USA turgude avanedes saabunud uudis majanduse prognoose ületavast kasvust neljandas kvartalis viis aktsiaindeksid tõusule, kuid börsipäev päädis ikkagi negatiivselt.
USA turgude avanedes saabunud uudis majanduse prognoose ületavast kasvust neljandas kvartalis viis aktsiaindeksid tõusule, kuid börsipäev päädis ikkagi negatiivselt.
Sberbank ostab Stockmanni nime all toimiva Venemaa ettevõtte
Venemaa riigile kuuluv Sberbank ostab AO Stockmanni osaluse Vene ettevõttelt Reviva, kellele Soome börsifirma müüs selle 2015. aastal.
Venemaa riigile kuuluv Sberbank ostab AO Stockmanni osaluse Vene ettevõttelt Reviva, kellele Soome börsifirma müüs selle 2015. aastal.
Ragnar Sass: keegi ei räägi enam, et krüpto kukub nulli
Investor, ettevõtja ja Pipedrive'i kaasasutaja Ragnar Sass rääkis, et krüpto ja sellega seotud tehnoloogiad murdsid viimaste aastate jooksul läbi. Seetõttu pakuvad need huvitavaid võimalusi ka investorile, sealhulgas talle.
Investor, ettevõtja ja Pipedrive'i kaasasutaja Ragnar Sass rääkis, et krüpto ja sellega seotud tehnoloogiad murdsid viimaste aastate jooksul läbi. Seetõttu pakuvad need huvitavaid võimalusi ka investorile, sealhulgas talle.